ارسال به دیگران پرینت

شروع گرفتن مالیات نقل و انتقال املاک به صورت برخط

معاون سازمان امور مالیاتی کشور از برخط شدن مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی به صورت پایلوت در ۱۷۰۰ دفتر اسناد رسمی تهران خبر داد.

شروع گرفتن مالیات نقل و انتقال املاک به صورت برخط

به نقل از رسانه مالیاتی کشور، محمد مسیحی معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اجرایی شدن برخط شدن مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی نیازمند آیین نامه ای بود که مستلزم تایید رئیس قوه قضائیه بود.

او افزود: بر خط شدن مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی از اسفند ماه گذشته در ۱۷۰۰ دفتر اسناد رسمی در تهران عملیاتی شده است. این برنامه در کل کشور در دو سال عملیاتی خواهد شد که در فاز اول مراکز استان ها و در فاز دوم شهرستان ها را در برمی گیرد.

مسیحی در ادامه گفت: قبلا دریافت مالیات به صورت مراجعه حضوری انجام میشد امااکنون دریافت مالیات نقل و انتقال به صورت برخط انجام می شود و در کوتاه ترین زمان ممکن گواهی ها صادر می شود .

او افزود: ۸۰ درصد گواهی ها برای املاک مسکونی انجام می شود به همین دلیل این کار ابتدا برای مسکونی ها و در مرحله بعد تجاری ها انجام خواهد شد. 

معاون سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه گفت: در مرحله اول املاک مسکونی و نقل و انتقالات قطعی را شامل می شود ؛ با برخط شدن مالیات نقل و انتقالات املاک مسکونی اکنون گواهی صادر نمی شود مگر اینکه مبلغ به حساب سازمان امور مالیاتی نشسته باشد.

او افزود: در اسفند کل شهر تهران زیر پوشش قرار گرفت و مالیات ها به صورت برخط وارد سامانه می شود، مردم برای واریز نیز مشکلی ندارند و با دستگاه پوز به حساب سازمان اسناد و املاک کشور واریز می شود.

 او افزود: همه حقوق و حتی حق ثبت دفاتر از طریق دستگاه پوز باید انجام شود و دریافت به صورت نقدی نداریم. دستگاه پوز به سازمان امور مالیاتی کشور و وجوه حق و ثبت به سازمان ثبت واریز می شود. 

مسیحی افزود: شخص نقشی در این سامانه ندارد و نقطه قوت این سامانه برخط شدن و الکترونیکی بودن است. بعد از ۲ ماه از انجام در املاک مسکونی املاک تجاری نیز در سامانه قرار خواهد گرفت و مالیات ها در املاک نیز برخط خواهد شد.

سعادتیان معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ارتباط تلفنی گفت: استعلام از سازمان امور مالیاتی برای نقل و انتقال هزینه ندارد ولی هر هزینه در قسمت نقل و انتقال ذکر شده است و رسید نیز به مردم داده می شود.

 سعادتیان در ادامه گفت: سامانه طوری تعریف شده که سردفتر مکلف است وجوه را بررسی کند و در صورت واریز اسناد را تنظیم کند حتی بازرسی اسناد نیز به صورت آنلاین توسط بازرسین انجام می شود.

او افزود: همه زیرساخت ها در سازمان امور مالیاتی فراهم شده  است و الکترونیکی شدن یکی از اهداف بوده است.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه