ارسال به دیگران پرینت

روایت سناتور آمریکایی از سلاح عجیب عربستان علیه یمن

شبکه الجزیره قطر به نقل از کریس مورفی، سناتور آمریکایی، از سلاح عجیب عربستان در جنگ علیه یمن و پیروزی بر ملت این کشور پرده برداشت.

روایت سناتور آمریکایی از سلاح عجیب عربستان علیه یمن

۵۵آنلاین :

، کریس مورفی سناتور دموکرات آمریکایی تاکید کرد که عربستان از گرسنگی و بیماری فراگیر مردم یمن ناشی از محاصره همه جانبه این کشور به عنوان سلاح در این جنگ استفاده می کند تا شاید پیروز میدان شود.

مورفی در سخنان خود در برابر کنگره آمریکا با حمله شدید به عربستان خواستار توقف محاصره یمن توسط ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و تحرک کنگره برای پایان این محاصره شد.

کمک آمریکا به عربستان برای بمباران یمن به گفته این سناتور دموکرات از ایالت کانتیکت، بمباران زیرساخت های تولید برق در یمن بدون حمایت آمریکا صورت نگرفته است. وی افزود: آمریکا اطلاعات لازم برای تعیین اهداف را به جنگنده - بمب افکن های عربستان ارایه می کند و جنگنده های آمریکایی که در آسمان یمن پرواز می کنند هم سوخت لازم بمب افکن های سعودی را برای پرواز طولانی تر و حمله به اهداف بیشتر فراهم می کنند. مورفی در این جلسه تصاویری از فاجعه یمن و فقر و گرسنگی و شیوع بیماری وبا در این کشور ارایه کرد و افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می گوید که به سعودی ها اطمینان کامل دارد؛ من می خواهم او را نسبت به عملکرد سعودی علیه یمن مطلع کنم.

سلاح گرسنگی و بیماری فراگیر این سناتور آمریکایی تصریح کرد: عربستان از سلاح گرسنگی و بیماری فراگیر مردم یمن در جنگ علیه یمن استفاده می کند تا شاید این جنگ را به نفع خود پایان دهد. سازمان ملل متحد روز گذشته بار دیگر از ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان خواست تا به طور کامل محاصره یمن را متوقف و گذرگاه های زمینی، هوایی و آبی این کشور بازگشایی شود. به گزارش ایرنا، ائتلاف عربی هفته گذشته به‌دنبال شلیک یک موشک بالستیک از سوی نیروهای یمنی به سمت فرودگاه ریاض اعلام کرد که همه مرزهای زمینی، هوایی و دریایی به یمن بسته می‌شود. این درحالی است که تجاوز سه ساله عربستان علیه یمن به کشتار، قحطی، گرسنگی، ابتلای هزاران مسلمان یمنی به بیماری وبا و از بین رفتن زیر ساخت های این کشور منجر شده است. سازمان های بین المللی تاکید کرده اند که جان صدها هزار کودک یمنی در نتیجه محاصره یمن توسط ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی در خطر است.

منبع : العالم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه