ارسال به دیگران پرینت

واکنش نخست‌وزیر لبنان به سخنان رئیس جمهور ایران

نخست‌وزیر لبنان در واکنش به سخنان رئیس جمهور ایران گفت، لبنان کشوری مستقل است و قیمومیت کشوری را نمی‌پذیرد.

واکنش نخست‌وزیر لبنان به سخنان رئیس جمهور ایران

۵۵آنلاین :

«سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان به سخنان اخیر «حسن روحانی»، رئیس جمهوری ایران درباره منطقه و نقش ایران، واکنش نشان داد.

نخست‌وزیر لبنان در صفحه توییتر خود نوشت: اینکه [آقای] روحانی گفته هیچ تصمیمی در لبنان بدون ایران گرفته نمی‌شود، مردود و رد شده است.

الحریری افزود: لبنان کشوری مستقل است و قیمومیت کسی را نمی‌پذیرد و هرگونه تعرض به کرامتش را رد می‌کند.

روحانی روز دوشنبه در مراسم چهلمین سالگرد شهادت «آیت‌الله سید مصطفی خمینی» گفت، ایران امروز در یک جایگاه بلندی قرار دارد؛ «هیچ وقت نبود که استکبار در منطقه از امروز ذلیل‌تر باشد. شما عراق.. سوریه یا لبنان را ببینید... امروز عظمت اسلام عظمت محوری اسلامی،‌ عظمت ملت ایران در منطقه از هر زمان دیگر بیشتر است. در عراق، سوریه،‌ لبنان،‌ شمال آفریقا و منطقه خلیج فارس کجا است که بدون ایران و بدون نظر ایران بشود یک اقدام سرنوشت‌ساز را انجام داد دلیل این آگاهی ملت ما است...» (جزئیات بیشتر).

برخی کاربران لبنانی در واکنش به این سخنان حریری دخالت‌های عربستان در امور لبنان را یادآوری کردند و نوشتند که چرا این حجم دخالت‌های عربستان در لبنان را کسی نمی‌بیند؟

ترک اختلافات با حزب‌الله برای لبنان

نخست‌وزیر لبنان همچنین در مصاحبه‌ای با روزنامه «ریپاپلیکا» ایتالیا در خصوص سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ایران گفت، او خواهان روابط خوب با همه‌ کشورهای منطقه است و امیدوار است که در کشاکش رویارویی آرمیکا و ایران، لبنان از پیامدهای منفی آن به دور باشد.

به گزارش المنار، الحریری همچنین گفت که با «دخالت در امور داخلی کشورهای عربی» مخالف است.

نخست‌وزیر لبنان همچنین خبر داد که او با حزب‌الله تصمیم گرفته است که اختلافات را کنار بگذارند و برای امور بزرگ و کوچک که به سود منافع لبنان باشد، همکاری و تلاش کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه