ارسال به دیگران پرینت

وزیر ارتباطات خبر داد: امکان گزارش پیامک های مزاحم فراهم شد

وزیر ارتباطات از راه اندازی سامانه گزارش پیامک های مزاحم خبر داد و گفت: مشترکان از این پس می توانند در صورت دریافت پیامک های تبلیغی و مزاحم آن را گزارش کنند.

وزیر ارتباطات خبر داد: امکان گزارش پیامک های مزاحم فراهم شد

۵۵آنلاین :

محمدجواد آذری جهرمی امروز در جمع خبرنگاران گفت: به وعده خود برای حل مشکل مزاحمت های پیامکی عمل کرده ایم و امروز از راه اندازی سامانه پیامکی ۱۹۵ خبر می دهیم.

وی افزود: با راه اندازی این سامانه پیامک های تبلیغاتی که برای مشترکان مزاحمت ایجاد می کنند می توانند از سوی مشترکان به این سامانه اعلام شوند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در این طرح باید مشترکان شماره ارسال کننده پیامک را به سامانه ۱۹۵ پیامک کنند که البته این پیامک و ارائه گزارش، هزینه ای برای مشترکان دربرنخواهد داشت. پس از آن بر اساس مکانیزم های در نظر گرفته شده شماره اعلام شده از سوی مشترک تحلیل و شناسایی می شود که آیا این پیامک تبلیغی و مزاحم بوده یا خیر.

آذری جرمی خاطرنشان کرد: در این سامانه از سیستم پردازش هوشمند و سیستم صورتحساب اپراتورهای تلفن همراه (بیلینگ) استفاده شده و شماره هایی که مزاحمت آنها احراز شود مسدود خواهد شد همچنین به مشترک نتیجه کار گزارش دهی خواهد شد.

آیین نامه مقررات گذاری شبکه های پیام رسان موبایلی آماده شد

آذری جهرمی همچنین از تدوین آیین نامه مقررات گذاری فعالیت شبکه های پیام رسان موبایلی خبر داد و گفت مطابق با مصوبه شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارتباطات ملزم به تدوین آیین نامه مقرراتی برای فعالیت شبکه های پیام رسان موبایل در کشور شده بود.

وی گفت: این آیین نامه در راستای مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای حمایت های حاکمیتی از پیام رسان ها صورت گرفته و بر اساس آن رگولاتوری آیین نامه را تدوین و آماده کرده است.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: اگر چه شورای عالی فضای مجازی یکماه به وزارت ارتباطات مهلت تدوین این آیین نامه را داده بود با یک تاخیر یک ماهه، روز شنبه هفته جاری این آیین نامه را آماده و به مرکز ملی فضای مجازی ارائه دادیم.

آذری جهرمی تاکید کرد: در صورت تایید مرکز ملی و شورای عالی فضای مجازی این آیین نامه در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب می رسد.

وی در مورد ورشکستگی یکی از شبکه های اجتماعی داخلی در کشور اظهار کرد: نمی توان از بخش خصوصی انتظار سرمایه گذاری حاکمیتی داشت و از آنجایی یک کسب و کار نتواند مشتری جمع کند سرمایه گذاری آن توجیه نخواهد داشت.

وزیر ارتباطات افزود: فعالیت شبکه ای اجتماعی در کشور نیازمند استراژی توسعه بازار است اگرنه این فعالیت به شکست منجر می شود.

استفاده کسب و کارهای نوپا از منابع عمومی غیردولتی

آذری جهرمی که در حاشیه پنل تخصصی چالش های توسعه اقتصاد دیجیتال سخن می گفت، مهمترین موانع جدی برای شکل گیری اقتصاد دیجیتال را در کشور نبود محتوا و خدمات در حوزه فضای مجازی عنوان و اضافه کرد: برای برون رفت از موانع پذیرش فناوری و اقتصاد دیجیتال در کشور نیازمند نوآوری در مدل های کسب و کار هستیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه باید موضوع مالکیت معنوی در راستای نظامند کردن اعتماد عمومی در کشور قانونی شود افزود: برای تامین منابع سرمایه گذاری و فعال سازی صندوق های خطرپذیر موضوع استفاده از منابع عمومی غیردولتی را برای VC ها برنامه ریزی کردیم و در این زمینه قرار است با بانک مرکزی و وزارت صنعت مذاکراتی داشته باشیم تا سرمایه کسب و کارهای نوپا از طریق صندوق های خطرپذیر تامین شود.

وی از حل مشکلات نقدینگی شرکت مخابرات ایران خبر داد و گفت: با توجه به اینکه دولت یکی از سهامداران مخابرات است مشکل مخابرات ایران را با تشکیل جلسه ای با حضور سهامداران و هیات مدیره بررسی خواهیم کرد تا به یک نتیجه مطلوب برسیم. در همین حال با بانک مرکزی نیز برای تامین بخشی از منابع مخابرات مذاکره می کنیم.

آذری جهرمی همچنین از تشکیل کارگروهی با حضور وزارت ارتباطات، دادستانی، وزارت صنعت و بانک مرکزی برای حل مشکلات حوزه پرداخت های آنلاین خبر داد و گفت: در این زمینه نیازمند استفاده از ظرفیت های مرکز ملی فضای مجازی نیز هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه