ارسال به دیگران پرینت

تاثیر مفید عصاره چای سبز برای دندان‌های حساس

متخصصان علوم دندانپزشکی معتقدند پلی‌فنول‌های موجود در چای سبز ماده بهتری برای حفاظت از دندان‌های حساس است.

تاثیر مفید عصاره چای سبز برای دندان‌های حساس

۵۵آنلاین :

متخصصان علوم دندانپزشکی معتقدند پلی‌فنول‌های موجود در چای سبز ماده بهتری برای حفاظت از دندان‌های حساس است.

روش‌های درمانی موجود برای حساسیت دندانی به دلیل تاثیرگذار نبودن و افزایش احتمال پوسیدگی مناسب نیستند اما متخصصان اکنون ماده جدیدی را تولید کرده‌اند که بهتر می‌تواند از دندان‌های حساس محافظت کند.

برای افرادی که دندان‌های حساس دارند سرما و گرما می‌تواند درد شدید و غیرقابل تحمل در دندان‌ها ایجاد کند. حساسیت دندانی به این دلیل اتفاق می‌افتد که لایه مینای حفاظت‌کننده روی سطح دندان از بین می‌رود و بنابراین لایه بعدی زیر مینا که بافت استخوانی موسوم به عاج دندان است در تماس با عوامل بیرونی قرار می گیرد.

عاج دندان دارای مجراهای کوچکی است که توخالی هستند و زمانی که انتهای این مجراها باز باشد مایعات گرم یا سرد مستقیم با عصب دندان برخورد می‌کند.

همچنین در افرادی که دندان‌های حساس دارند به دلیل اینکه این مجراها در معرض باکتری قرار می‌گیرند دندان‌ها بیشتر دچار پوسیدگی می‌شوند.

در حال حاضر روش‌های درمانی موجود برای دندان‌های حساس براساس انسداد این مجراها با استفاده از ماده "نانوهیدروکسی آپاتیت" است اما این ماده نیز یا به اندازه کافی مقاوم نیست یا نمی‌تواند مانع از نفود باکتری‌ها به بافت دندان شود. همچنین با مسواک زدن‌های روزانه این ماده روی مجراهای مسدود شده دچار فرسایش می‌شود و به همین دلیل متخصصان چینی روش‌های جایگزینی را مورد بررسی قرار دادند.

در این روش از ماده سنتی "نانوهیدروکسی آپاتیت" در کنار یک ماده کلیدی که ترکیبی از چای سبز است استفاده شد. این ترکیب با نام اختصاری ECGC (epigallocatechin-3-gallate)، فعال‌ترین پلی فنول موجود در چای سبز است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان در بررسی‌های انجام شده مشاهده کردند که این ماده جدید مجراهای عاج دندان را مسدود کرده و نفوذپذیری آن را کاهش می‌دهد.

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه