ارسال به دیگران پرینت

جامعه اطلاعاتی آمریکا پایبندی ایران به برجام را تأیید می‌کند

دومین مقام بلندپایه ارشد آمریکا گفت که جامعه اطلاعاتی این کشور بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده از پایبندی ایران به توافق هسته‌ای اطمینان دارد.

جامعه اطلاعاتی آمریکا پایبندی ایران به برجام را تأیید می‌کند

۵۵آنلاین :

دومین مقام بلندپایه ارتش آمریکا در نشستی در مجلس نمایندگان این کشور روز سه‌شنبه به حمایت از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پرداخت و تصریح کرد که تهران به مفاد این توافق پایبند مانده است.

به گزارش «یو‌اس‌نیوز»، «پائول سلوا»، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشست استماع کمیته روابط خارجی مجلس سنا گفت: «بر اساس شواهدی که به جامعه اطلاعاتی ارائه شده به نظر می‌رسد که ایران به قواعد تعیین‌شده در برجام پایبند بوده است.»

وی، همچنین در اظهاراتی آمیخته به ادعا، خاطرنشان کرد: «بدون کنترل‌های تصریح‌شده در برجام، ایران از تخصص فنی برای طی مسیر مورد نظر جهت ساخت سلاح هسته‌ای برخوردار است.»

جمهوری اسلامی ایران، همواره ضمن تأکید بر حق خود برای برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، ادعاهای کشورهای غربی به رهبری آمریکا درباره تلاش برای دست‌یابی به سلاح‌های هسته‌ای را رد کرده است.

«سلوا» گفت که آمریکا، به توانایی بازرسان بین‌المللی برای دسترسی تصادفی به سایت‌های هسته‌ای ایران و تدابیر فنی جهت نظارت از راه دور بر برنامه هسته‌ای این کشور «اطمینان معقول» دارد.

وی همچنین در پاسخ به سوالات برخی سناتورهای منتقد برجام گفت: «مفادی که اجازه اعمال تحریم خارج از توافق هسته‌ای علیه ایران را می‌دهند، کماکان پابرجا هستند.»

منبع : تسنيم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه