ارسال به دیگران پرینت

نیویورک تایمز: پسر ترامپ با یک وکیل روس دیدار داشته است

روزنامه نیویورک تایمز گزارش می دهد که پسر دونالد ترامپ سال گذشته پس از آنکه یک وکیل مرتبط با کرملین قول ارائه اطلاعاتی زیانبار درباره هیلاری کلینتون را داد حاضر به دیدار با او شده بود.

نیویورک تایمز: پسر ترامپ با یک وکیل روس دیدار داشته است

۵۵آنلاین :

دونالد ترامپ جونیور تایید کرده است که با این وکیل به نام ناتالیا وسلنیتسکایا دیدار کرد اما می افزاید که "هیچ اطلاعات ارزشمندی" درباره خانم کلینتون رد و بدل نشد.

جارد کوشنر داماد آقای ترامپ و پال مانافورت مدیر وقت ستاد مبارزات انتخاباتی آقای ترامپ هم در آن دیدار حضور داشتند.

مقام های آمریکایی مشغول تحقیق درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا و تبانی احتمالی با اعضای ستاد انتخاباتی آقای ترامپ هستند.

دایره تحقیقات جنایی آمریکا، اف بی آی، و کمیته های کنگره جملگی درباره این مساله تحقیق می کنند. هنوز شواهدی دال بر تبانی دو طرف ارائه نشده است.

ملاقات با خانم وسلنیتسکایا روز ۹ ژوئن ۲۰۱۶ در برج ترامپ در نیویورک انجام شد که درست دو هفته پس از آن بود که دونالد ترامپ نامزدی حزب جمهوری خواه را به دست آورد.

تصور می شود که این اولین ملاقاتی میان یک شهروند روسیه و یک عضو حلقه داخلی کمپین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باشد که انجام آن تایید می شود.

نیویورک تایمز ابتدا روز شنبه آن ملاقات را گزارش داده بود. در آن زمان، پسر آقای ترامپ و خانم سلنیتسکایا آن را تایید کردند اما گفتند که در جریان آن درباره مبارزات انتخاباتی بحث نشد.

نیویورک تایمز روز یکشنبه گزارش داد که دونالد ترامپ جونیور پس از آن با دیدار با وکیل روس توافق کرد که گفته شد اطلاعاتی بالقوه زیانبار در مورد خانم کلینتون، نامزد حزب دمکرات در انتخابات، به او ارائه خواهد شد.

نیویورک تایمز در گزارش خود از سه مشاور کاخ سفید که در مورد ملاقات به آنها گزارش داده شده بود و دو مقام مطلع دیگر به عنوان منابع خود نقل قول کرد.

دونالد ترامپ جونیور روز یکشنبه در بیانیه ای گفت که یک فرد آشنا از او خواسته بود "با شخصی که به من گفته شد ممکن است اطلاعات مفیدی درباره مبارزات انتخاباتی داشته باشد" ملاقات کند.

او نوشت: "من از پیش از نام این خانم خبر نداشتم. از جارد (کوشنر) و پال (مانافورت) خواستم در ملاقات شرکت کنند، اما چیزی درباره محتوای آن به آنها نگفتم."

"پس از خوش و بش، این خانم گفت که اطلاعاتی دارد از اینکه افراد مرتبط با روسیه به کمیته ملی حزب دمکرات کمک مالی و از خانم کلینتون حمایت می کنند."

او افزود: "اظهارات او مبهم و دو پهلو بود و معنی نمی داد. هیچ جزییات یا اطلاعاتی در حمایت از این اظهارات ارائه نشد. به سرعت معلوم شد که او اطلاعات موثری ندارد."

آقای ترامپ جونیور گفت که خانم وسلنیتسکایا سپس محاوره را به برنامه معلق شده ای برای پذیرش کودکان روس از طرف آمریکایی ها به عنوان فرزندخوانده سوق داد.

"برای من روشن شد که این از ابتدا دستور کار واقعی دیدار بوده و ادعای ارائه اطلاعات بالقوه مفید بهانه ای برای ملاقات بوده است."

آقای کوشنر و آقای مانافورت تاکنون در این باره اظهار نظر نکرده اند.

وکیل آقای کوشنر گفت که او قبلا موضوع این ملاقات را در فرم های عبور امنیتی فاش کرده است.

یک سخنگوی تیم حقوقی دونالد ترامپ روز یکشنبه گفت که رئیس جمهور از آن ملاقات میان وکیل روس و پسرش "خبر نداشته و در آن شرکت نکرده".

برنامه پذیرش فرزندخوانده از روسیه را ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سال ۲۰۱۲ معلق کرد که پس از تصمیم کنگره برای دادن اجازه انسداد دارایی های مقام های روس و منع سفر آنها در ارتباط با نقض حقوق بشر بود.

خانم وسلنیتسکایا که نقشی مهم در کمپین علیه آن قانون کنگره داشت روز شنبه گفت که در آن دیدار با پسر آقای ترامپ "اصلا درباره کمپین ریاست جمهوری صحبت نشد."

او گفت: "من هرگز به نمایندگی از سوی دولت روسیه کار نکرده ام و هرگز درباره هیچ کدام از این مسائل با نماینده دولت روسیه صحبت نکرده ام."

سازمان های اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که مسکو سعی کرده کفه ترازوی انتخابات را به نفع آقای ترامپ سنگین کند؛ ادعایی که کرملین رد می کند.

آقای ترامپ هفته پیش گفت که مداخله در انتخابات می توانسته کار سایر کشورها غیر از روسیه باشد.

منبع : ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه