ارسال به دیگران پرینت

سنگریزه | سنگریزه های ساحل

چرا برداشتن سنگریزه ها از ساحل غیرقانونی است؟ | دست به سنگریزه های ساحل نزنید

جالب است بدانید برداشتن هرگونه ماده طبیعی از ساحل در بریتانیا غیرقانونی است. این محدودیتی است که در قانون حفاظت از سواحل 1949 گنجانده شده است که از برداشت تاریخی صدها هزار تن رسوب از سواحل توسط افرادی که مصالح ساختمانی "رایگان" را استخراج می کنند، جلوگیری می کند.

چرا برداشتن سنگریزه ها از ساحل غیرقانونی است؟ | دست به سنگریزه های ساحل نزنید

چرا برداشتن سنگریزه ها از ساحل غیرقانونی است؟

جالب است بدانید برداشتن هرگونه ماده طبیعی از ساحل در بریتانیا غیرقانونی است. این محدودیتی است که در قانون حفاظت از سواحل 1949 گنجانده شده است که از برداشت تاریخی صدها هزار تن رسوب از سواحل توسط افرادی که مصالح ساختمانی "رایگان" را استخراج می کنند، جلوگیری می کند.

شورای کمبرلند در شمال انگلستان اخیرا اعلام کرده است که افرادی که سنگریزه از سواحل بردارند اکنون با جریمه هایی تا سقف ۱۰۰۰ پوند روبرو خواهند شد. بسیاری از مردم این اعلامیه را عجیب و ناامید کننده دانستند، اما جالب است بدانید که تحقیقات علمی پشت سر این تصمیم به ظاهر عجیب است. 

برای بسیاری از مردم، بازدید از ساحل خاطرات شاد دوران کودکی را زنده می کند برای همین احتمالا اغلب ما برای یادآوری این حس زیبا چند سنگ ریزه با خود می بریم تا هرچند وقت یکبار با نگاه کردن به آن تجدید خاطره ای بکنیم.

با این حال، جالب است بدانید برداشتن هرگونه ماده طبیعی از ساحل در بریتانیا غیرقانونی است. این محدودیتی است که در قانون حفاظت از سواحل 1949 گنجانده شده است که از برداشت تاریخی صدها هزار تن رسوب از سواحل توسط افرادی که مصالح ساختمانی "رایگان" را استخراج می کنند، جلوگیری می کند.

طول سواحل سنگریزه ای در انگلستان نیز به دلیل ویژگی های زیست محیطی آنها به طور قانونی محافظت می شود و توسط سازمان طبیعی انگلستان برای زیستگاه هایی که ارائه می دهند و گونه هایی که به آنها وابسته هستند تعیین می شود. اما برای افرادی که در نزدیکی این سواحل زندگی می کنند، یکی از ارزش های اصلی سنگریزه ها کاهش فرسایش ساحلی و سیل (پیشرویی ناگهانی دریا) است.

حجم ساحل برای میزان اثربخشی آن در کاهش هر دو خطر بسیار مهم است. در واقع، هر چه سنگریزه و رسوب بیشتری روی ساحل وجود داشته باشد، ساحل برای جذب انرژی امواج توانایی بیشتری دارد. برداشتن تعداد زیادی سنگریزه، ماسه یا سایر رسوبات باعث می شود که ساحل کمتر بتواند به عنوان سدی طبیعی در برابر سیل و فرسایش عمل کند.

این حجم به طور طبیعی در طول سال تغییر می کند، زیرا ساحل خود را با تغییرات امواج در طول فصل ها وفق می دهد. سنگریزه ها توسط امواج به داخل و خارج ساحل منتقل می شوند و اندازه های مختلف رسوب را به مناطق متمایز ساحل مرتب می کنند. امواج پرانرژی‌تر در طول طوفان‌های زمستانی می‌توانند رسوب بزرگ‌تر را به قسمت بالایی ساحل منتقل کرده و یک خط الراس شیب دار از سنگریزه‌ها به نام برم تشکیل دهند.

برم در بالای ساحل اغلب اولین شکل دفاع طبیعی در برابر طوفان است که انرژی امواج را جذب و دفع می کند و خطر حمل امواج به فراتر از ساحل یا تضعیف و فرسایش دیوارهای دریایی یا صخره ها در پشت آنها را کاهش می دهد.

1

جمع کردن همه چیز

در حالی که برداشتن چند سنگریزه از ساحل توسط یک نفر ممکن است به طور قابل توجهی بر روی پوسته یا حجم کلی ساحل تأثیر نداشته باشد، تأثیر تجمعی بسیاری از افراد که سنگریزه‌های متعدد را حذف می‌کنند، ممکن است مهم‌تر باشد. حذف سنگریزه‌ها می‌تواند فرآیند طبقه‌بندی طبیعی ساحل را مختل کند و تعادل دینامیکی کلی آن را مختل کند.

با توجه به اهمیت حفظ رسوبات در سیستم برای حفاظت از سیل و فرسایش، تحقیقات مداومی برای درک بهتر نحوه واکنش سواحل سنگریزه به امواج و طوفان وجود دارد. این تحقیق به ویژه برای ارزیابی اثربخشی سواحل سنگفرش مصنوعی ایجاد شده در حفاظت از خطرات سیل و فرسایش ساحلی مهم است.

نظارت بر جابجایی رسوب کلید پیشرفت این تحقیق است، با روش های نوظهور کم هزینه و علم شهروندی که برای ردیابی رسوب پس از فرسایش از ساحل استفاده می شود.

در یک آب و هوای متغیر، که پیش‌بینی می‌شود این خطرات شدیدتر و مکرر باشند، نیاز مبرمی به حفظ رسوبات در سواحل وجود دارد و اجازه می‌دهد حفاظت از ساحل طبیعی و مزایای زیستگاه رشد کند.

درخواست از مردم برای برنداشتن سنگریزه از ساحل ممکن است بی اهمیت و حتی خنده دار به نظر برسد، اما می تواند به سواحل کمک کند تا نقش موثری در حفاظت از سواحل ما داشته باشند.

منبع : راهنماتو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه