ارسال به دیگران پرینت

دفاتر | دفاتر کاغذی

گامی در جهت حفظ محیط زیست | حذف دفاتر کاغذی در حسابداری

معاون حقوقی رئیس جمهور در مکاتبه‌ای با وزیر اقتصاد، خواستار جایگزینی نرم افزارهای حسابداری تایید شده به جای دفاتر قانونی کاغذی در راستای تسهیل فرآیند مالیات الکترونیک شد.

گامی در جهت حفظ محیط زیست | حذف دفاتر کاغذی در حسابداری

پایان عصر دفاتر کاغذی: جایگزینی نرم افزارهای حسابداری در راستای مالیات الکترونیک

معاون حقوقی رئیس جمهور در مکاتبه‌ای با وزیر اقتصاد، خواستار جایگزینی نرم افزارهای حسابداری تایید شده به جای دفاتر قانونی کاغذی در راستای تسهیل فرآیند مالیات الکترونیک شد.

در این مکاتبه به بند ت ماده ۶ آیین نامه قانون مالیات‌های مستقیم ابلاغی وزیر اقتصاد به تاریخ ۴/۱۲/۱۳۹۴ اشاره شده است که بر اساس آن، مودیانی که رویدادهای مالی خود را به صورت الکترونیکی ثبت می‌کنند، نیازی به ارائه دفاتر به صورت دستی ندارند.

دستور ویژه شهردار تهران به دفاتر خدمات الکترونیک

همچنین در این مکاتبه تاکید شده است که نگهداری اسناد و مدارک حساب به صورت دستی یا ماشینی الزامی است و انجام الکترونیکی این اقدام مطابق قانون تجارت قانونی و معتبر خواهد بود.

با توجه به حجم بالای درخواست پلمب دفاتر، اتلاف کاغذ و هزینه‌های جابجایی، معاون حقوقی رئیس جمهور از وزیر اقتصاد خواسته است تا ترتیبی اتخاذ شود تا از ابتدای سال جاری، نرم افزارهای حسابداری تایید شده جایگزین دفاتر کاغذی شوند.

مزایای جایگزینی دفاتر کاغذی با نرم افزارهای حسابداری:

  • کاهش اتلاف کاغذ: استفاده از نرم افزارهای حسابداری به طور قابل توجهی اتلاف کاغذ را کاهش می‌دهد و به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.
  • کاهش هزینه‌ها: استفاده از نرم افزارهای حسابداری می‌تواند هزینه‌های مربوط به خرید و نگهداری دفاتر کاغذی، جوهر چاپگر و سایر لوازم جانبی را به طور قابل توجهی کاهش دهد.
  • افزایش دقت: نرم افزارهای حسابداری به طور خودکار بسیاری از محاسبات را انجام می‌دهند و به این ترتیب احتمال خطای انسانی را به حداقل می‌رسانند.
  • دسترسی آسان: با استفاده از نرم افزارهای حسابداری، می‌توان از هر نقطه و در هر زمان به اطلاعات حسابداری دسترسی داشت.
  • امنیت بیشتر: نرم افزارهای حسابداری می‌توانند اطلاعات حسابداری را به طور امن ذخیره و از آنها در برابر دسترسی غیرمجاز محافظت کنند.

جایگزینی دفاتر کاغذی با نرم افزارهای حسابداری گامی مهم در جهت تسهیل فرآیند مالیات الکترونیک، کاهش هزینه‌ها و حفظ محیط زیست خواهد بود.

 

منبع : اقتصادآنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

دیدگاه تان را بنویسید

 
آنچه دیگران میخوانند:

دیدگاه

توسعه