ارسال به دیگران پرینت

معرفی کتاب | معرفی کتاب یادگیری یادگیری

با تغییر روش‌های آموختن تنفر از یادگیری درس رو فراموش کن | معرفی کتاب یادگیری یادگیری

خواندن کتاب یادگیری یادگیری به همۀ افرادی که با آموزش و یادگیری درگیرند،‌ توصیه می‌شود.این کتاب به نوجوانان کمک می‌کند که با تغییر روش‌های آموختن، نفرتی که از یادگیری برخی درس‌ها دارند را به اشتیاق و علاقه تبدیل کنند.

با تغییر روش‌های آموختن تنفر از یادگیری درس رو فراموش کن | معرفی کتاب یادگیری یادگیری

معرفی کتاب یادگیری یادگیری

خواندن کتاب یادگیری یادگیری به همۀ افرادی که با آموزش و یادگیری درگیرند،‌ توصیه می‌شود.این کتاب به نوجوانان کمک می‌کند که با تغییر روش‌های آموختن، نفرتی که از یادگیری برخی درس‌ها دارند را به اشتیاق و علاقه تبدیل کنند. 

 راهنمای موفقیت تحصیلی با مطالعه‌ی کمتر

کتاب  یادگیری یادگیری  به شما آموزش می‌دهد که چطور مهارت یادگیری خود را پرورش دهید.  باربارا اوکلی  به همراه  ترنس سینوسکی  و  آلیستر مک کانوایل  در این کتاب تلاش کرده‌اند روش‌های یادگیری را به زبان ساده توضیح دهند تا مخاطبینی که می‌خواهند ذهنی سالم و پویا داشته باشند از این تکنیک‌ها استفاده کنند. علاوه بر این مربیان و والدینی که با چالش‌ آموزش مواجه هستند از مطالب اثر حاضر برای آماده کردن ذهن شاگردان و فرزندان خود برای یادگیری بهتر بهره‌مند خواهند شد.

درباه‌ی کتاب یادگیری یادگیری

اگر احساساتی درون شما وجود دارد که باعث می‌شود به خود بگویید که: «من نابغه یا خیلی باهوش نیستم، ذاتاً آدم اهمال‌کاری هستم و اصلاً نمی‌توانم و نخواهم توانست کارهایم را به‌موقع انجام دهم؛ کندتر از بقیۀ افراد یاد می‌گیرم؛ ریاضیات، فیزیک، زبان، زیست‌شناسی یا موسیقی برایم مشکل است و به همین دلیل در آن موفق نخواهم شد؛ پایه‌ام ضعیف است، یا سنم بالا رفته است، پس برای من دیگر دیر شده و یاد نمی‌گیرم؛ نمیتوانم به‌خوبیِ بقیه تمرکز کنم و اطلاعات را سریع فراموش می‌کنم و...» این کتاب خودگویی‌های درونی‌تان را تغییر و شما را در مسیر رشد و یادگیری قرار خواهد داد.

شاید عجیب به نظر برسد که یادگیری نیز مانند سایر مهارت‌های اکتسابی به یادگیری نیاز دارد! کتاب یادگیریِ یادگیری به شما نشان می‌دهد که روش‌های آموزشی متفاوت تا چه اندازه می‌تواند در میزان فراگرفتن یک موضوع موثر باشد و تا چه حد با پرورش ذهن مسیر زندگی فرد متحول می‌شود. در واقع شیوه‌های مدرن یادگیری موفقیت تحصیلی را منوط به مطالعه بیشتر نمی‌دانند بلکه با تغییر ساختار ذهن و پرورش مغز یادگیری را بهبود می‌بخشند.

کتاب یادگیری یادگیری (learning how to learn) از زبان خود نویسنده نوشته شده و بیان می‌کند که چطور با وجود ضعفی که در دروسی مانند ریاضی و علوم مختلف داشته، توانسته در دانشکده مهندسی موفقیت زیادی به دست بیاورد.

این کتاب به نوجوانان کمک می‌کند که با تغییر روش‌های آموختن، نفرتی که از یادگیری برخی درس‌ها دارند را به اشتیاق و علاقه تبدیل کنند. علاوه بر این به آموختن فعالیت‌هایی از جمله ورزش، یاد گرفتن زبان‌های مختلف، فیزیک و ریاضیات یا حتی بازی‌های ویدیویی می‌پردازد و نحوه یادگیری آن را در مغز انسان مورد بررسی قرار می‌دهد.

باربارا اوکلی (Barbara Oakley)، ترنس سینوسکی (Terrence Sejnowski) و آلیستر مک‌کانوایل (Alistair McConville) به شما یاد می‌دهند تا ساختار مغزتان را به شکلی تنظیم کنید تا قدرت یادگیری درون شما فعال شود و بتوانید از این طریق مطالب را در کوتاه‌ترین زمان درک و تحلیل کنید.

کتاب یادگیری یادگیری مناسب چه کسانی است؟

خواندن کتاب یادگیری یادگیری به همۀ افرادی که با آموزش و یادگیری درگیرند،‌ توصیه می‌شود. دانشجویان و دانش‌آموزان، والدینی که فرزند محصل دارند و همچنین معلمان و مشاوران مدارس سه گروه از مخاطبان ویژۀ کتاب هستند.

با نویسندگان کتاب یادگیری یادگیری بیشتر آشنا شویم

باربارا اوکلی استاد مهندسی در دانشگاه اوکلند در روچستر، میشیگان و محقق برجسته یادگیری دیجیتال جهانی در دانشگاه مک مستر رامون‌ای کاخال است. تحقیقات او شامل مهندسی زیستی با تاکید بر علوم اعصاب و روانشناسی شناختی می‌شود. دکتر اوکلی در کنار ترنس سجنووسکی، عصب‌شناس افسانه‌ای، دوره‌های آنلاین باز گسترده (MOOCs) "یادگیری چگونه یاد بگیریم" و "Mindshift" را تدریس می‌کند. او جوایز بسیاری را برای تدریس خود دریافت کرده و جایزه‌ی Chester F. Carlson انجمن آموزش مهندسی آمریکا برای نوآوری فنی در آموزش و جایزه پژوهشگر قرن جدید بنیاد ملی علوم به او تقدیم شده است.

ترنس سینوسکی پژوهشگر مؤسسه مطالعات بیولوژیکی سالک است که در آن جا آزمایشگاه نوروبیولوژی محاسباتی را نیز مدیریت می‌کند. او تنها در میان دوازده دانشمند زنده‌ای است که برای مؤسسه پزشکی، آکادمی ملی علوم و آکادمی ملی مهندسی انتخاب شده‌اند.

آلیستر مک کانوایل معاون مدرسه Bedales، یکی از معتبرترین مدارس خصوصی K-12 انگلستان است و سال‌هاست که در حوزه تعلیم و تربیت مشغول پژوهش و مطالعه است.

در بخشی از کتاب یادگیری یادگیری می‌خوانیم

اگر پیوندهای مغزی که می‌خواهید بسازید شامل عملی فیزیکی است، پس تمرکز کنید و انجامش دهید. به‌عنوان مثال، اگر در حال یادگرفتن انداختن توپ در سبد هستید، باید این کار را تمرین کنید. سپس باید دوباره انجامش دهید. شاید این بار بهتر باشد از زاویۀ دیگری توپ را پرتاب کنید و دوباره و دوباره... شما مدام در حال بازخوردگرفتن هستید، زیرا اگر اشتباه پرتاب کنید، توپ وارد سبد نمی‌شود.

به‌طریق مشابه، وقتی در حال یادگیری زبانی جدید هستید، لازم است لغات را بارها گوش دهید و بیان کنید و در صورت امکان از یک فرد مسلط به آن زبان بازخورد دریافت کنید. اگر در حال یادگیری نواختن یک ساز هستید، باید آهنگ‌های جدید را تمرین کنید. اگر می‌خواهید طراحی یاد بگیرید، باید تکنیک‌های مختلف را امتحان کنید و هر زمان که امکان داشت از اساتید مربوطه بازخورد بگیرید.

ایدۀ اساسی این است که هرآنچه را یاد می‌گیرید، به‌صورت فعالانه تمرین کرده و آن را وارد زندگی خود کنید. تماشاکردن دیگران، نگاه به پاسخ‌ها یا خواندن یک صفحه ممکن است کمک کند شروع کنید، ولی کمک چندانی به ایجاد ساختارهای نورونی یادگیری در درون مغز شما نمی‌کند. داستان جولیوس یگو و پرتاب نیزه را به یاد آورید. او صرفاً به‌صورت منفعلانه به تماشای دیگران در یوتیوب نپرداخت بلکه روی تکنیک‌ها متمرکز شد و فعالانه آن‌ها را تمرین می‌کرد.

مهارت‌های جدید خود را چندین روز تمرین کنید و حواستان باشد هر شب خواب کافی داشته باشید. این کار به شکل‌گیری پیوندهای مغزی سیناپسی جدید کمک می‌کند. قرار است که مسیرهای جنگلی را برای موش ذهنی وسیع‌تر (پیوندها را محکم‌تر) کنید.

منبع : کتابراه
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه