ارسال به دیگران پرینت

صفر تا صد مراحل لاتاری از استعلام نتیجه تا مصاحبه

اگر جزو ثبت‌نام‌کنندگان لاتاری گرین کارت آمریکا و منتظر اعلام نتایج این قرعه‌کشی بزرگ هستید، باید بدانید که قبل از هر اقدامی، مهم است تا با صفر تا صد مراحل لاتاری از استعلام نتیجه تا مصاحبه آشنا باشید.

صفر تا صد مراحل لاتاری از استعلام نتیجه تا مصاحبه

اگر جزو ثبت‌نام‌کنندگان لاتاری گرین کارت آمریکا و منتظر اعلام نتایج این قرعه‌کشی بزرگ هستید، باید بدانید که قبل از هر اقدامی، مهم است تا با صفر تا صد مراحل لاتاری از استعلام نتیجه تا مصاحبه آشنا باشید. بعد از استعلام نتایج لاتاری که به‌زودی اعلام می‌گردد، شاید شما هم جزو آن برندگان خوشبختی باشید که امکان مهاجرت به آمریکا از این طریق را پیدا کرده‌اند؛ بنابراین، اگر این‌طور است، از همین حالا به شما تبریک می‌گوییم! اما فراموش نکنید که برنده شدن تنها یک مرحله از این پروسه چالش‌برانگیز است و بعدازآن نیاز دارید تا چندین مرحله را در مدت ‌زمان کوتاهی به انجام برسانید. از استعلام نتیجه لاتاری تا مصاحبه لاتاری گرین کارت آمریکا، به شما کمک خواهیم کرد تا تمامی مراحل را به بهترین شکل ممکن پشت‌سر بگذارید.

شرایط شرکت در لاتاری

شرکت در لاتاری آمریکا بسیار آسان است و هیچ شرط خاصی از نظر سن، مالی، تابعیت، مذهب یا جنسیتی ندارد. شما فقط باید دارای حداقل مدرک تحصیلی دیپلم باشید. اگر زیر 18 سال هستید، باید با والدین خود ثبت‌نام کنید. افراد بالای 21 سال می‌توانند به صورت مستقل شرکت کنند، درحالی‌که افراد بین 18 تا 21 سال می‌توانند یک‌بار به صورت مستقل و یک‌بار به همراه خانواده‌شان ثبت‌نام کنند.

همان‌طورکه می‌دانید، هدف اصلی از لاتاری آمریکا حفظ و افزایش تنوع نژادی در آمریکا است و ثبت‌نام کشورهای مختلف در این قرعه‌کشی مهم است. ایران به‌عنوان یکی از کشورهای مجاز به ثبت‌نام در لاتاری آمریکا شناخته شده است. بنابراین، اگر باتوجه به تمامی این شرایط موفق به ثبت‌نام شده‌اید و اکنون منتظر اعلام نتایج هستید، می‌توانید طبق مراحلی که در ادامه معرفی می‌کنیم، برای استعلام نتایج لاتاری اقدام نمایید.

نحوه استعلام نتایج لاتاری

از صفر تا صد مراحل لاتاری از استعلام نتیجه تا مصاحبه، می‌توان گفت که لحظه استعلام و مشاهده نتایج می‌تواند بسیار دلهره‌آور و پراسترس باشد و شاید حتی ندانید که چگونه می‌توانید نتایج لاتاری 2025 را ببینید. برای بررسی نتایج لاتاری 2025، شما می‌توانید به مراکز مختلفی مراجعه کنید. یکی از معتبرترین مراکز برای اعلام نتایج لاتاری، مؤسسه مهاجرتی کارت سبز است که با تسهیل این فرآیند، امکان مشاهده راحت و سریع جواب را برای ثبت‌نام‌ کنندگان فراهم کرده است.

برای بررسی نتایج لاتاری، ابتدا باید در سایت کارت سبز ثبت‌نام کرده و با استفاده از کد رهگیری 16 رقمی، اقدام به مشاهده نتایج کنید.

برای استعلام نتایج لاتاری گرین کارت آمریکا در سایت، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. از طریق بیوی پیچ اینستاگرام کارت سبز یا با جستجو در گوگل، به صفحه استعلام نتایج به آدرس cartesabz.net/result/ بروید.

  2. وارد صفحه پرداخت خواهید شد. در این مرحله، مبلغ تعیین‌شده را پرداخت کنید. سپس پس از بررسی توسط کارشناسان کارت سبز، نتیجه لاتاری به شما اعلام خواهد شد.

  3. یکی از روش‌های استعلام نتایج لاتاری را انتخاب کنید و شماره موبایل خود را وارد کنید.

  4. اگر گزینه "چک کردن نتیجه با کد رهگیری" را انتخاب کرده‌اید، مشخصات موردنیاز را به‌دقت وارد کنید و سپس درخواست را ثبت نمایید.

  5. اگر گزینه "چک کردن نتیجه با فایل یا عکس ثبت‌نام" را انتخاب کرده‌اید، فایل یا عکس ثبت‌نام خود را آپلود نمایید و سپس درخواست را ثبت کنید.

  6. بعد از انجام مراحل فوق، کارشناسان کارت سبز پس از بررسی‌های لازم، نتیجه لاتاری را به شما اعلام خواهند کرد.

مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری

برنده شدن در لاتاری نیمی از مسیر است و بعدازآن، باید به سراغ مراحلی بروید که تا هنگام دریافت ویزای لاتاری یا همان ویزای تنوع نژادی برای ورود به خاک آمریکا، ادامه دارند. بعدازاینکه از طریق استعلام نتایج لاتاری، متوجه برنده شدن خود در لاتاری شدید، باید برای دریافت ویزا طبق مراحل زیر عمل نمایید:

مرحله اول: ترجمه مدارک موردنیاز

اولین کاری که برندگان لاتاری باید انجام دهند، جمع‌آوری مدارک موردنیاز و تهیه ترجمه‌های لازم است. ازآنجاکه برای تهیه و جمع‌آوری مدارک موردنیاز باید این مدارک را به‌خوبی بشناسید و وقت و هزینه خود را صرف آن نمایید، بهتر است از کمک کارشناسان مهاجرتی باتجربه در این زمینه بهره‌مند شوید. مدارکی که لازم دارید، بسته به جنسیت، شغل، سن و مدرک تحصیلی افراد متفاوت هستند.

مرحله دوم: تکمیل فرم مهاجرتی DS-260

اولین گامی که برنده قرعه‌‌کشی لاتاری آمریکا انجام می‌دهد، تکمیل فرم DS-260 است. زمان مصاحبه در سفارت آمریکا برای ویزای لاتاری از طریق شماره پرونده یا CASE NUMBER تعیین می‌شود. به طور ساده‌تر، شماره پرونده لاتاری برندگان تعیین‌کننده زمان مصاحبه در سفارت آمریکا است. بنابراین، تاریخ دقیق توسط سفارت به شما اعلام خواهد شد.

مرحله سوم: انتظار برای دریافت نامه دعوت به مصاحبه

از صفر تا صد مراحل لاتاری از استعلام نتیجه تا مصاحبه، بعدازاینکه فرم برندگان را تکمیل نمودید، باید منتظر دریافت نامه دعوت به مصاحبه باشید. توجه داشته باشید که برندگان لاتاری بعد از تکمیل فرم، می‌توانند سفارت پیشنهادی خود برای مصاحبه را نیز مشخص کنند.

مرحله چهارم: مراجعه به پزشک

برندگان لاتاری باید چند هفته یا حداقل چند روز قبل از مصاحبه ویزای لاتاری به سفارت آمریکا مراجعه کنند و مرحله پزشکی (معمولاً به‌عنوان مرحله مدیکال لاتاری ویزای آمریکا شناخته می‌شود) را پشت‌سر بگذارند.

مرحله پنجم: مصاحبه برندگان لاتاری در سفارت آمریکا

مصاحبه حضوری که در سفارت آمریکا برگزار می‌گردد، آخرین و البته مهم‌ترین مرحله در صفر تا صد مراحل لاتاری از استعلام نتیجه تا مصاحبه به‌شمار می‌رود. در این مرحله، برنده لاتاری باید در سفارت حضور پیدا کرده و با افسر پرونده مصاحبه نماید. ازجمله سؤالاتی که در این مصاحبه پرسیده می‌شوند، شامل:

  • اطلاعات درباره حرفه و کسب‌وکارتان

  • افرادی که با آن‌ها قصد مهاجرت به آمریکا را دارید.

  • مشخصات محل تحصیل

  • و...

کلام پایانی

برنده شدن در قرعه‌کشی بزرگ لاتاری گرین کارت آمریکا، فقط یک شانس است؛ اما برای دریافت ویزای لاتاری، وارد یک رقابت بزرگ خواهید شد. تنها افرادی می‌توانند در این رقابت موفق شوند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کارهای لازم را انجام دهند و با کمک کارشناسان مجرب این حوزه، اشتباهات خود را به حداقل برسانند. در صفر تا صد مراحل لاتاری از استعلام نتیجه تا مصاحبه سفارت، کارشناسان مؤسسه مهاجرتی کارت سبز همراه شما هستند تا در مدت‌ زمان کوتاه و با آگاهی کامل از تمامی مراحل، موفق به دریافت ویزای لاتاری آمریکا شوید؛ کافی است برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت cartesabz.net مراجعه نمایید.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه