ارسال به دیگران پرینت

کتاب | پرفروش ترین کتاب

Top5 پرفروش ترین کتاب های ایران

اگر به رمان ایرانی علاقه‌مند هستید در این مطلب 5 کتاب از رمان های پرفروش و معروف ایرانی که بر اساس نظر مخاطبان امتیاز بالایی گرفته‌اند را به شما معرفی می‌کنیم، پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.

Top5 پرفروش ترین کتاب های ایران

Top5 پرفروش ترین کتاب های ایران

اگر به رمان ایرانی علاقه‌مند هستید در این مطلب 5 کتاب از رمان های پرفروش و معروف ایرانی که بر اساس نظر مخاطبان امتیاز بالایی گرفته‌اند را به شما معرفی می‌کنیم، پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.

رمان های ایرانی معمولا درون مایه عاشقانه و اجتماعی دارند که معمولا نظر مثبت اکثر مخاطبان را به همراه دارد، رمان های ایرانی درواقع تنها کتاب هایی هستند که از نظر کپی-رایت در ایران اورجینال شناخته می‌شوند و این موضوع برای کتابخوان های حرفه‌ای بسیار حائز اهمیت است.

اگر بخواهیم 5 رمان ایرانی پرفروش را به شما معرفی کنیم سراغ کتاب های زیر می‌رویم:

  • کتاب سمفونی مردگان
  • کتاب شوهر آهو خانم
  • کتاب سال بلوا
  • کتاب چشم هایش
  • کتاب تکه هایی از یک کل منسجم

در ادامه این مطلب موضوع هر یک از این رمان‌های پرفروش ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم.

کتاب سمفونی مردگان از عباس معروفی

کتاب سمفونی مردگان یکی از رمان های معروف ایرانی است که همواره در صدر فهرست پرفروش ترین کتاب های ایران قرار داشته است.

سمفونی مردگان نوشته عباس معروفی یکی از شخصیت های بزرگ ادبی ایران است که برنده جایزه بنیاد انتشارات ادبی فلسفی سورکامپ شده است.

این کتاب داستانی درباره زندگی پسری به نام آیدین است که خود فردی شاعر و روشنفکر است اما در میان خانواده ای سنتی زندگی می‌کند، این رمان داستانی غم‌انگیز دارد و عباس معروفی در این کتاب موضوعاتی همچون مرگ،عشق، مذهب، قتل و خانواده را به چالش می‌کشد.

سمفونی مردگان به عنوان یکی از 5 کتاب برتر ایرانی شناخته می‌شود.

کتاب شوهر آهو خانم ازعلی محمد افغانی

رمان شوهر آهو خانم از رمان های قدیمی و بسیار معروف است که تقریبا اکثر علاقه‌مندان به رمان های ایرانی یا این کتاب را مطالعه کرده‌اند یا حداقل نامش را شنیده‌اند، "شوهر آهو خانم" اثر علی محمد افغانی یکی از نویسندگان خوب ایرانی اهل اصفهان است.

این کتاب که به عنوان شاهکار ادبی ایران نیز شناخته می‌شود داستان زندگی یک زن به نام "آهو" است که فردی سنتی و معمولی است که در زندگی زناشویی‌اش نقش یک زن خانه‌دار را دارد.

آهو بعد از مدتی متوجه حضور زنی دیگر در زندگی شوهرش می‌شود، نام زن دیگر "هما" است. آهو تصمیم می‌گیرد برای حفظ رابطه با شوهرش تمام تلاشش را بکند ولی کارساز نیست.

هما که زنی مستقل و به‌روز است همواره به شوهر آهو خانم ابراز علاقه می‌کند و قصد دارد شوهر آهو را از چنگش بدزدد. رمان جذاب شوهر آهو خانم به موضوعات مهمی همچون عشق، خیانت، احساسات، خانواده و استقلال زنان پرداخته است و به عنوان یک رمان فمنیستی پرفروش در ایران شناخته می‌شود.

کتاب سال بلوا از عباس معروفی

رمان سال بلوا اثر عباس معروفی یکی از کتاب‌هایی است که به موضوع ظلم به زنان، محدودیت ها، عشق‌های ممنوعه و تبعضات جنسیتی می‌پردازد. نویسنده محوریت کتاب را بر اساس دختری به نام نوش‌آفرین نوشته که در واقع دختر یک سرهنگ نظامی است که به خاطر شغل پدر مجبور به مهاجرت می‌شود در این حین عاشق فردی می‌شود که یک کوزه‌گر است و داستان کتاب را شکل می‌دهد.

کتاب چشمهایش از بزرگ علوی

یکی دیگر از تاپ5 کتاب های معروف ایرانی "چشمهایش" نام دارد. کتاب چشمهایش اثر بزرگ علوی یکی از نویسندگان برجسته ایرانی است که داستانی جذاب در زمان رضاشاه را روایت می‌کند. این کتاب در مورد زندگی یک استاد بزرگ نقاشی به نام "ماکان" است که به طرز عجیب و مرموزی به قتل می‌رسد.

با وقوع این قتل یکی از طرفداران استاد ماکان برای حل پرونده دست به عمل می‌شود تا راز این جنایت مخوف را آشکار کند. همین موضوع باعث شده کتاب چشمهایش به یکی از رمان های هیجان انگیز و برجسته ایرانی تبدیل شود و همراه در فهرست رمان های پرفروش ایرانی قرار بگیرد.

کتاب تکه هایی از یک کل منسجم از پونه مقیمی

کتاب “تکه‌هایی از یک کل منسجم” حاوی متن‌های کوتاه است و بر اساس این جمله محوری شکل گرفته است که: “شاید زندگی پیدا کردن بخش‌هایی از خودمان در تکه‌تکه‌هایی از یک کُلِ منسجم است.” این کتاب همچنین به‌نوعی حاوی خلاصه‌ای از کتاب‌های دیگر این نویسنده با نام‌های “هنر خوب زندگی کردن”، “هنر شفاف اندیشیدن”، “شفای زندگی” و “پروژه شادی” است. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: “صمیمیت یعنی درک کردن و حس کردن یک فرد با تمام وجود و بدون هیچ قضاوت و مقایسه‌ای؛ یعنی حضور داشتن در سکوت. این یعنی رشته‌ای باریک و نازک از صمیمیت که در لحظه‌ای کوتاه ایجاد می‌شود. آن‌چه رابطه را سالم نگاه می‌دارد، تکرار همین صمیمیت‌های کوتاه مملو از حضور و مشاهده است.”

منابع:

سراج بوک (پرفروش ترین رمان های ایرانی)

 دیدبان (10 رمان پرفروش ایرانی

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه