ارسال به دیگران پرینت

کته کباب | کته کباب خونگی

بیا بهت یاد بدم چجوری کته کباب درست کنی! | طرز تهیه کته کباب +ویدیو

کته کباب یکی از غذاهای محبوب ایرانی است که از ترکیب کته و کباب و معمولاً از نوع کباب کوبیده یا کباب ترش تهیه می‌شود. در اینجا دو روش برای تهیه کته کباب به شما آموزش می‌دهم:

بیا بهت یاد بدم چجوری کته کباب درست کنی! | طرز تهیه کته کباب +ویدیو

بیا بهت یاد بدم چجوری کته کباب درست کنی!

کته کباب یکی از غذاهای محبوب ایرانی است که از ترکیب کته و کباب و  معمولاً از نوع کباب کوبیده یا کباب ترش تهیه می‌شود. در اینجا دو روش برای تهیه کته کباب به شما آموزش می‌دهم:

طرز تهیه کته کباب

مواد لازم:

برای کته:

برنج ایرانی: 3 پیمانه

آب: 4.5 پیمانه

نمک: به مقدار لازم

روغن: 2 قاشق غذاخوری

برای کباب کوبیده:

گوشت چرخ‌کرده: 500 گرم

پیاز: 1 عدد

سیر: 2 حبه

نمک: به مقدار لازم

فلفل سیاه: به مقدار لازم

زعفران: به مقدار لازم

روغن مایع: 2 قاشق غذاخوری

دیگه نپرس غذا چی درست کنم | این کته کباب اصل را درست کن و لذت ببر

طرز تهیه:

تهیه کته: برنج را خوب شسته و به مدت 30 دقیقه خیس کنید. سپس آب برنج را خالی کرده و به همراه 4.5 پیمانه آب و نمک داخل قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید و در قابلمه را بگذارید. حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت زمان می‌برد تا کته بپزد. در 15 دقیقه آخر دم کشیدن کته، 2 قاشق غذاخوری روغن روی آن بریزید و در قابلمه را دم‌کنی بگذارید.

تهیه کباب کوبیده: پیاز را رنده کنید و آب اضافی آن را بگیرید. سیر را نیز رنده کنید. گوشت چرخ‌کرده، پیاز، سیر، نمک، فلفل سیاه و زعفران را با هم مخلوط کنید و به خوبی ورز دهید. مایه کباب را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید و به شکل کباب کوبیده فرم دهید.

کباب کردن: منقل را روشن کنید و صبر کنید تا زغال‌ها کاملاً روشن شوند. سپس کباب‌ها را روی سیخ قرار دهید و روی منقل بگذارید. کباب‌ها را مرتب بچرخانید تا به طور یکسان پخته شوند. حدود 15 تا 20 دقیقه زمان می‌برد تا کباب‌ها پخته شوند.

سرو کته کباب: کته را در ظرف مورد نظر بکشید و کباب‌های کوبیده را روی آن قرار دهید. می‌توانید کته کباب را با مخلفاتی مانند گوجه فرنگی، خیارشور، فلفل سبز، نان و ماست سرو کنید.

منبع : ایده آشپزی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه