ارسال به دیگران پرینت

سرمایه | طلا سرمایه

طلا سرمایه‌ای برای تمام موقعیت‌ها / صعود ادامه دارد

محبوبیت طلا به عنوان یک سرمایه مالی به خاطر ترکیبی از مخاطرات ژئوپلیتیکی و دورنمای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نیمه دوم سال جاری میلادی افزایش یافته است

طلا سرمایه‌ای برای تمام موقعیت‌ها / صعود ادامه دارد

طلا سرمایه‌ای برای تمام موقعیت‌ها / صعود ادامه دارد

محبوبیت طلا به عنوان یک سرمایه مالی به خاطر ترکیبی از مخاطرات ژئوپلیتیکی و دورنمای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نیمه دوم سال جاری میلادی افزایش یافته است

قیمت طلای جهانی در معاملات امروز افزایش یافت و نزدیک به رکورد جلسه قبل قرار گرفته است. تمرکز سرمایه‌گذاران هنوز هم بر درگیری‌های خاورمیانه معطوف شده که خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است.

به اعتقاد تحلیلگران، واکنش نظامی مستقیم ایران به رژیم صهیونیستی، آنها را تکان داده و از این ترسانده که جنگ بزرگتری در راه است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 17 دلار افزایش به 2360 دلار رسید.

محبوبیت طلا به عنوان یک سرمایه مالی به خاطر ترکیبی از مخاطرات ژئوپلیتیکی و دورنمای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نیمه دوم سال جاری میلادی افزایش یافته است. با توجه به توانایی طلا برای افزایش قیمت تحت مقتضیات متنوع بازار در 2024، به نظر می‌رسد این فلز گرانبها تبدیل به سرمایه‌ای برای تمام موقعیت‌ها شده است.

جیمز استنلی، استراتژیست ارشد بازار در Forex.com، انتظار دارد که فلز زرد در هفته آینده به رشد خود ادامه دهد.

استنلی گفت: "تقاضای زیادی برای طلا وجود دارد و من در حال حاضر هیچ نشانه ای از تغییر آن نمی بینم."

بر اساس داده‌های بازار، قیمت طلا در سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است. این افزایش با توجه به انتظارات مبنی بر کاهش نرخ بهره آمریکا در اواخر سال جاری و با خرید شمش توسط بانک‌های مرکزی در بحبوحه تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در حال افزایش است. کنسرسیوم جهانی طلا فاش می‌کند که بانک خلق چین بزرگترین خریدار فلز زرد در ماه فوریه بوده و ذخایر خود را با افزایش ۱۲ تنی به ۲۲۵۷ تن رسانده است.

علی رغم اطلاعات اقتصادی جدید آمریکا مبنی بر بهبود بازار کار این کشور و تورم بالا، سوزان کالینز رئیس فدرال رزرو بوستان گفت چندین مرحله کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی اتفاق می‌افتد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 0.16 درصد کاهش به 28 دلار و 29 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.41 درصدی 972 دلار و 75 سنت معامله می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار آسیا پس از واکنش نظامی ایران به رژیم صهیونیستی از روز شنبه، بیشتر نزول کرد.

به گزارش سایت طلا، پس از اینکه ین ژاپن در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین میزان خود طی ۳۴ سال اخیر رسید، شاخص‌های عمده سهام در منطقه آسیا-اقیانوسیه عمدتا کاهش یافتند.

بر اساس گزارش رویترز، گلدمن ساکس پیش‌بینی قیمت طلا در پایان سال را از ۲۳۰۰ دلار به ۲۷۰۰ دلار در هر اونس افزایش داد و گفت که بازار صعودی این فلز تحت تأثیر عوامل کلان معمول نیست.

برخی از تحلیلگران انتظار دارند قیمت طلا در سطوح فعلی با مقاومت مواجه شود. با این حال، دیگران بر این باورند که قیمت همچنان در حال افزایش است. تحلیلگران JPMorganChase طلا را بهترین انتخاب خود در کالاها معرفی کرده‌اند و پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت تا پایان سال به ۲۵۰۰ دلار آمریکا خواهد رسید.

منبع : طلا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه