ارسال به دیگران پرینت

وزیر امور خارجه | وزیر امور خارجه ایران

وزیر امور خارجه ایران: هیچ مکان غیر نظامی‌ای را مورد هدف قرار ندادیم | از ۷۲ ساعت قبل از عملیات، به کشور‌های منطقه اطلاع دادیم

وزیر امور خارجه اضافه کرد: محدود بودن در دفاع مشروع و تنبیه رژیم صهیونیستی به این معناست که ما هیچ هدف غیرنظامی را در پاسخ خود تعریف نکردیم.نیرو‌های مسلح ما هیچ مکان اقتصادی و یا جمعیتی را مورد هدف قرار ندادند.

وزیر امور خارجه ایران: هیچ مکان غیر نظامی‌ای را مورد هدف قرار ندادیم | از ۷۲ ساعت قبل از عملیات، به کشور‌های منطقه اطلاع دادیم

وزیر امور خارجه ایران: هیچ مکان غیر نظامی‌ای را مورد هدف قرار ندادیم 

وزیر امور خارجه اضافه کرد: محدود بودن در دفاع مشروع و تنبیه رژیم صهیونیستی به این معناست که ما هیچ هدف غیرنظامی را در پاسخ خود تعریف نکردیم.نیرو‌های مسلح ما هیچ مکان اقتصادی و یا جمعیتی را مورد هدف قرار ندادند.

وزیر امور خارجه ایران در جمع سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران با بیان اینکه ما هیچ هدف غیر نظامی در پاسخ خود تعریف نکردیم، گفت: نیرو‌های مسلح ما هیچ مکان اقتصادی و یا جمعیتی را مورد هدف قرار ندادند.

هیچ هدف غیر نظامی را در پاسخ خود تعریف نکردیم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه بعدازظهر امروز (یکشنبه) در محل وزارت امور خارجه و در جمع سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران گفت: نیرو‌های مسلح ایران با محاسبات دقیق و با استفاده از پهپاد و موشک‌های هدایت شونده و دقیق اولا پایگاه نظامی که هواپیما‌های اف ۳۵ در اختیار رژیم صهیونیستی در آنجا نگهداری می‌شوند و عملیات بر روی ساختمان سفارت ایران در دمشق با استفاده از امکانات این پایگاه نظامی و اف ۳۵ انجام شد، این پایگاه و مقر مورد هدف قرار گرفت.

هشدار صریح ایران به اروپا | هشدار وزیر امور خارجه کشورمان

وی افزود: همچنین در نقطه دیگری عملیاتی انجام شد که به واقع مرکز اطلاعاتی و چشم رژیم صهیونیستی برای هدایت تمام عملیات شش ماه گذشته و از جمله عملیات اخیر بر روی سفارت ایران در دمشق مجموعه اطلاعات و هدایت‌های اطلاعاتی از آن نقطه انجام می‌شد. 

وزیر خارجه اضافه کرد: محدود بودن در دفاع مشروع و تنبیه رژیم صهیونیستی به این معناست که ما هیچ هدف غیرنظامی را در پاسخ خود تعریف نکردیم.

امیرعبداللهیان ادامه داد: نیرو‌های مسلح ما هیچ مکان اقتصادی و یا جمعیتی را مورد هدف قرار ندادند. حتی در حمله به پایگاه نظامی که مرکز عملیات رژیم صهیونیستی علیه سفارت ایران قرار داشت، دقت لازم برای برخورد و پاسخ به رژیم صهیونیستی مورد توجه قرار گرفت.

پیامی که به کشور‌های منطقه داده شد

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: در پیامی که به دوستانمان در کشور‌های منطقه دادیم؛ از حدود ۷۲ ساعت قبل از عملیات، به همسایگان و کشور‌های منطقه اطلاع دادیم پاسخ ایران در قالب دفاع مشروع، قطعی و مسلم است. ولی ما امنیت همسایگان و امنیت منطقه را امنیت جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.

وی گفت: به برادران و دوستان در منطقه که آمریکا در آن کشور‌ها دارای پایگاه نظامی است، اعلام کردیم که هدف ما در دفاع مشروع، صرفا تنبیه رژیم اسرائیل است. ما به دنبال هدف قرار دادن افراد و پایگاه‌های آمریکا در منطقه نیستیم.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: تأکید کردیم که ما هرگز از توسعه تنش در منطقه استقبال نکرده‌ایم. ولی هشدار دادیم چنانچه از فضا و یا سرزمین کشور‌های مورد نظر، آمریکا برای دفاع و حمایت جانبدارانه از تل‌آویو استفاده کند، ناچارا پایگاه نظامی آمریکا در آن کشور مورد هدف قرار خواهد گرفت.

 امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از همسایگان و برادران در کشور‌های منطقه که این پیام را به سرعت دریافت کردند و به آمریکا و دیگر طرف‌ها تأکید کردند که لطفا هرگونه جنگ را از حوزه ما و سرزمین ما دور کنید، افزود: ما نیز همواره نسبت به امنیت برادران در کشور‌های همسایه و منطقه پایبند هستیم و سیاست همسایگی دولت رئیسی در اولویت‌های اساسی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه