ارسال به دیگران پرینت

ویژگی پیانوهای دیجیتال سریP یاماها

قلمرو پیانوهای دیجیتال نمونه‌ ای عالی از رابطه بین موسیقی و فناوری است که یاماها یکی از محبوب ترین و قدرتمند ترین های این قلمرو است. چه مبتدی باشید و چه حرفه ای، انتخاب مناسب ترین پیانوهای دیجیتال یاماها، با شرایط شما چالش برانگیز و مهم است.

ویژگی پیانوهای دیجیتال سریP  یاماها

قلمرو پیانوهای دیجیتال نمونه‌ ای عالی از رابطه بین موسیقی و فناوری است که یاماها یکی از محبوب ترین و قدرتمند ترین های این قلمرو است. چه مبتدی باشید و چه حرفه ای، انتخاب مناسب ترین پیانوهای دیجیتال یاماها، با شرایط شما چالش برانگیز و مهم است.

جهش ها و نوآوری های مدرن تکنولوژی، همیشه به طور قابل توجهی بر صنعت موسیقی تأثیر می گذارند، مثلا موسیقیدان ها می توانند موسیقی ای بسازند که 20 سال پیش نواختن آن غیرممکن بود و اکنون این موسیقی با سازهای الکترونیکی به گونه ای به گوش می رسد که باخ و بتهوون را مات و مبهوت کند.

پیانوهای دیجیتال آنقدر متنوع و زیاد هستند که بررسی و مقایسه ویژگی های آن ها گاهی پیچیده و گیج کننده است. ما این کار را برای شما انجام داده ایم تا شما بتوانید با آسودگی و اطمینان یکی از پیانوهای دیجیتال سری p یاماها را انتخاب کنید.  پس کافیست در ادامه این مقاله برای شناخت یکی از بهترین مدل ها و سری های پیانو یاماها به نام پیانو سری P با ما همراه باشید.

آشنایی با کمپانی یاماها

کمپانی یاماها توسط" توراکوزو یاماها" در سال 1887 تأسیس شد این برند در ابتدا یک نوع ساز بادی (reed organ) تولید می کرد، اما پس از مدتی کوتاه وارد عرصه ساخت پیانو شد بدین صورت که اولین پیانوی ساخته شده در ژاپن به دست موسس یاماها در سال 1900 بود.

کمپانی یاماها سابقه معتبری در تولید سازهایی با کیفیت بالا، به ویژه تولید پیانو دارد. سه سری متفاوت پیانو از شرکت یاماها به بازار عرضه می شود:

  • پیانوهای آکوستیک که سنتی ترین شکل پیانو هستند؛ زیرا صدای آن ها کاملاً متکی به فرآیندهای غیر الکترونیکی است.
  • پیانوهای هیبریدی که طراحی منحصر به فرد آن ها متعلق به یاماها ست.
  • نهایتا پیانوهای دیجیتال که غیر آکوستیک هستند و اولین بار توسط کمپانی یاماها در سال 1981 معرفی شدند. از آن زمان تاکنون، مردم از پیانوهای دیجیتال قابل حمل یا ثابت در خانه ها، کلاس های درس و حتی در سفر استفاده می کنند.

سری P، مدلی ایده آل برای مبتدیانی که علاقه جدی به نواختن پیانو دارند

پیانوهای دیجیتال سری P یاماها مورد علاقه نوازندگانیست که می خواهند احساس خوب یک پیانو را در اندازه و وزن قابل کنترل تر داشته باشند. سری p پیانوهای دیجیتال یاماها از محبوب ترین ها و قابل حمل ترین های یاماهاست. این سری، نمونه های کم حجم و باریکی هستند که می توان آن ها را روی پایه های جداگانه قرار داد و پدال های عملیاتی را با یک دوشاخه خارجی به صفحه کلید متصل کرد.

مقرون به صرفه ترین نمونه این سری، یاماها P-45 است که از 88 کلید یا کلاویه تشکیل شده است. امکانات اضافی دیگری در این مدل وجود ندارد با این وجود این مدل همچنان صدایی عالی تولید می کند به همین سبب ما این مدل را پیشنهاد می کنیم به کسانی که:

  • مبتدی هستند و نواختن پیانو را به تازگی آغاز کرده اند اما مطمئن نیستند چه سازی را انتخاب کنند.
  • نوازندگانی که به دنبال کیبوردی وزن دار هستند که شبیه یک پیانو آکوستیک باشد.
  • افرادی که می خواهند یک پیانو در خانه خود داشته باشند اما فضای زیادی برای آن ندارند.

ویژگی های ظاهری پیانو دیجیتال

1-2

پیانوهای دیجیتال در اشکال و اندازه های مختلفی تولید می شوند و افراد براساس کاربرد مورد نظر خود یکی را انتخاب می کنند. طرح های قابل حمل برای نوازندگانی که اغلب در سفر و جابجایی هستند یا خانواده هایی که دوست دارند برای تعطیلات، ساز و موسیقی زنده را همراه خود داشته باشند ایده آل است. پیانوهای ثابت برای آموزشگاه های موسیقی، سالن های تمرین و خانه هایی که نیازی به جابجایی مکرر آنها نیست، بهترین نمونه هستند.

 

پیانو های دیجیتال سری P یاماها چه ویژگی هایی دارند؟

1-3

یکی از دغدغه های اصلی نوازندگان در هنگام خرید پیانوی دیجیتال، به احساس کیبورد هنگام نواختن مربوط می شود. برخی از چیزهایی که نوازندگان به طور خاص به آن توجه دارند این است که آیا می توانند وزن کلیدها را زیر انگشتان خود احساس کنند؟ مانند کلاویه های پیانوی آکوستیک. آیا کیبورد سری p هنگام نواختن قطعات سریعتر به دقت پاسخ می دهد یا خیر؟ آیا ناسازگاری بین شدت نواختن کلیدها و صدایی که حاصل می شود وجود دارد یا خیر؟ و اینکه آیا صفحه کلید محدوده دینامیکی پایین تا بلند را به قدر کفایت ارائه می دهد؟

جواب تمام این سوال ها و دغدغه ها آری است. کلیدهای GHS مورد استفاده در سری P تاکنون به دلیل تعادل عالی و سهولت نوازندگی، مورد تحسین کاربران قرار گرفته‌اند.

از طرفی،کیبوردهای جدید در مدل های سری p یاماها، توسعه یافته و جمع و جورتر شده اند که حس نواختن فوق العاده با یک پیانوی کلاسیک را از هر نظر بازتولید می کنند.

پیانوی سریp  یاماها را در هر کجا که دوست دارید قرار دهید

یکی از مشکلاتی که پیانیست‌ها را آزار می‌دهد این است که پیانوی آکوستیک و کلاسیک، سازی نیست که هر جا که می‌روند با خودشان ببرند. مسئله دیگر این است که پیانوهای سنتی اغلب بزرگتر از آن هستند که در اتاق جا شوند.

پیانوهای دیجیتال سری p یاماها راه حلی درخشان برای این مشکلات ارائه می دهد. این مدل با طراحی شیک یا جمع و جور، قابل حمل هستند و به خوبی با دکوراسیون هر اتاقی ترکیب می شود. با قاب و پایه پرتابل که می‌توانید هر زمان که تمایل داشتید از آن استفاده کنید یا کنارش بگذارید.

سری p با اپلیکیشن اختصاصی

با نصب برنامه و اتصال پیانوی دیجیتال سری p یاماها به اپلیکیشن اختصاصی "Smart Pianist"، می توانید به طور مستقیم همه آن چیزهایی را که میخواهید از روی صفحه نمایش دستگاه هوشمند خود انجام دهید. دیگر نیازی به بیرون کشیدن دفترچه راهنما برای مشاهده نحوه کار کردن نیست.

تنوع در رنگ و اندازه

در حالی که بسیاری از پیانوهای دیجیتال یاماها به رنگ مشکی کلاسیک عرضه می شوند، رنگ های دیگری مانند سفید یا گردویی نیز وجود دارد که می تواند با طراحی اتاق هماهنگ شود. اندازه نیز فاکتوری است که باید در نظر گرفته شود؛ زیرا برخی از پیانوهای دیجیتال اندازه بزرگی دارند که ظاهر و فرم یک مدل آکوستیک را تقلید می کنند و برخی دیگر خیلی کوچک و جمع و جورهستند.

پیانو های دیجیتال سری p یاماها

به طور خلاصه، پیانوهای دیجیتال مقرون به صرفه سری p یاماها در بازار برای هر نوع سلیقه و توان مالی موجود است. با این حال، قیمت بالاتر همیشه به معنای کیفیت بالاتر و امکانات بیشتر است. یاماها به عنوان یک برند پیانوی دیجیتال با کیفیت بالا شناخته می شود که محصولاتی با طراحی استثنایی ارائه می دهد.

نکته پایانی

پیانوهای دیجیتال یاماها در سری p، یک برند بسیار معتبر و مورد احترام است. برخی از هنرمندان معاصر که به نواختن سازهای یاماها معروف هستند عبارتند از زک براون، آلن چانگ، سارا باریلز و ویل اندرسون. همچنین پیانوهای دیجیتال سری p یاماها نیز توسط کودکان خردسال و علاقمند تا پدربزرگ ها و مادربزرگ هایی که آهنگ تولدت مبارک را همراهی می کنند، نواخته می شود.

پیانوهای دیجیتال یاماها سبک‌ها و ویژگی‌های بسیاری را در محدوده قیمتی وسیع ارائه می‌دهند که ما معتقدیم یاماها یک پیانوی دیجیتال مناسب برای هر نوازنده در هر سطحی، چه مبتدی چه متوسط ​​و چه پیشرفته است.

سوالات متداول درباره پیانوهای دیجیتال

پیانو دیجیتال چگونه کار می کند؟

یک پیانوی دیجیتال سعی می کند تا صدا و تجربه نواختن یک پیانوی آکوستیک را تقلید کند. این کار با ارائه صداهای ضبط شده پیانو انجام می شود که تا حدی یا کاملاً شبیه یک پیانو آکوستیک است.

آیا پیانوهای دیجیتال قابل تعمیر هستند؟

توانایی تعمیر پیانو به میزان آسیب بستگی دارد. تعویض کلیدهای آسیب دیده ساده است، اما آسیب های داخلی پیچیده تر باید توسط یک متخصص واجد شرایط ارزیابی و درمان شود.

آیا پیانوهای دیجیتال فقط مناسب مبتدیان است؟

با پیشرفت های چشمگیر در فناوری، واضح است که حتی نوازندگان حرفه ای نیز می توانند از پیانوهای دیجیتال استفاده کنند. در واقع، پیانوهای دیجیتال سری p یاماها، اغلب توسط نوازندگان یا گروه های موسیقی سیار ترجیح داده می شوند. طیف گسترده ای از پیانوهای دیجیتال یاماها با کیفیت های متنوع برای نوازندگان مبتدی تا حرفه ای در دسترس است .

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه