ارسال به دیگران پرینت

تورم | تورم در اوج

تورم در بدترین زمان ممکن بالا رفت | بایدن در آستانه انتخابات با چالشی جدید روبروست

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی نگران‌کننده، به افزایش ناگهانی نرخ تورم در آمریکا در زمانی که جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، اندکی از نظر اقتصادی محبوبیت کسب کرده بود، اشاره می‌کند.

تورم در بدترین زمان ممکن بالا رفت |  بایدن در آستانه انتخابات با چالشی جدید روبروست

تورم در اوج خود؛ بایدن در آستانه انتخابات با چالشی جدید روبروست

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی نگران‌کننده، به افزایش ناگهانی نرخ تورم در آمریکا در زمانی که جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، اندکی از نظر اقتصادی محبوبیت کسب کرده بود، اشاره می‌کند.

طبق گزارش اداره آمار کار آمریکا، شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه مارس 3.5 درصد افزایش یافته که 0.4 درصد بیشتر از ماه فوریه و بالاترین نرخ تورم در 6 ماه گذشته است.

کاخ سفید: به ایران اطلاع دادیم نقشی نداریم | کاخ سفید حرف های جالبی زد!

این افزایش علیرغم عملکرد نسبتاً خوب اقتصاد از جهات دیگر، می‌تواند وجهه بایدن را در آستانه انتخابات پیش رو خدشه‌دار کند. 

گرچه گزارش‌های اقتصادی قوی می‌توانند نشان‌دهنده روندی مثبت باشند، اما تاثیر ملموس آنها بر زندگی مردم عادی در کوتاه‌مدت کم است. در مقابل، افزایش قیمت‌ها، به ویژه در اقلام ضروری، مستقیماً بر معیشت مردم تاثیر می‌گذارد و احساس ناخوشایندی را به وجود می‌آورد.

با وجود کاهش نرخ تورم از رکوردهای چند دهه اخیر در دو سال گذشته، این کاهش به اندازه کافی برای جبران افزایش قیمت‌ها در سال‌های گذشته نبوده است. 

از زمان روی کار آمدن بایدن در سه سال پیش، سطح قیمت‌ها 19 درصد افزایش یافته که نارضایتی عمومی، به خصوص میان طرفداران او را به دنبال داشته است.

انتقادات به عملکرد بایدن در زمینه تورم، حتی از سوی نزدیکان او مانند ران کلین، رئیس دفتر سابقش، که کم‌کاری او را در این زمینه و تمرکز بیش از حد بر موضوعات غیرمرتبط را مورد سرزنش قرار داده، مطرح شده است.

با این حال، بایدن در بیانیه‌ای به این انتقادات با لحنی خوش‌بینانه پاسخ داد و به اقدامات انجام شده برای مهار تورم، از جمله طرح‌های قانونی و اجرایی برای کاهش هزینه‌ها، اشاره کرد.

هنوز باید دید که آیا این اقدامات برای جلب نظر مردم و التیام نارضایتی‌ها ناشی از افزایش قیمت‌ها کافی خواهد بود یا خیر، به خصوص با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری.

 

منبع : اقتصادآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه