ارسال به دیگران پرینت

اندروید | گوشی های اندروید

گوگل با رونمایی از شبکه جدید Find My Device همه را شگفت زده کرد | گامی نوین در جهت یافتن گوشی‌های اندرویدی

غول فناوری گوگل، از شبکه جدید Find My Device برای سیستم عامل اندروید رونمایی کرد که به کاربران امکان می‌دهد گوشی خود را حتی زمانی که خاموش یا بدون اتصال به اینترنت باشد، ردیابی کنند.

گوگل با رونمایی از شبکه جدید Find My Device همه را شگفت زده کرد | گامی نوین در جهت یافتن گوشی‌های اندرویدی

گوگل با رونمایی از شبکه جدید Find My Device، گامی نوین در جهت یافتن گوشی‌های اندرویدی برداشت

ردیابی گوشی حتی در حالت خاموش!

غول فناوری گوگل، از شبکه جدید Find My Device برای سیستم عامل اندروید رونمایی کرد که به کاربران امکان می‌دهد گوشی خود را حتی زمانی که خاموش یا بدون اتصال به اینترنت باشد، ردیابی کنند. این قابلیت که مشابه عملکرد Find My در دستگاه‌های اپل است، از طریق شبکه‌ای از دستگاه‌های اندرویدی در یافتن گوشی‌های گمشده یاری می‌رساند.

photo_2024-04-11_20-50-49

عملکردی انقلابی:

در نسخه پیشین Find My Device، ردیابی گوشی به اتصال اینترنت آن وابسته بود. اما در این نسخه جدید، حتی در صورت خاموش بودن گوشی یا تمام شدن شارژ باتری، گوشی‌های اندرویدی حاضر در اطراف می‌توانند از طریق بلوتوث به موقعیت گجت گمشده پی برده و آن را به صورت رمزنگاری شده و بدون هیچ‌گونه خطر امنیتی، به سرورهای گوگل ارسال کنند.

پیکسل 8a با شارژ سریع‌تر به میدان می‌آید! | سرعت شارژ بیشتر از مدل 7a

قابلیتی فراتر از حد تصور برای پیکسل 8 و 8 پرو:

علاوه بر این، گوگل با بهره‌گیری از چیپ‌های خاص در گوشی‌های Pixel 8 و 8 Pro، امکان ردیابی آنها را حتی در حالت خاموش و بدون شارژ باتری نیز فراهم کرده است.

ردیابی فراتر از گوشی:

شبکه جدید Find My Device، تنها به ردیابی گوشی‌ها محدود نمی‌شود. این شبکه از تگ‌های بلوتوثی مشابه AirTag اپل نیز پشتیبانی می‌کند که می‌توان از آنها برای اتصال به اشیاء مهم و ردیابی آنها در این شبکه استفاده کرد.

همکاری با برندهای مطرح:

در فاز اولیه، تگ‌های بلوتوثی شرکت‌های Chipolo و Pebblebee با این شبکه سازگار خواهند بود. در آینده‌ای نزدیک، دستگاه‌های دیگری مانند هدفون‌های سونی و JBL نیز به این لیست اضافه خواهند شد.

اشتراک‌گذاری موقعیت:

شبکه جدید Find My Device امکان اشتراک‌گذاری موقعیت تگ‌های بلوتوثی را نیز فراهم می‌کند. به عنوان مثال، می‌توانید به اعضای خانواده خود مجوز دسترسی به تگ بلوتوثی کلید منزل را بدهید تا از طریق این شبکه، موقعیت آن را مشاهده کنند.

دسترسی گسترده:

این شبکه جدید از اندروید 9 به بالا پشتیبانی می‌کند و در حال حاضر برای کاربران در ایالات متحده و کانادا در دسترس است. گوگل اعلام کرده که در آینده‌ای نزدیک، این قابلیت برای کاربران سایر کشورها نیز فعال خواهد شد.

آغاز دورانی جدید در امنیت و آسودگی خاطر:

شبکه Find My Device گوگل، با ارائه امکان ردیابی گوشی‌ها و اشیاء گمشده حتی در حالت خاموش یا بدون اتصال به اینترنت، تحولی چشمگیر در زمینه امنیت و آسودگی خاطر کاربران به ارمغان خواهد آورد.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه