ارسال به دیگران پرینت

به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی اعلام شد

بازدید از بناهای تاریخی ۳۰ فروردین رایگان است

مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی خبر داد بازدید از بناها و محوطه‌های تاریخی ۳۰ فروردین‌ماه رایگان است.

بازدید از بناهای تاریخی ۳۰ فروردین رایگان است

مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی خبر داد بازدید از بناها و محوطه‌های تاریخی ۳۰ فروردین‌ماه رایگان است.  

فاطمه داوری در نشست خبری که یکشنبه ۱۹ فروردین‌ماه به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی (۱۸ آوریل برابر ۳۰ فروردین‌ماه) برگزار شد، به تشریح برنامه‌های این مناسبت پرداخت و گفت: ۳۰ فروردین‌ماه بازدید از بناها و اماکن تاریخی رایگان خواهد بود. همچنین قصد بر این است مکان‌هایی که در روزهای عادی بازدید ندارند، در این روز با تور بازدید داشته باشند.

مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی همچنین گفت: ۳۰ فروردین‌ماه در مراسمی به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی
از فعالان و کنش‌گران، استادکاران، خیرین حوزه مرمت، سمن‌های میراث فرهنگی و شرکت‌هایی که در حوزه مسئولیت اجتماعی، مرمت و حفاظت را مورد توجه قرار داده‌اند و دستگاه‌های اجرایی پیشرو در این زمینه، تجلیل می‌شود و با همکاری صندوق حفظ و احیا از بهره‌برداران بناهای تاریخی که پروژه‌های خلاق داشتند، تقدیر می‌شود.

او ادامه داد: ۲۸ فروردین‌ماه متصل به روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، دو نشست علمی با شعار ایکوموس (شورای بین‌المللی بناها و محوطه‌های تاریخی) با عنوان «بحران‌ها و منازعات از دریچه منشور ونیز» و «دانش سنتی و کاهش بحران‌های طبیعی» برگزار خواهد شد. همچنین، در سال پیش رو با توجه به اهتمام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به معماری و شهرسازی، کنگره‌ای در این‌باره برگزار می‌شود که شنبه یکم اردیبهشت پیش‌همایش آن در عمارت مسعودیه برگزار می‌شود. افزون بر این، سمینار بین‌المللی در سمنان با عنوان تاثیر بحران‌های طبیعی در بناهای تاریخی برگزار می‌شود.

داوری با اشاره به احیای شوراهای فنی استان‌ها، تاکید کرد: موضوع حفاظت و بناهای تاریخی در مرحله تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مبتنی بر دیدگاه فردی نیست و باید اجماعی درباره آن صورت گیرد. بر همین مبنا، در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه نشست سراسری اعضای شوراهای استانی برگزار می‌شود. هدف از این نشست هم‌افزایی برای تبیین برنامه و وحدت رویه و ارتقای کیفیت حفاظت است.

مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی گفت: بالغ بر ۱۰ نشست تخصصی در سراسر کشور مبتنی بر شعار سال و در ارتباط با موضوع بحران‌های طبیعی برگزار می‌شود. البته بحران‌های طبیعی تنها بحث ایکوموس نیست و منازعات را هم درنظر دارد و نشست تخصصی در این باره در همدان برگزار خواهد شد.

 

 

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه