ارسال به دیگران پرینت

علم الهدی | علم الهدی؛ امام جمعه مشهد

تعیین تکلیف جدید علم الهدی؛ امام جمعه مشهد برای مردم، دولت و مجلس

آیت الله علم الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد، با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر، بر لزوم حضور مردم در عرصه تولید و رفع موانع اقتصادی توسط دولت و مجلس تأکید کرد.

تعیین تکلیف جدید علم الهدی؛ امام جمعه مشهد برای مردم، دولت و مجلس

تعیین تکلیف جدید علم الهدی برای مردم، دولت و مجلس

آیت الله علم الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد، با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر، بر لزوم حضور مردم در عرصه تولید و رفع موانع اقتصادی توسط دولت و مجلس تأکید کرد.

صفحه رسمی «علم الهدی»، او را «پدر معنوی مشهد» و «پیر خراسان» خواند | مزاحی که همه را شوکه کرد!

ایشان با بیان اینکه مردم باید با سرمایه، فداکاری، نبوغ، توان و استعداد خود در مسیر اقتصادی کشور گام بردارند، از مسئولان خواستند تا با برداشتن موانع، زمینه را برای حضور فعال مردم در این عرصه فراهم کنند.

امام جمعه مشهد با اشاره به سیره سیاسی امیرالمؤمنین علی(ع)، به دو بعد مظلومیت ایشان اشاره کرد:

بعد اول: انحراف رهبری امت و بازگشت به جاهلیت

بعد دوم: تغییر مردم

ایشان در تشریح بعد اول مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) به غصب خلافت، انحراف مسیر رهبری، تغییر نظام اسلامی به نظام قبیله‌ای جاهلیت و سوءاستفاده‌های اقتصادی از بیت‌المال توسط خلفا اشاره کرد.

در تشریح بعد دوم مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) نیز به عدم همراهی مردم با ایشان در برقراری عدالت و حکومت علوی اشاره کرد و بیان داشت:

مردمی که در ابتدا با امیرالمؤمنین(ع) بیعت کرده بودند، بعدها به دلیل ترس از به خطر افتادن منافع خود، از ایشان روی برگرداندند.

برخی از بزرگان سپاه ایشان نیز با تحریک دشمن، در جنگ صفین فتنه ایجاد کردند و باعث شکست سپاه اسلام شدند.

نخبگان سیاسی نیز با القای ناکارآمدی امیرالمؤمنین(ع) در اداره جامعه، مردم را از ایشان دور کردند.

آیت الله علم الهدی در پایان با بیان اینکه درس‌های تاریخی مظلومیت اهل‌بیت(ع) برای جامعه امروز ما بسیار آموزنده است، بر لزوم حضور فعال مردم در عرصه‌های مختلف، خصوصاً عرصه اقتصادی تأکید کرد.

ایشان همچنین از مسئولان خواستند تا با رفع موانع و ایجاد زمینه‌های لازم، به مردم در مسیر تحقق اهداف اقتصادی کشور یاری رسانند.

حضور مردم در صحنه انقلاب را جلو می‌برد

امام جمعه مشهد مقدس به الگوبرداری امام خمینی (ره) از تجربه تاریخی امت اسلام در جریان انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: اولین کاری که امام راحل در معجزه انقلاب انجام داد این بود که ابتدا مردم را جمع کرد، گفتند ساعت ۴ حکومت نظامی است، فرمودند بگویید مردم به خیابان و عرصه بیایند؛ مقام معظم رهبری نیز شعار امسال را «جهش تولید با مشارکت مردم» قرار دادند، این نام‌گذاری یعنی ای مردم! از ابتدای انقلاب هر جا شما در صحنه بودید انقلاب جلو رفت و آمریکا با همه فتنه گری‌اش شکست خورد و هرکجا شما مردم نبودید، کشور در بن‌بست ماند.

وی به لزوم حضور آحاد مردم، مردم ولایی و دلداده اهل‌بیت علیهم‌السلام در عرصه رشد و تعالی کشور تأکید کرد و ادامه داد: مردمی که می‌خواهند نظامی روی کار باشد که آخرش به دست وجود مقدس بقیه‌الله برسد و این نظام را جهانی بکند باید در عرصه حاضر باشند، تا شما مردم در عرصه هستید، انقلاب جلو می‌رود ازاین‌رو رهبری تمام شعارهای سالیانه در مسائل اقتصاد را با مشارکت مردم ترسیم کردند تا مردم به عرصه بیایند.

مردم از استعداد و نبوغشان در عرصه تولید استفاده کنند

علم‌الهدی افزود: امسال نیز همین است یعنی مسؤولان، مجلس و دولت موانع را بردارند تا مردم به عرصه تولید بیایند و از سرمایه، فداکاری، نبوغ، توان و استعدادشان در مسیر اقتصادی استفاده کنند، اگر مشارکت مردم در این عرصه باشد، موفق هستیم.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: امیرالمؤمنین که حجیت درگاه خدا را داشت اما مردم نیامدند و نتوانستند اهداف خود را جلو ببرند اما خط شکست نخورد، جریان تشکیل شد، مولا جریانی را راه‌اندازی کردند که آن جریان به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد، اگر ایستادگی در خط ولایت علی و فرزندان علی در این مردم نبود، قصه به پیروزی انقلاب منتهی نمی‌شد.

حضور مردم در همه عرصه‌ها مؤثر است

وی متذکر شد: شعار سال را قطعی بگیریم که همه مسائل همچون اقتصاد، حجاب و … با مشارکت مردم حل می‌شود، آنچه مسائل و منکرات شرعی را حل می‌کند، حضور شما مردم در عرصه است، اگر شما در عرصه بودید همه‌چیز حل می‌شود اما اگر نیامدید، کار به‌جایی می‌رسد که نه‌تنها علی را بکشند بلکه ۳۰ سال بعد، نان جو و خرما بیاورند و از در و دیوار شهر روی سر اهل‌بیت پیامبر بریزند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه