ارسال به دیگران پرینت

از حافظیه شیراز تا جزیره کیش، سفری به چهار فصل ایران

سفر در سرزمین چهار فصل یکی از مهم‌ترین دلایلی‌ست که جای هیچ بهانه‌ای را برای شما باز نمی‌گذارد. یعنی هر زمانی که قصد سفر کنید، مقصدی در گوشه و کنار ایران با بهترین شرایط آب‌وهوایی میزبان شما خواهد بود.

از حافظیه شیراز تا جزیره کیش، سفری به چهار فصل ایران

سفر در سرزمین چهار فصل یکی از مهم‌ترین دلایلی‌ست که جای هیچ بهانه‌ای را برای شما باز نمی‌گذارد. یعنی هر زمانی که قصد سفر کنید، مقصدی در گوشه و کنار ایران با بهترین شرایط آب‌وهوایی میزبان شما خواهد بود. پس تصور اینکه بهار تنها زمان مناسب برای سفر است چندان درست نیست و اتفاقا این فصل برای برخی از مقاصد هنوز سرد است و برای برخی دیگر هوای گرمی دارد. پس فارغ از اینکه چه زمانی قصد دارید برای سفر برنامه‌ریزی کنید، یک مقصد مناسب با توجه به فصل سفر انتخاب کنید و با اجاره ویلا یا اجاره سوئیت با توجه به شرایط آنجا، راهی شوید.

در برخی از شهرها مثل شمال و کیش یا اطراف تهران، تنوع بالایی از انواع ویلاها وجود دارد که قدرت انتخاب شما را بالا می‌برد. در عین حال در سایر شهرها می‌توانید برای رزرو سوئیت یا انواع اقامتگاه اقدام کنید.

با این شرایط دیگر بهانه‌ای برای سفر نرفتن باقی نمی‌ماند. اگر نمی‌دانید چه مقصدی را انتخاب کنید در یک راهنمای کلی باید بگوییم که خطه جنوبی ایران برای سفر در فصل‌های سرد مثل اواسط پاییز تا اوایل بهار مناسب‌اند. مرکز، غرب و شرق ایران برای سفر در بهار و همچنین اوایل پاییز گزینه مناسبی به‌شمار می‌روند. شمال غربی و شرقی برای فصل‌های معتدل و گرم‌تر مثل اواسط بهار و فصل تابستان مقصد جذابی هستند و در نهایت شهرهای شمالی در اوایل بهار و همچنین اوایل پاییز شرایط آب‌وهوایی مناسبی دارند.

با این توصیف می‌توانید مقصد سفرتان را در فصل‌های مختلف سال انتخاب کنید. در ادامه نیز سری به دو مقصد جذاب در نیمه جنوبی ایران می‌زنیم که یکی از آن‌ها برای سفر در بهار و دیگری برای سفر در پاییز و زمستان بسیار مناسب است.

سفر به باغی سرسبز و دل انگیز در شهر شیراز

شهر شیراز با آب‌وهوای معتدل برای سفر در فصل بهار بسیار جذاب است. زمانی که تمام شهر پر از عطر بهارنارنج می‌شود و زیبایی‌های این شهر به اوج خود می‌رسد و هر کجا که قدم بگذارید چشمتان از دیدن آن‌ سیر نخواهد شد. فصلی که گاهی با باران‌های نم‌نم میزبان شماست و بهترین زمان برای شیراز گردی به ویژه در برخی از جاذبه‌های آن مثل حافظیه، مجموعه مقبره سعدی یا باغ ارم با جاذبه‌های مختلف خواهد بود. برای سفر به شیراز و اقامت در آنجا می‌توانید اقامتگاه شیراز را انتخاب کنید. بوم گردی شیراز تنوع بالایی دارند که برای تجربه متفاوتی از اقامت در یک محوطه سنتی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

1-1

حالا به یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین جاهای دیدنی شیراز یعنی حافظیه می‌رویم. جایی که خواجه حافظ شیرازی با یک غزل ناب در بین درخت‌های نارنج میزبان شما خواهد بود. از ورودی این مجموعه باغچه‌ای مستطیل شکل با سازه‌ای سنگی با ستون‌های یک دست توجه شما را جلب خواهد کرد. جایی که هنوز حضرت حافظ رخ ننموده تا به اولین پلکان برسید. هنگامی که از پله‌ها بالا می‌روید اولین چیزی که پیش چشمان‌تان ظاهر می‌شود، سازه‌ای‌ست که حدود یک قرن پیش توسط آندره گدار معمار فرانسوی طراحی و به‌عنوان خانه‌ ابدی حافظ قرار گرفت.

حس و حال حافظیه یکی از بهترین تجربه‌های شما در شیراز است که توصیه می‌کنیم بیش از چند دقیقه در آنجا توقف کرده و تفالی به حافظ زدهو پس از خواندن فاتحه بر مزار این شاعر، گشتی در باغ و مقبره‌های تاریخی اطراف آن بزنید.

در کنار حافظیه می‌توانید به باغ ارم به‌عنوان یک باغ گیاه‌شناسی بروید که از جمله باغ‌های ایرانی با عمارتی هنرمندانی به‌عنوان هسته مرکزی‌ست که به سبک معماری زندیه و در دوران قاجار بنا شده است. روبه‌روی عمارت نیز چندین حوض پلکانی و جوی‌های آب طراحی شده که زیبایی بصری آن را چندین برابر می‌کند. البته باغ ارم قدمت زیادی دارد و پیش از این دوره نیز دارای سازه‌های مختلف بوده و بنای فعلی بر روی آن‌ها ساخته شده است. در مورد اینکه باغ ارم چه زمانی احداث شده و به شکل یک باغ سرسبز در دل شهر درآمده اطلاعات زیادی وجود ندارد اما قدیمی‌ترین شواهدی که از این جاذبه به دست آمده دوره احداث آن را در زمان سلجوقیان اعلام می‌کند.

تجربه سفر و خاطره سازی در آب های نیلگون خلیج فارس

برای سفر در فصل‌های سرد سال می‌توانید به یک مقصد گرم و معتدل با انواع تفریحات آبی بروید. جزیره کیش با تنوع بالایی از تفریحات، امکانات رفاهی و اقامتی بهترین جایی‌ست که قابلیت برنامه‌ریزی برای سفر لوکس تا اقتصادی را به شما می‌دهد. البته که در فصل‌های گرم سال نیز می‌توانید برای شنا یا سایز تفریحات آبی روی آن حساب کنید. از جمله تفریحات آبی جزیره می‌توان به قایق سواری، غواصی و اسنورکلینگ، پاراسل، پدل بورد، شاتل، اسکوتر زیردریایی،  بنانا، فلای بورد، اسکی روی آب، پارک‌های آبی و غیره اشاره کرد. اما بهترین زمان برای کیش‌گردی پاییز تا اوایل بهار است که هوا بسیار معتدل بوده و کمترین میزان رطوبت را دارد. برای اقامت در جزیره نیز می‌توانید نسبت به اجاره خانه در کیش اقدام کنید. اگر هم به دنبال گزینه لوکس و در عین حال راحت برای اقامت هستید اجاره ویلا کیش را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

1-2

بخشی از مهم‌ترین جذابیت‌های جزیره کیش مربوط به سواحل مختلف آن است، سواحلی که هر یک از آن‌ها برای یک نوع از تفریح مناسب‌اند. برخی از آن‌ها دارای کلوپ‌های تفریحی برای انواع تفریحات آبی، برخی دیگر برای جشنواره‌های مختلف مثل مجسمه‌ها و سازه‌های شنی، برخی دیگر برای قدم زدن و عکاسی و غیره مناسب هستند.

در کنار آن می‌توانید از انواع تفریحات غیر آبی جزیره مثل کرایه ماشین‌های لوکس یا دوچرخه‌سواری و موتورسواری در نوار ساحلی لذت ببرید. البته که این جزیره برای خرید و گشت‌وگذار در پاساژهای مختلف نیز گزینه‌های زیادی دارد.

در نهایت به عنوان نکته پایانی در نظر داشته باشید که طبیعت چهارفصل ایران به شما امکان سفر کردن در هر زمانی را می‌دهد. گرچه که برای لذت بردن تمام و کمال از سفرتان باید به هر مقصد در بهترین زمان سفر کنید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه