ارسال به دیگران پرینت

مشکلات برج های اطراف دریاچه چیتگر چیست؟

برج های اطراف دریاچه چیتگر مکانی بسیار جذاب با ویو عالی برای زندگی است که البته مزایا و معایب خاص خود را دارند. ممکن است تصور کنید زندگی در برج هایی که ویو دریاچه دارند می تواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد، البته که همینطور هم هست اما اگر دقیقتر به جزئیات نگاه کنید، می توانید به سادگی مشکلات آن را ببینید.

مشکلات برج های اطراف دریاچه چیتگر چیست؟

برج های اطراف دریاچه چیتگر مکانی بسیار جذاب با ویو عالی برای زندگی است که البته مزایا و معایب خاص خود را دارند. ممکن است تصور کنید زندگی در برج هایی که ویو دریاچه دارند می تواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد، البته که همینطور هم هست اما اگر دقیقتر به جزئیات نگاه کنید، می توانید به سادگی مشکلات آن را ببینید.

آپارتمان هایی که در 30 طبقه ای ساخته شده اند و در هر طبقه واحد های زیادی وجود دارد. افرادی که در این مجموعه ها زندگی می کنند جمعیت زیادی هستند که حضور آن ها حتی  در محیط پهناور و دلباز نیز سرسام آور است؛ در کنار جمعیت زیاد ساکنین، افرادی هستند که معمولا در روز های تعطیل به قصد بازدید از دریاچه به این مکان مراجعه می کنند، مجموع این افراد به هیچ عنوان وجه و نمای خوبی به همراه ندارد.

6-1

معرفی پروژه برج های اطراف دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر در منطقه 22 تهران قرار دارد که به واسطه داشتن طبیعت بسیار جذاب و دریاچه فوق العاده زیبا، به یکی از جاذبه های گردشگری این شهر تبدیل شده است. محیط بسیار زیبا و دنج که در سال های اخیر به واسطه شروع پروژه یاران تعاونی مسکن مهر ایثار دستخوش تغییرات زیادی شده است. در این پروژه ساخت و ساز شاهد این هستیم که تعداد زیادی از آسمان خراش های مسکونی 30 طبقه ای در محوطه مشخص شده در منطقه 22 احداث شده اند.

این پروژه نمای دریاچه را به طور کلی تغییر داده و آن را از حالت بکر و دست نخورده خارج کرده، به علاوه نوع مسکونی بودن این برج ها پای انسان را به این طبیعت بکر باز کرده است. با این وجود افراد زیادی تمایل به خرید و اجاره این واحد ها دارند زیرا به هیچ عنوان نمی خواهند از دیدن هر روزه ویو جذاب دریاچه بی بهره بمانند. اما سوال اینجاست که آیا می توان بدون مشکل در این واحد ها زندگی کرد؟ آیا شروع پروژه برج سازی در این منطقه کار درستی بود؟ مشکلات و معایب برج های اطراف دریاچه چیتگر چیست؟

بررسی مهم ترین مشکلات و معایب برج های اطراف دریاچه چیتگر

پروژه برج سازی در منطقه 22 تهران با وجود دریاچه چیتگر اگرچه در نگاه اول بسیار جذاب بنظر می رسد اما با نگاه جزئی می توان به مهم ترین مشکلات و معایب آن پی برد.این مشکلات شامل موارد زیر هستند:

قیمت های نجومی برای هر واحد

پروژه ساخت و ساز برج های اطراف دریاچه چیتگر معطوف به یک یا ده برج نیست بلکه تعداد بالایی از مجتمع های مسکونی را در برگرفته که هر یک به دلیل شرایط مکانی، با قیمت متفاوت به فروش می رسند. قیمت برخی از این آپارتمان ها که در ابتدای پروژه ساخته شده و به شرایط رفاهی و خطوط حمل و نقل دسترسی دارند به حدی بالا است که برخی افراد به هیچ عنوان قادر به پرداخت آن نیستند.

اگر به زندگی در این منطقه تمایل دارید، بهتر است بدانید که با پرداخت مبلغ مناسب می توانید صاحب یکی از واحدهای این برج ها شوید اما دسترسی شما به شرایط رفاهی و خطوط حمل و نقل بسیار محدود است و این را می توان مهمترین مشکل برج های اطراف دریاچه چیتگر معرفی کرد.

6-2

تراکم جمعیت و شلوغی بی اندازه

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم منطقه 22 یکی از مناطق خوش آب و هوای تهران است که به واسطه وجود دریاچه میزبان گردشگران و بازدید کننده های زیادی است. تا به این جای قضیه مشکلی نیست اما وجود برج های مسکونی اطراف دریاچه چیتگر با تعداد جمعیت بالا کمی کار را سخت کرده است. تراکم جمعیتی که در برج ها ساکن هستند به همراه افرادی که در روز های تعطیل این منطقه را برای تفریح و گردش انتخاب می کنند شرایط را متشنج کرده آسایش را از ساکنین سلب می کند.

مشاغل کاذب متنوع در اطراف دریاچه

با توجه به این که این منطقه محیط تفریحی و گردشگری به شمار می آید، باید انتظار داشت که افراد زیادی برای شغل دستفروشی به آنجا مراجعه کنند. نبود مارکت های و مکان های تعبیه شده در این منطقه شرایط ایجاد مشاغل کاذب را فراهم نموده است که علاوه بر تاثیرات منفی در نمای کلی منطقه، به واسطه ایجاد سروصدا، آسایش ساکنین را بر هم می زند.

وجود مشکلات مربوط به کمبود آب

یکی از حادترین مشکلات برج های اطراف دریاچه چیتگر عدم دسترسی تمام واحد ها به آب آشامیدنی است. برج های 30 طبقه احداث شده در این منطقه در طبقات فوقانی به آب با میزان فشار قابل قبول دسترسی ندارند که البته برای رفع این مشکل تدابیری اندیشیده شده و با کارگذاری منابع آب فشار قوی به زودی این مشکل برطرف خواهد شد.

بوی نامطبوع و وجود حشرات در اطراف دریاچه

از دیگر مشکلات برج های اطراف دریاچه چیتگر و افرادی که در این برج ها سکونت دارند می توان به وجود گونه های مختلف از حشرات موذی و بوی نامطبوع اطراف دریاچه اشاره کرد که به دلیل راکد ماندن آب ایجاد می شود. برای برطرف کردن این مشکل نیز باید علاوه بر شهرداری، ساکنین و افراد بازدید کننده نیز در حفظ پاکیزگی محیط کوشا باشند.

تفاوت فرهنگ و بروز مشکلات متعدد

با توجه به این که افراد از هر قوم و فرهنگ در این مکان زندگی می کنند، تفاوت فرهنگ گاهی موجب بروز مشکلاتی خواهد شد که البته با بررسی های دقیق و مدیریت کارآمد و صحیح می توان تا حد زیادی از بروز مشکلات، جرم و جنایت جلوگیری کرد.

نداشتن سند برای برخی واحدها

با توجه به این که در ابتدا برج های اطراف دریاچه چیتگر توسط ارگان های خاص ساخته می شدند، واحد های ساخته شده از نظر شهرداری دارای مشکلات متعددی بودند که همین باعث شد برخی از این واحد ها همچنان مشکل سند داشته باشند. البته این شرایط برای همه واحد ها یکسان نیست و تقریبا تعداد عمده ای از برج ها با سند معتبر قابل فروش و انتقال هستند.

6-3

جمع بندی

زندگی برج های اطراف دریاچه چیتگر در ظاهر بسیار شیک و جذاب به نظر می رسد اما با نگاه دقیق به این منطقه می توانید مشکلات ریز و درشت آن را به خوبی مشاهده کنید. به طور کلی هر نوع پروژه ساخت و ساز در ابتدا با مشکلات زیادی همراه است که با همکاری ارگان های دولتی و مساعدت مردم می توان به راحتی آن ها را پشت سرگذاشت.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه