ارسال به دیگران پرینت

سفر خارجی

معرفی ارزانترین کشور برای سفر خارجی

اگر در تدارک برنامه‌ریزی برای سفر هستید قبل از اینکه از سفر خارجی به خاطر هزینه‌های بالا صرف‌نظر کنید مطلب حاضر را دنبال کنید تا ارزانترین کشور برای سفر خارجی را به شما معرفی کنیم.

معرفی ارزانترین کشور برای سفر خارجی

بطور کلی سفر به مقاصد خارجی همانقدر که جذاب و هیجان‌انگیز است به همان نسبت هم گران‌تر و پر هزینه‌تر است. اما برخلاف تصور عده زیادی از افراد برای سفر به یک کشور خارجی و کسب تجربه‌ای جدید و متفاوت حتما نیاز به صرف هزینه‌های آنچنانی و گزاف نیست زیرا برخی کشورها هستند که هزینه سفر به آنها برای ایرانی‌ها اختلاف کمی با هزینه سفرهای ایرانگردی دارد و فقط با مقداری افزایش بودجه می‌توان به آنها سفر کرد. بنابراین اگر در تدارک برنامه‌ریزی برای سفر هستید قبل از اینکه از سفر خارجی به خاطر هزینه‌های بالا صرف‌نظر کنید مطلب حاضر را دنبال کنید تا ارزانترین کشور برای سفر خارجی را به شما معرفی کنیم. 

 

ترکیه: هم مقرون به صرفه و هم محبوب

دیگر تقریبا همه از جذابیت‌های سفر به ترکیه و مقاصد معروف آن نظیر استانبول و آنتالیا خبر دارند. کشور ترکیه از آن دسته مقاصدی است که نه تنها محبوبیت زیادی در میان گردشگران دارد بلکه سفر به آن مقرون به صرفه و ارزان هم هست بطور که در صدر فهرست ارزانترین کشور خارجی برای سفر قرار دارد. گذشته از آن ایرانی‌ها در سفر به ترکیه دردسرهای اخذ ویزا را هم ندارند. از آنجا که ترکیه در همسایگی کشورمان قرار دارد امکان سفر زمینی و ارزان به این کشور ممکن است. حتی در سفرهای هوایی هم همواره بلیط چارتر با قیمت‌های فوق العاده ارزانی ارائه می‌شود. بعلاوه واحد پولی این کشور لیر است و به نسبت کشورهایی که ارز رایج آنها دلار است هزینه کمتری برای اقامت یا خورد و خوراک در طول سفر به مسافران تحمیل می‌شود. 

 ارمنستان: مقصد باستانی و اقتصادی

اگر جاذبه‌های تاریخی ارزشمند و طبیعت چشم‌نواز کشور ارمنستان را کنار بگذاریم اقتصادی بودن هزینه‌های سفر به آن را باید از دلایل دیگری دانست که ارمنستان را به یکی از پرترددترین کشورهای خارجی برای گردشگران ایرانی تبدیل کرده است. هم مرز بودن ارمنستان با کشورمان موجب شده است تا مسافت هوایی میان مبدأ و مقصد برای ایرانی‌ها کمتر باشد و در نتیجه هزینه بلیط هواپیما ایروان مقصد معروف این کشور ارزانتر از بسیاری از مقاصد خارجی دیگر باشد. بعلاوه با وجود هم مرز بودن ارمنستان با ایران، سفر زمینی به این کشور شیوه‌ای آسان و در عین حال اقتصادی برای ایرانیان محسوب می‌شود. 

گرجستان: کشور خوش رنگ و لعاب اما ارزان 

در محل تلاقی اروپا و آسیا کشوری قرار گرفته است که طبیعت هزار رنگ آن زبانزد گردشگرانی است که تجربه سفر به آن را داشته‌اند. این کشور همان گرجستان است که علیرغم مساحت کوچکش جزو مقاصد گردشگری مدرن و پر جاذبه به حساب می‌آید. زیبایی‌های این مقصد سفر تا همین چند سال پیش هم برای عده زیادی از ایرانی‌ها پنهان مانده بود اما در چند ساله اخیر مسافران ایرانی زیادی به این مقصد روی آورده‌اند. شاید رد نگاه اول سفر به این کشور با ظاهر مدرن و لوکسش گران به نظر برسد اما خوشبختانه گرجستان هم جزو ارزانترین کشورها برای سفر ایرانی‌ها قرار دارد. بطوری که بلیط‌های پرواز به دو مقصد پرطرفدار آن یعنی تفلیس و باتومی معمولا جزو ارزانترین گزینه‌های بلیط پرواز خارجی محسوب می‌شوند. در کنار آن تورهای زیادی با قیمت ارزان به مقصد گردشگری عرضه می‌شوند که در میان آنها تور زمینی از هزینه بسیار ارزانتری دارد. 

20240314_204345

آذربایجان: مقصدی با چهره اروپایی و ارزان قیمت

در معرفی ارزانترین کشور برای سفر خارجی نباید آذربایجان را از قلم انداخت. این کشور در زمره کشورهای هم مرز با ایران قرار می‌گیرد. علاوه بر سفر هوایی ارزان می‌توان از طریق زمینی هم از آستارا راهی آن شد و طی ۳ ساعت به پایتخت آن یعنی باکو رسید. تورهای زمینی باکو از تهران نیز ۱۱ ساعت در مسیر خواهند بود و گردشگران می‌توانند با پرداخت هزینه بسیار کم راهی سفر خارجی شوند. اگر نگران آن هستید که در آذربایجان به اندازه کافی به شما خوش نمی‌گذرد باید بگوییم سخت در اشتباهید زیرا این کشور در سال‌های اخیر به کشوری مدرن با ظاهری اروپایی تبدیل شده است و با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متنوعی که دارد ارزش دیدن دارد. بازدید از موزه‌ها و قلعه‌های تاریخی و گشت و گذار در کنار دریاچه‌ها و تالاب‌های بکر این کشور آن هم قیمت ارزان بی‌شک تجربه‌ای به یادماندنی است. 

تایلند: گزینه ارزان سفر به جنوب شرق آسیا

کشور تایلند که با وجود جزایر و سواحل شگفت‌انگیزش به مقصدی رویایی برای سفر در جنوب شرقی آسیا تبدیل شده است نیز در ردیف ارزانترین کشورها برای سفر ایرانی‌ها قرار دارد. تفریحات هیجان‌انگیزی نظیر غواصی، قایق سواری روی رودخانه‌های خروشان، زیپ لاین، غارنوردی، جنگل‌نوردی و آبشارنوردی را می‌توان در مقاصد اصلی تایلند یعنی بانکوک، پاتایا و پوکت تجربه کرد. برای این سفر خاطره‌انگیز و پر از هیجان هم نیاز به پرداخت هزینه‌های آنچنانی نیست. 

مالزی: مقصد استوایی ارزان 

کشور مالزی یکی از قطب‌های اصلی گردشگری در آسیا است که نمونه موفقی از تلفیق فضاهای شهری مدرن و عناصر سنتی شهری را می‌توان در شهرهای آن دید. علاوه بر این ویژگی جذاب و تمایز، تنوع جاذبه‌های گردشگری مالزی به قدری زیادی است که گردشگران آن صرفا به قاره آسیا محدود نمی‌شود و از سرتاسر دنیا برای دیدن آن سفر می‌کنند. اما ایرانی‌ها برای سفر به این مقصد جذاب راه چندان زیادی در پیش ندارند. بعلاوه یکی از ارزانترین گزینه‌ها در میان مقاصد خارجی برای ایرانی‌ها نیز همین کشور است و این موضوع به جذابیت آن برای گردشگران کشورمان افزوده است. در سفر به مالزی طیفی از رستوران‌ها، هتل‌ها و تفریحات با قیمت‌های متفاوت را می‌توان در نظر گرفت و گردشگران می‌توانند با بودجه‌های مالی گوناگون دست به انتخاب‌های مختلف متناسب با بودجه مالی خود بزنند. 

20240314_204349

امارات متحده: لوکس و پر زرق و برق اما اقتصادی

هرچند کشور امارات و پرگردشگرترین مقصد آن یعنی دبی در شمار مقاصد لوکس قرار دارند و سفر به آن از همه مقاصد دیگری که تا اینجا از آنها نام بریدم گران‌تر است اما نباید از یاد برد که هزینه‌های سفر به این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی همچنان کم هزینه‌تر است. بنابراین از این منظر می‌توان اسم آن را دست کم در انتهای لیست ارزانترین مقاصد خارجی سفر برای ایرانی‌ها قرار داد. علاوه بر آن می‌توان با بکارگیری برخی ترفندها هزینه سفر به این کشور پر زرق و برق آسیایی را تا حد زیادی کمتر کرد. بطور مثال به جای سفر با ایرلاین‌های اماراتی برند و البته گران می‌توان بلیط پرواز ایرلاین‌های داخلی و اقتصادی‌تر را انتخاب کرد و یا در انتخاب تفریحات لاکچری یا هتل‌های فوق لوکس امارات به سراغ گزینه‌های معمولی‌تر رفت. 

کلام آخر 

در این مطلب به معرفی ارزانترین کشور برای سفر خارجی پرداختیم. بیشتر این کشورها در همسایگی یا نزدیکی ایران قرار گرفته‌اند و یکی از دلایل اصلی ارزان بودن سفر به آنها نیز به همین موضوع مربوط است. زیرا هر قدر فاصله میان مبدأ و مقصد سفر کمتر باشد هزینه بلیط هواپیما نیز ارزانتر می‌شود. علاوه بر آن امکان سفر زمینی که همواره گزینه‌ای ارزانتر از سفر با هواپیما است هم در این شرایط مهیاتر است. در نهایت باید به این نکته هم اشاره کرد که کشورهای دیگری هم وجود دارند که هزینه سفر به آنها از هزینه سفر به کشورهایی که از آنها نام بردیم کمتر است اما جذابیت چندانی ندارند و مقاصد داخلی به آنها اولویت دارند. ازاین‌رو کشورهایی که در این مطلب معرفی کردیم یک ویژگی دارند و آن هم این است که علاوه بر ارزان بودن از جذابیت کافی برای سفر هم برخوردارند. 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه