ارسال به دیگران پرینت

فستیوال کوچه | مجوز فستیوال کوچه

حسین مظفری برگزار‌کننده فستیوال کوچه: فستیوال کوچه مجوز داشت | فستیوال کوچه نقطه عطف گردشگری بوشهر شد

فستیوال کوچه مجوز داشت. ما از وزارت ارشاد و میراث فرهنگی مجوز گرفتیم. استعلام عمارتی که در آن مراسم برگزار شد هم آمده بود.فستیوال کوچه نقطه عطف گردشگری بوشهر شد. آشنایی مردم ایران با بوشهر و اختصاصاً بندر بوشهر و استان بوشهر با فستیوال کوچه بود.

حسین مظفری برگزار‌کننده فستیوال کوچه: فستیوال کوچه مجوز داشت | فستیوال کوچه نقطه عطف گردشگری بوشهر شد

حسین مظفری برگزار‌کننده فستیوال کوچه: فستیوال کوچه مجوز داشت

فستیوال کوچه مجوز داشت. ما از وزارت ارشاد و میراث فرهنگی مجوز گرفتیم. استعلام عمارتی که در آن مراسم برگزار شد هم آمده بود.فستیوال کوچه نقطه عطف گردشگری بوشهر شد. آشنایی مردم ایران با بوشهر و اختصاصاً بندر بوشهر و استان بوشهر با فستیوال کوچه بود.

فستیوال کوچه به عنوان مهم‌ترین رویداد فرهنگی و گردشگری بوشهر، نتوانست تا اجرا آخر در این دوره به کار خود ادامه دهد. محدودیت‌های دولتی در این حوزه با ادعا‌هایی که اخیر وزارت ارشاد مبنی بر موارد مخالف ارزش‌ها مطرح کرده است، باعث جلوگیری از پایان این فستیوال مطرح شد.

حسین مظفری، عضو مؤسس و برگزار‌کننده فستیوال کوچه، درباره برگزاری فستیوال کوچه به «انتخاب» گفت: فستیوال کوچه مجوز داشت. ما از وزارت ارشاد و میراث فرهنگی مجوز گرفتیم. استعلام عمارتی که در آن مراسم برگزار شد هم آمده بود. ما در یک عمارت 150 ساله کار را پیش بردیم و آماده‌سازی را انجام دادیم. این عمارت نماد معماری بوشهر است. ما آن خانه را از جهات مختلف آماده‌سازی کردیم؛ حتی بحث ایمنی و بیمه شرکت‌کنندگان، آتش نشانی و... را در نظر گرفتیم. برای حضور تک به تک گروه‌های موسیقی هم مجوز گرفتیم. اینکه در نهایت چند اجرا برگزار نشد، تصمیم دوستان بود که گفتند ما در بافت اجرا نکنیم و به یک سالن معمول برویم که همیشه کنسرت‌ها در آن اجرا می‌شود. اصرار‌ها بر این بود که باید در سالن اجرا کنید که یک شب او با گروه او دوستانش رفتیم. قول‌هایی به ما داده بودند که شرایط مساعد شود آیین پایانی را در عمارت برگزار کنیم اما باز هم گفتند در سالن کار کنیم. درحالیکه ما برای آن عمارت خیلی هزینه کردیم. فستیوال ما هم کوچه بود و قرار بر سالن نبود. این فستیوال در این کوچه‌ها شکل پیدا می‌کند و می‌توان آن را اجرا کرد.

وی در ادامه درباره اقدامات اجرایی برای برگزاری فستیوال بیان کرد: عمارتی که در آن کوچه برگزار شد، نیاز داشت که آماده شود. آنجا به لحاظ نور و برق چالش‌های اساسی داشت. بحث آب و کف‌سازی و تهیه آهن هم مطرح بود. تمیزکاری نهایی و آماده‌سازی ورود و ساخت طاق‌های ورودی و نظافت هم دخیل بود. آماده‌سازی عمارت هم زمان بر و هم هزینه بر بود. بچه‌ها حدود دو هفته شامل چهار تیم مشغول پیگیری بودند تا این عمارت به فستیوال برسد.

عضو مؤسس و برگزار‌کننده فستیوال کوچه، در رابطه با محدودیت‌های برگزاری فستیوال اشاره کرد: در حین اجرا‌ها محدودیتی نداشتیم ولی دو گروه مدنظر ما بود که مجوز‌های آن‌ها صادر نشد. مثلاً یک گروهی بود که هیدوهدایتی آن را اداره می‌کرد اما مجوز‌های آن چالش داشت. گروه مهدی ساکی هم محدویت‌هایی داشت و باید مجوز می‌گرفتیم. ما در دقیقه نود برای هیدو توانستیم مجوز بگیریم. درباره علت مجوز ندادن هم هیچ توضیحی نمی‌دهند. ما روزانه به ارشاد می‌رفتیم و خیلی درگیر این مجوز‌ها بودیم. یک چالش عمده ما اداره اماکن عمومی بود و محدودیت‌هایی برای حضور ما در آن عمارت داشت. می‌گفتند ما نمی‌توانیم بپذیریم که شما در عمارت که متعلق به اداره بندر است کار کنید. اداره اماکن بعد از دیدن استانداردسازی‌ها مجوز داد. یک اراده جمعی کوچه را برگزار کرد.

مظفری درباره جمعیت حاضر در فستیوال کوچه گفت: دقیق نمی‌توانم بگویم که چقدر جمعیت به بوشهر امد. ما 14 سانس هر سانس 300 نفر را برگزار کردیم. حدود 4 سانس فوق‌العاده هم تعریف کردیم. ما در دوره قبل که سال 97 برگزار شد بیش از 7 هزار نفر را میزبان بودیم. فستیوال کوچه نقطه عطف گردشگری بوشهر شد. آشنایی مردم ایران با بوشهر و اختصاصاً بندر بوشهر و استان بوشهر با فستیوال کوچه بود.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه