ارسال به دیگران پرینت

بهترین مقاصد آفریقایی برای تجربه سافاری در حیات وحش

قاره آفریقا با مناظر خیره‌کننده و حیات وحش غنی و جذابش، یکی از مقصدهای اصلی سافاری است. سافاری، سفری به دل طبیعت و حیات وحش است که در آن زندگی حیوانات مختلف را در زیستگاه اصلی خودشان از نزدیک می‌بینید. در این مطلب به معرفی بهترین مناطق و کشورها برای گشت سافاری در آفریقا می‌پردازیم. ما در برنامه‌های سفر نهال‌گشت در قسمت تور آفریقا نیز تجربه سافاری را گنجانده‌ایم.

بهترین مقاصد آفریقایی برای تجربه سافاری در حیات وحش

قاره آفریقا با مناظر خیره‌کننده و حیات وحش غنی و جذابش، یکی از مقصدهای اصلی سافاری است. سافاری، سفری به دل طبیعت و حیات وحش است که در آن زندگی حیوانات مختلف را در زیستگاه اصلی خودشان از نزدیک می‌بینید. در این مطلب به معرفی بهترین مناطق و کشورها برای گشت سافاری در آفریقا می‌پردازیم. ما در برنامه‌های سفر نهال‌گشت در قسمت تور آفریقا نیز تجربه سافاری را گنجانده‌ایم.

جذاب‌ترین مناطق سافاری در آفریقای جنوبی

بهترین مناطق برای سافاری: مالامالا، سابی سندز (در کروگر)، پارک جنگلی پیلانزبرگ، پارک ملی کروگر جنوبی

کلبه‌ها و خانه‌های درختی «لاین سندز آیووری» واقعا دیدنی هستند. «رویان مالوان» در پارک ملی کروگر انتخابی عالی برای سافاری در آفریقا است. در منطقه حفاظت شده «گندوانا» پنج حیوان بزرگ جهان، یعنی شیر آفریقایی،‌ فیل آفریقایی، پلنگ آفریقایی، گاومیش‌های کیپ و کرگدن‌ها را می‌توانید تماشا کنید. مناظر حیات وحش «سابی سندز» نیز حیرت‌انگیز است.

بهترین مناطق سافاری در بوتسوانا

بهترین مناطق برای سافاری: منطقه کالاهاری، جلگه اکاوانگو، پارک ملی کوب، گودال‌های نمکی ماکادیکادی

بوتسوانا با داشتن سیصد روز آفتابی در سال، مکانی عالی برای تفریح در فضای باز و سافاری در آفریقا است. در مناطق مختلف آن، حیوانات گوناگونی هر یک در فصلی خاص حضور دارند، پس در آنجا همیشه موارد تماشایی پیدا خواهید کرد. در منطقه حفاظت‌شده «خوای» می‌توانید در چادر خود دراز بکشید و نظاره‌گر عبور حیوانات وحشی از آنجا باشید.

در کنیا کدام مناطق را برای سافاری انتخاب کنیم؟

بهترین مناطق برای سافاری: پارک ملی آمبوسلی، ماسای مارا

اردوگاه خصوصی سر ریچارد برانسون در ماسای مارا منحصربه‌فرد و مسحورکننده است. کمپ سافاری «کوتار» در دهه 1920 میلادی از استراحتگاه‌های لوکس «سرنگتی» بوده که بازدید از آن حس یک گشت کلاسیک سافاری در آفریقا به شما می‌دهد. پارک ملی دریاچه ناکورو که در آن می‌توان گله‌های فیل، پلیکان‌های سفید و فلامینگوهای صورتی را نظاره کرد. کرگدن‌های سیاه و سفید،‌ زرافه‌های روچیلد، بابون‌ها، شیرها و پلنگ‌ها، گشت‌وگذار در این پارک را خاطره‌انگیز می‌کند. همچنین پارک ملی مرو در کنار یکی از قله‌های زیبای دره ریفت قرار دارد که رودخانه‌های میان جنگل،‌ تپه‌های سرسبز و درختان نخل و بائوباب زیبایی آن را دو چندان می‌کند.

1-2

تجربه سافاری منحصر به فرد نامیبیا

بهترین مناطق برای سافاری: مناطق کپریوی و اتوشا

نامیبیا با داشتن بیابان‌های وسیع،‌ حسی عارفانه به شما منتقل می‌کند که با هر جای دیگر متفاوت است. سفر جاده‌ای از میان نامیبیا قطعا شما را دوباره به آنجا می‌کشاند. اگر درباره کمپ ساحلی «هوانیب اسکلتون» پرس‌وجو کنید، قطعا یکی از مکان‌هایی خواهد بود که دوست دارید در طول زندگی خود، اقامت در آن را تجربه کنید.

سافاری در کنار آبشار ویکتوریا در زامبیا

بهترین مناطق برای سافاری: لیوینگ استون و آبشارهای ویکتوریا، پارک ملی دره لوانگوا

قطعا یکی از جاذبه‌های اصلی زامبیا، آبشار ویکتوریا است. در زامبیا مدام شما غافلگیر خواهید شد. اگر سافاری در کنار رودخانه را دوست دارید، اینجا مکانی است که حتما باید از آن دیدن کنید. ماشین‌سواری در طبیعت، پیاده‌روی در میان بوته‌ها و قایق‌سواری از سرگرمی‌های هیجان‌انگیزی است که در آنجا می‌توانید تجربه کنید.

بازدید از گورخر‌ها در حیات وحش تانزانیا

بهترین مناطق برای سافاری: سرنگتی،‌ پارک‌های ملی انگورونگورو کرتر و ترنجیره

تانزانیا مکان کوچ گورخرها و سایر حیوانات وحشی است. جایی است مناسب برای دیدن پنج حیوان بزرگ دنیا هنگام سافاری در آفریقا. «انگورونگورو کرتر» به تنهایی بیشتر از سی هزار حیوان را در خود جای داده است. پارک ملی «ترنجیره» برای دیدن و عکاسی از فیل‌ها و انواع مختلف پرندگان بی‌نظیر است. مناطق مناسب سافاری در تانزانیا، طبیعت سرسبز و حیات وحشی بی‌بدیل دارد که در سفر به آفریقا باید حتما آنها را ببینید.

یکی دیگر از جاذبه‌های آفریقا برای گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت، کوه «کلیمانجارو» در شمال شرقی تانزانیا است. کوه آتشفشانی کلیمانجارو، که بلندترین قله آفریقا است، در نزدیک خط استوا واقع شده است. دریاچه «مانیارا» در محله «ماندولی» منطقه «آروشا» نیز، زیستگاه گونه‌های مختلف پرندگان مهاجر از قبیل فلامینگوها و مکانی جذاب و دیدنی است.

1-3

سافاری با تور آفریقای جنوبی

یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای سافاری، همراهی با تور گروهی آفریقای جنوبی است. در این تور شما ۲ نوبت سافاری در صبح زود و عصر را تجربه می‌کنید. علاوه بر آن در تور آفریقای جنوبی هتل‌هایی قرار داده شده که بتوانید در کمال امنیت، در کنار حیات وحش اقامت داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با آژانس گردشگری نهال گشت از طریق شماره ۱۸۳۰-۰۲۶ تماس بگیرید. 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه