ارسال به دیگران پرینت

حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا:

طرفداران «حکومت اسلامی» مجلس را در اختیار گرفتند | قالیباف نمی‌تواند رئیس مجلس شود

حسین کنعانی‌مقدم نوشت: در انتخابات فعلی عملا طرفداران حکومت اسلامی، جمهوری‌خواهان را کنار زده و گروه‌هایی که به دنبال حکومت اسلامی هستند، ارکان اصلی مجلس را در اختیار گرفته‌اند. بر این اساس زین پس با یک مجلس سوپرانقلابی مواجه خواهیم شد با تعریفی که خودشان مدنظر دارند.

طرفداران «حکومت اسلامی» مجلس را در اختیار گرفتند |  قالیباف نمی‌تواند رئیس مجلس شود

«کشمکش‌های اصولگرایی در مجلس دوازدهم» عنوان یادداشت حسین کنعانی‌مقدم برای روزنامه اعتماد است که در آن آمده: سرنوشت مجلس دوازدهم چگونه تعیین می‌شود؟ چه کشاکش‌هایی در بطن این مجلس جاری و ساری خواهد شد؟ با توجه به تعدد لیست‌های اصولگرایان در انتخابات اسفند1402، همچنین رقابت تنگاتنگ اصولگرایان با هم و با عنایت به این واقعیت که طیف‌های اصلاح‌طلب و میانه‌رو امکان حضور در انتخابات را پیدا نکردند، این فرصت برای برخی طیف‌های اصولگرا پیدا شد که میان خود زورآزمایی در انتخابات داشته و مرزبندی‌های خود با هم را نیز مشخص‌تر کنند.

طیفی که عمدتا به دنبال حکومت اسلامی است و برای تحقق آن حرکت می‌کند و طیفی که به دنبال تحقق جمهوری اسلامی با چارچوب‌های قانون اساسی است، مدت‌ها در مجلس در کشاکش‌های سیاسی و عقیدتی قرار داشتند، اما در انتخابات فعلی عملا طرفداران حکومت اسلامی، جمهوری‌خواهان را کنار زده و گروه‌هایی که به دنبال حکومت اسلامی هستند، ارکان اصلی مجلس را در اختیار گرفته‌اند. بر این اساس زین پس با یک مجلس سوپرانقلابی مواجه خواهیم شد با تعریفی که خودشان مدنظر دارند.

 

مبتنی بر این تغییرات به نظر می‌رسد، فراکسیون اکثریت در مجلس آینده وجود نداشته باشد و بعید است که قالیباف هم بتواند ریاست مجلس را در اختیار داشته باشد. آخرین داده‌ها هم حاکی از آن است که فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های اصلی در مجلس دوازدهم عمدتا در اختیار جناح سوپرانقلابی‌ها قرار بگیرد. به نظر می‌رسد این کشاکش‌ها در مجلس ادامه پیدا کند.

با این روند بعید است بتوان کارآمدی خاصی را از مجلس توقع داشت. در صورتی که ائتلافی میان طیف‌های مختلف شکل بگیرد احتمال بهبود عملکرد وجود دارد در غیر این صورت احتمالا کشمکش‌های بسیاری بر سر کسب کرسی‌های بیشتر در مجلس شکل خواهد گرفت.

 

 

منبع : اعتماد آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه