ارسال به دیگران پرینت

کیک خونگی

با یک تخم مرغ کیک درست کن! | طرز تهیه کیک یک تخم مرغی به روش خاص قنادی ها

کیک یک تخم مرغی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود این کیک که بافتی سبک و لطیف دارد را می‌توانید برای پذیرایی و مهمانی‌ها به عنوان یک دسر شیک و جذاب با مغزیجات مختلف تزئین و استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک یک تخم مرغی در ادامه با سایت 55آنلاین همراه باشید.

با یک تخم مرغ کیک درست کن! | طرز تهیه کیک یک تخم مرغی به روش خاص قنادی ها

طرز تهیه کیک یک تخم مرغی به روش خاص قنادی ها

کیک یک تخم مرغی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود این کیک که بافتی سبک و لطیف دارد را می‌توانید برای پذیرایی و مهمانی‌ها به عنوان یک دسر شیک و جذاب با مغزیجات مختلف تزئین و استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک یک تخم مرغی در ادامه با سایت 55آنلاین  همراه باشید.

خودت توی خونه نان سبوس دار درست کن | طرز تهیه نان سبوس دار + نکات خاص پخت نان

مواد لازم مقدار مواد
آرد ۲ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
شکر ۱ پیمانه
روغن مایع نصف پیمانه
شیر ۱ پیمانه
وانیل ۲/۱ قاشق چای خوری
بکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری
پودر نسکافه یا قهوه فوری ۲ قاشق مربا خوری
شکلات ذوب شده یا شکلات صبحانه یا نوتلا برای تزئین به مقدار لازم
عسل رقیق شده برای تزئین به مقدار لازم
پودر پسته یا پودر نارگیل برای تزئین ۱ قاشق غذا خوری
مغز گردو یا مغز فندق خرد شده برای تزئین ۱ قاشق غذا خوری
خلال بادام یا پسته برای تزئین ۱ قاشق غذا خوری
شکلات چیپسی و ترافل‌های رنگی برای تزئین به مقدار لازم
موز حلقه شده برای تزئین نصف ۱ عدد
توت فرنگی برش داده شده برای تزئین ۳ عدد

طرز تهیه کیک یک تخم مرغی

مرحله ۱: مخلوط کردن آرد و بکینگ پودر و الک کردن آرد

ابتدا آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود، سپس داخل یک ظرف بریزید مقداری بکینگ پودر به آرد اضافه کنید و با آن مخلوط کنید، بعد برای این که بکینگ پودر و آرد خوب با هم ترکیب شوند و بافت آن‌ها یک دست شود ترکیب آرد را سه بار الک کنید.

رحله ۲: هم زدن تخم مرغ و مخلوط کردن شکر با آن

سپس ترکیب آرد را کنار بگذارید، تخم مرغ را داخل یک ظرف بریزید با همزن برقی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود و بافت آن کاملاً یکدست شود وقتی که بافت تخم مرغ کمی حجیم شد و روی آن حباب‌هایی تشکیل شد شکر را به آن اضافه کنید.

مرحله ۳: اضافه کردن وانیل به مخلوط و هم زدن آن

بعد تخم مرغ با شکر را دوباره با همزن برقی هم بزنید تا شکر حل شود، خوب با هم مخلوط شوند و بافت یک دست، کرم رنگ، حجیم و کش داری تشکیل شود سپس مقداری وانیل به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا عطر وانیل در مخلوط پخش شود

مرحله ۴: دور گیری اطراف ظرف

وانیل در مخلوط بوی زهم تخم مرغ را از بین می‌برد بعد از آن همزن برقی را خاموش کنید اطراف ظرف را تمیز دورگیری کنید تا اگر از مواد تخم مرغی چیزی به دیواره ظرف چسبیده است با بقیه مواد مخلوط شود و در نهایت کیک بوی تخم مرغ ندهد.

مرحله ۵: اضافه کردن و مخلوط کردن نسکافه با مواد

سپس مقداری پودر نسکافه را داخل یک ظرف کوچک بریزید کمی آب به آن اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و بافت یک دستی تشکیل شود سپس مخلوط نسکافه را روی مواد بریزید، با آنها مخلوط کنید تا عطر و طعم نسکافه کاملاً به خورد مواد برود.

مرحله ۶: اضافه کردن روغن به مواد و مخلوط کردن با آن

بعد از آن روغن را به مخلوط مواد اضافه کنید، کمی هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و روغن به خورد مواد برود در این مرحله لازم نیست خیلی زیاد مخلوط را هم بزنید فقط به اندازه‌ای که بافت صاف و یک دستی تشکیل شود برای هم زدن مخلوط مواد کافی است.

مرحله ۷: اضافه کردن شیر و آرد به مخلوط مواد

سپس مقداری شیر را که به دمای محیط رسیده است به مخلوط مواد اضافه کنید، به اندازه‌ای که با هم ترکیب شوند و بافت یکدستی تشکیل شود، هم بزنید وقتی که همه مواد با هم خوب مخلوط شدند سپس ترکیب آرد را کم کم در دو مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید.

مرحله ۸: ترکیب کردن آرد با مخلوط مواد

بعد از اضافه کردن آرد با همزن دستی مخلوط را به آرامی در یک جهت به شکل دورانی هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند، طوری که بافت صاف و یکدستی تشکیل شود، آرد بنباید ه شکل گلوله داخل مخلوط باقی بماند، بافت مخلوط باید به غلظت مناسب برسد.

مرحله ۹: چرب کردن و پاشیدن آرد در قالب

تقریباً به مدت ۳۰ ثانیه مخلوط را با همزن دستی هم بزنید، سپس داخل قالب مورد نظر را با روغن مایع یا کره چرب کنید، مقداری آرد کف قالب بپاشید، می‌توانید برای راحتی کار یک کاغذ روغنی را کف قالب قرار دهید به طوری که کاملاً کف آن را بپوشاند.

مرحله ۱۰: ریختن مایه کیک در قالب و قرار دادن آن در فر

سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید سطح آن را صاف کنید بعد به آرامی یکی دو بار قالب را روی سطح بکوبید تا هوای داخل آن خارج شود بعد سطح آن را صاف کنید و قالب را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم شده است قرار دهید.

مرحله ۱۱: تنظیم دمای فر و پخت کیک در فر

بعد از این که قالب را در طبقه وسط فر قرار دادید سپس دمای فر را تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد کاهش دهید، در فر را ببندید و اجازه دهید تا کیک به مدت تقریبا ۴۰ دقیقه در فر بپزد و کاملاً مغز پخت و آماده شود، در هنگام پخت دقت کنید تا کیک خشک نشود.

مرحله ۱۲: تنظیم زمان پخت کیک با توجه به سایز قالب و دمای فر

دقت کنید با توجه به این که دمای فرهای مختلف با هم فرق می‌کند، همینطور ممکن است که شما از قالب‌های متفاوتی استفاده کرده باشید بسته به سایز قالب و میزان حرارت فر زمان پخت ممکن است کمی تغییر کند در طول این زمان مراقب پخت کیک باشید.

مرحله ۱۳: تست کردن میزان پخت کیک با خلال چوبی

در ۳۰ دقیقه اول در فر را باز نکنید چون ممکن است پف کیک از بین برود و ظاهر و شکل آن خراب شود، بعد از ۳۰ دقیقه یک خلال چوبی را داخل کیک فرو کنید و بیرون بیاورید اگر از مایه کیک چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کیک خوب پخته شده و آماده است.

مرحله ۱۴: بیرون آوردن قالب کیک بعد از پخت کامل کیک

در صورتی که به سیخ چوبی از مواد کیک چیزی چسبیده بود اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه دیگر بپزد و کیک کاملا آماده شود، طوری که سطح ان طلایی رنگ شود، بعد از این زمان قالب را از فر بیرون بیاورید، در دمای محیط قرار دهید تا به تدریج خنک شود.

مرحله ۱۵: استفاده از تستر یا قابلمه برای پخت کیک

اگر از تستر یا مایکروفر برای پخت کیک استفاده کردید دمای آن را ۱۰ درجه کمتر از دمای فر قرار دهید، اجازه دهید تا کیک خوب بپزد و آماده شود همینطور برای پخت این کیک می‌توانید از قابلمه استفاده کنید و آن را روی شعله پخش کن با حرارت ملایم بپزید.

مرحله ۱۶: بیرون آوردن کیک از داخل قالب آن

وقتی کیک خنک شد با یک چاقوی تیز اطراف کیک را از دیواره‌های قالب جدا کنید، سپس قالب آن را برگردانید تا کیک به شکل کامل از قالب خارج شود، بعد کاغذ روغنی را از آن جدا کنید و کیک را در ظرف دیگری قرار دهید تا کاملاً خنک شود.

مرحله ۱۷: ریختن شکلات ذوب شده روی کیک

سپس به دلخواه و با سلیقه خودتان روی کیک را مقداری شکلات ذوب شده یا عسل رقیق شده بریزید به جای شکلات ذوب شده می‌توانید از شکلات صبحانه یا نوتلا استفاده کنید، شکلات را روی کیک بریزید، سطح آن را صاف کنید تا به طور کامل کیک را بپوشاند.

مرحله ۱۸: تزئین کردن سطح کیک و برش زدن آن

بعد از آن سطح کیک را با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده، خلال بادام، شکلات چیپسی و ترافل‌های رنگی یا چند برش حلقه‌ای موز و توت فرنگی تزئین کنید، سپس با یک چاقوی تیز کیک را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید.

مرحله ۱۹: سرو کیک یک تخم مرغی

سپس چند برش از کیک یک تخم مرغی را داخل یک ظرف مناسب سرو بچینید، بعد آن را به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک میان وعده خوش طعم و مقوی که طرفداران زیادی دارد همراه با چای، قهوه یا نسکافه برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.

 

منبع : نکته چی
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه