ارسال به دیگران پرینت

خون | قندخون

اگر این نشانه ها را دارید قند خونتان بالاست | چگونه قند خون خود را کنترل باید کرد؟

کورتنی دی آنجلو، متخصص تغذیه می گوید: «قند بیشتر شما را بیشتر گرسنه می کند و ممکن است منجر به افزایش وزن شود.»

اگر این نشانه ها را دارید قند خونتان بالاست | چگونه قند خون خود را کنترل باید کرد؟

اگر این نشانه ها را دارید قند خونتان بالاست

کورتنی دی آنجلو، متخصص تغذیه می گوید: «قند بیشتر شما را بیشتر گرسنه می کند و ممکن است منجر به افزایش وزن شود.»

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که خوردن غذاهای حاوی قند بیشتر باعث احساس رضایت شما نمی شود یا مواد مغذی مورد نیاز بدن را به شما نمی دهد.

شکر افزوده منبع کالری خالی است، به این معنی که فقط کالری را تامین می کند و مواد مغذی مفیدی ندارد. محصولاتی که شکر اضافه دارند کالری بیشتری دارند و از نظر کیفیت مواد مغذی پایین تری دارند که وقتی اغلب مصرف شوند می تواند منجر به افزایش وزن شود.

نشانه هایی که از بیماری قلبی شدید خبر می دهد| یک دقیقه وقت برای مطالعه این مطلب مهم!

ممکن است درد مزمن را تجربه کنید

متأسفانه، مصرف بیش از حد غذاها و نوشیدنی های شیرین می تواند منجر به درد مزمن شود.

یک گزارش منتشر شده در مجله پزشکی بالینی نشان می دهد که چربی و قند بیش از حد در بیماران مبتلا به استئوآرتریت ممکن است منجر به افزایش درد مزمن آنها شود؛ در حالی که گزارش دیگری که در Frontiers in Nutrition منتشر شده است، می گوید که شکر اضافه شده «همدست التهاب» در بدن است و بنابراین می تواند به ایجاد درد مزمن کمک کند.

فراموش نکنید که درد و سفتی مزمن عضلات شما ممکن است نتیجه مصرف بیش از حد شکر اضافه شده باشد. این به دلیل التهابی است که شکر افزوده در بدن ایجاد می کند زیرا یک عنصر بسیار التهابی است.

ممکن است دائماً احساس گرسنگی و سیری نداشته باشید

غذاهای شیرین به دلیل ایجاد احساس گرسنگی در شما شناخته شده اند، بنابراین مهم است که متوجه شوید بعد از غذا چقدر احساس سیری می کنید.

شکر معمولاً کالری بالایی دارد، بنابراین وقتی خوردن آن تمام شد، بدن شما ممکن است احساس سیری کند اما فقط برای مدت کوتاهی این حالت ادامه دارد. همانطور که بدن شما قند را می‌سوزاند، اعتصاب غذا را تشدید می‌کند و باعث می‌شود که به میان وعده‌های اجباری رو بیاورید، مواد غذایی بی ارزشی بخورید و در نهایت قند بیشتری مصرف کنید.

مقادیر زیاد قند همچنین می تواند با هورمونی به نام لپتین در بدن ما تداخل ایجاد کند که به تنظیم گرسنگی معروف است. کاهش سطح لپتین معمولاً منجر به گرسنگی بیشتر و افزایش اشتها می شود.

اگر به طور خاص صبحانه هایی با قند بالا می خورید، قبل از ناهار احساس گرسنگی بیشتری خواهید کرد.

از آنجایی که شما در طول شب چیزی نخورده‌اید، بدن شما از کربوهیدرات‌هایی که در صبح می‌خورید به سرعت استفاده می‌کند که می‌تواند در اواسط صبح احساس گرسنگی بیشتری در شما ایجاد کند.

برای مبارزه با این مشکل، یک کربوهیدرات با فیبر بالا در وعده صبحانه مانند بلغور جو دوسر یا نان تست غلات کامل انتخاب کنید و آن را با پروتئین هایی مانند تخم مرغ یا ماست یونانی همراه کنید. فیبر و پروتئین به شما کمک می کند بعد از صبحانه مدت بیشتری سیر بمانید.

ممکن است فشار خون بالا داشته باشید

در نهایت، خوردن بیش از حد قند ممکن است به افزایش سطح فشار خون در برخی افراد منجر شود. به عنوان مثال، یک مطالعه منتشر شده در Nutrients نشان داد که ارتباط قوی بین افزایش مصرف قند افزوده و سطوح بالاتر فشار خون در شرکت کنندگان بین ۶۵ تا ۸۰ سال وجود دارد.

اگر متوجه افزایش فشار خون خود شده اید، ممکن است قند اضافه شده بیش از حدی مصرف کنید. شکر اضافه شده باعث افزایش اسید اوریک در بدن می شود که به نوبه خود مانع از تولید اکسید نیتریک می شود. اکسید نیتریک (NO) برای حفظ خون ضروری است. رگ‌ها انعطاف‌پذیر هستند و زمانی که NO در بدن کاهش یابد، فشار خون هم افزایش می‌یابد.

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه