ارسال به دیگران پرینت

رول مرغ سوخاری

رول مرغ سوخاری یه غذای سریع و خوشمزه | طرز تهیه رول مرغ سوخاری به روش فست فودی ها

رول مرغ سوخاری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست می‌شود از این غذای خوش طعم می‌توانید به عنوان یک فینگر فود یا پیش غذای پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی‌ها استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه رول مرغ سوخاری در ادامه با سایت 55آنلاین همراه باشید.

 رول مرغ سوخاری یه غذای سریع و خوشمزه | طرز تهیه رول مرغ سوخاری به روش فست فودی ها

 طرز تهیه رول مرغ سوخاری به روش فست فودی ها

رول مرغ سوخاری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست می‌شود از این غذای خوش طعم می‌توانید به عنوان یک فینگر فود یا پیش غذای پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی‌ها استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه رول مرغ سوخاری در ادامه با سایت 55آنلاین همراه باشید.

مرغ رو به روش همیشگی درست نکن | طرز تهیه خورش مرغ زرشک آلو

مواد لازم مقدار مواد
سینه مرغ ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
نمک و آویشن ۲/۱ قاشق چای خوری از هر کدام
فلفل قرمز و فلفل سیاه ۲/۱ قاشق چای خوری از هر کدام
پودر سیر و پاپریکا ۲/۱ قاشق چای خوری از هر کدام
قارچ ۹ عدد
فلفل دلمه‌ای نصف ۱ عدد
کنسرو سبزیجات مخلوط ذرت و نخود فرنگی و هویج به مقدار لازم
مواد لازم برای سوخاری کردن مقدار مواد
تخم مرغ ۲ عدد
روغن ۲ قاشق غذا خوری
نمک به مقدار لازم
آویشن و فلفل سیاه به مقدار لازم
پودر سوخاری به مقدار کافی
آرد سوخاری به مقدار کافی
نعنا و ریحان و شوید تازه برای تزئین به مقدار لازم
سس کچاپ یا گوجه فرنگی برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه رول مرغ سوخاری

مرحله ۱: شستن و خرد کردن قارچ‌ها و فلفل دلمه‌ها

ابتدا قارچ‌ها را تمیز بشورید، خشک کنید، زدگی‌های آن را بگیرید و به شکل ورقه‌ای و باریک برش بزنید و کنار بگذارید، سپس فلفل دلمه را تمیز بشورید، به شکل نگینی و ریز خرد کنید و کنار بگذارید، بهتر است از فلفل دلمه به رنگ سبز استفاده کنید.

مرحله ۲: تفت دادن قارچ‌ها در روغن داغ

بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس قارچ‌ها را در تابه بریزید و با روغن داغ تفت دهید، تا بوی خامی آنها گرفته شود در هنگام تفت دادن قارچ‌ها حرارت را زیاد کنید که قارچ‌ها آب نیندازند.

مرحله ۳: اضافه کردن فلفل دلمه رنگی و ذرت به مواد و تفت دادن آن‌ها

بعد از آن فلفل دلمه‌های رنگی که نگینی خرد شده را در تابه بریزید و با قارچ‌ها تفت دهید تا عطر و طعم فلفل دلمه پخش شود سپس مقداری ذرت نیم پز را به مواد داخل تابه اضافه کنید، کمی تفت دهید، بهتر است که از کنسرو ذرت استفاده کنید که برای این کار مناسب است.

مرحله ۴: اصافه کردن نخود فرنگی و هویج نگینی به مواد و تفت دادن آن‌ها

سپس مقداری نخود فرنگی را داخل تابه بریزید و با بقیه مواد کمی تفت دهید، بعد هویج را که از قبل پوست گرفته‌اید، به شکل نگینی و ریز خرد کرده‌اید، در تابه بریزید، با بقیه مواد کمی تفت دهید تا خوب با هم مخلوط شوند، بوی خامی آن‌ها گرفته شود و رنگ آن‌ها تغییر کند.

مرحله ۵: استفاده کردن از کنسرو سبزیجات به جای ترکیب مواد

به جای این که از ذرت، نخود فرنگی و هویج به طور جداگانه استفاده کنید می‌توانید از کنسرو سبزیجات که شامل ترکیبی از همه مواد است، استفاده کنید، داخل تابه بریزید و کمی تفت دهید، بعد از این که همه مواد تفت داده شدند تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله ۶: میکس و پوره کردن سینه مرغ

سپس سینه مرغ را تمیز بشورید، خشک کنید، استخوان‌های آن را جدا کنید و در اندازه‌های کوچک‌تر خرد کنید تا در هنگام میکس کردن در دستگاه میکسر به آن فشار وارد نشود، بعد از آن تکه‌های مرغ را داخل میکسر یا خرد کن بریزید و میکس کنید.

مرحله ۷: اصافه کردن پیاز به مرغ‌های پوره شده و میکس کردن آن‌ها با هم

با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید از ران یا فیله مرغ هم برای درست کردن این غذا استفاده کنید، بعد پیاز را پوست بگیرید، در اندازه‌های کوچک‌تر خرد کنید، داخل میکسر یا غذاساز روی مرغ‌ها بریزید، بعد گوشت مرغ و پیازها را با هم میکس کنید.

مرحله ۸: اضافه کردن ادویه‌ها به مواد و میکس کردن با آن‌ها

وقتی که مرغ‌ها و پیازها خوب با هم مخلوط شدند و بافت یک دستی تشکیل شد، سپس ادویه‌ها را که شامل نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیر، آویشن و پاپریکا است به مقدار مناسب و با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان به مخلوط مواد داخل میکسر اضافه کنید.

مرحله ۹: قرار دادن مخلوط مواد گوشتی روی سلفون و باز کردن آن

همه مواد را دوباره با هم میکس کنید تا بافت مخلوط تشکیل شده خمیری و یکدست شود سپس سلفون را روی یک سطح صاف قرار دهید، مخلوط مواد را از داخل میکسر بیرون بیاورید، روی سلفون قرار دهید و با دست آن را فرم دهید و به شکل یک مستطیل پهن و باز کنید.

مرحله ۱۰: ریختن مخلوط مواد قارچ و فلفل دلمه روی مواد گوشتی

دقت کنید که ضخامت لایه گوشتی در همه قسمت‌ها یک دست باشد و خیلی ضخیم نباشد بعد از آن یک لایه از ترکیب مواد قارچ و فلفل دلمه را روی خمیر به شکل یک نوار باریک و بلند بریزید، توجه کنید که لازم نیست که مواد میانی روی سطح خمیر پخش شوند.

مرحله ۱۱: ریختن پنیر پیتزا روی مخلوط مواد میانی و رول کردن مواد

بعد از آن مقداری پنیر پیتزا را هم روی لایه مواد میانی بریزید مقدار پنیر پیتزا بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد ولی هرچه بیشتر باشد در نهایت رول مرغ سوخاری کشدارتر و خوش طعم‌تر می‌شود، سپس خمیر را به کمک سلفون زیر آن رول کنید.

مرحله ۱۲: قرار دادن رول مرغ در فریزر و استراحت آن

خمیر را کمی با دست فشار دهید تا لبه‌های آن به هم بچسبد و از هم باز نشود، سپس رول مرغ را داخل فریزر قرار دهید، اجازه دهید تا به مدت یک ساعت تا دو ساعت در فریزر بماند و کاملاً یخ بزند، طوری که بافت آن کاملا منسجم شود و رول مرغ خودش را بگیرد.

مرحله ۱۳: هم زدن تخم مرغ‌ها و اضافه کردن روغن به آن

در این فاصله برای درست کردن مواد سوخاری تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید با همزن دستی یا چنگال هم بزنید، تا از حالت لختگی خارج شوند و بافت آنها یکدست شود، سپس مقداری روغن به آن اضافه کنید، حسابی هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله ۱۴: اصافه کردن ادویه‌ها به تخم مرغ‌ها و مخلوط کردن با آن‌ها

بعد مقداری نمک، آویشن و فلفل سیاه به تخم مرغ‌ها اضافه کنید، خوب هم بزنید تا عطر ادویه‌ها پخش شود و بوی زهم تخم مرغ را بگیرد، مقدار استفاده از ادویه‌ها بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد و می‌توانید مقدار آن را کم و زیاد کنید یا از ادویه دلخواه خودتان استفاده کنید.

مرحله ۱۵: ریختن آرد سوخاری و پودر سوخاری در ظرف‌های جدا گانه

سپس داخل یک ظرف مقداری آرد سوخاری بریزید و کنار بگذارید بعد در یک ظرف دیگر هم پودر سوخاری بریزید و آماده کنید، بعد از آن وقتی رول‌های مرغ آماده شدند، آن‌ها را از یخچال بیرون بیاورید، سلفون آن را باز کنید، از رول مرغ جدا کنید.

مرحله ۱۶: آغشته کردن رول مرغ با آرد سوخاری و تخم مرغ زده شده

بعد رول مرغ را ابتدا داخل آرد قرار دهید و کاملاً در آن بغلتانید تا همه قسمت‌های رول با آرد پوشانده شود بعد از آن رول مرغ را داخل ظرف تخم مرغ زده شده و ادویه‌ها قرار دهید، در تخم مرغ بغلطانید تا همه قسمت‌های رول مرغ به تخم مرغ آغشته شود.

مرحله ۱۷: غلتاندن رول مرغ در پودر سوخاری

سپس رول مرغ را داخل ظرف پودر سوخاری قرار دهید، پودر سوخاری را روی همه قسمت‌های رول مرغ بریزید، رول مرغ را در پودر سوخاری بغلطانید، وقتی همه قسمت‌های رول با پودر سوخاری پوشانده شد، آن را از داخل ظرف بیرون بیاورید.

مرحله ۱۸: سرخ کردن همه قسمت‌های رول مرغ

بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس رول مرغ را داخل تابه قرار دهید و با روغن داغ سرخ کنید، وقتی یک طرف رول مرغ کاملاً سوخاری و طلایی رنگ شد به آرامی آن را برگردانید.

مرحله ۱۹: بیرون آوردن رول مرغ از تابه و برش زدن آن در اندازه‌های مناسب

بعد از آن اجازه دهید تا طرف دیگر رول مرغ کاملاً طلایی رنگ، مغز پخت و سرخ شود بعد از آن رول مرغ را از داخل تابه بیرون بیاورید، آن را در یک ظرف دیگر قرار دهید، وقتی کمی سرود شد، با یک چاقوی تیز رول مرغ را در اندازه‌های دلخواه برش بزنید.

مرحله ۲۰: تزئین کردن برش‌های رول مرغ سوخاری

سپس برش‌های رول مرغ را داخل یک ظرف مناسب سرو قرار دهید با چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه آن‌ها را تزئین کنید، همچنین به دلخواه و با سلیقه خودتان می‌توانید روی رول مرغ مقداری سس کچاپ یا گوجه فرنگی بریزید و کمی هم پودر آویشن بپاشید.

مرحله ۲۱: سرو کردن رول مرغ سوخاری

بعد از آن رول مرغ سوخاری را به عنوان یک غذای خوش طعم که طرفداران زیادی دارد، یا یک پیش غذای شیک و مناسب یا فینگر فود لذیذ و ساده برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با سس‌‌های مختلف با طعم‌های متنوع، انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

 

منبع : نکته چی
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه