ارسال به دیگران پرینت

کیک ده دقیقه ای

بیا یه کیک ده دقیقه ای یادت بدم | طرز تهیه کیک ده دقیقه ای

کیک ۱۰ دقیقه‌ای، یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت به روش‌های مختلف با مواد متنوع درست می‌شود، این کیک خوش طعم که بافتی سبک و لطیف دارد برای پذیرایی و مهمانی‌ها عنوان یک میان وعده ساده و پرطرفدار بسیار مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک ده دقیقه ای در ادامه با سایت 55آنلاین همراه باشید.

بیا یه کیک ده دقیقه ای یادت بدم | طرز تهیه کیک ده دقیقه ای

طرز تهیه کیک ده دقیقه ای

کیک ۱۰ دقیقه‌ای، یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت به روش‌های مختلف با مواد متنوع درست می‌شود، این کیک خوش طعم که بافتی سبک و لطیف دارد برای پذیرایی و مهمانی‌ها عنوان یک میان وعده ساده و پرطرفدار بسیار مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک ده دقیقه ای در ادامه با سایت 55آنلاین همراه باشید.

کیک یزدی رو با این دستور قدیمی درست کن محشره! | طرز تهیه کیک یزدی +ویدئو

مواد لازم مقدار مواد
شیر ۲ قاشق غذا خوری
آرد ۲ قاشق غذا خوری
تخم مرغ ۱ عدد
شکر ۲ قاشق غذا خوری
بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
وانیل ۲/۱ قاشق چای خوری
پودر کاکائو یا پودر نسکافه ۱ قاشق غذا خوری
شکلات ذوب شده برای تزئین به مقدار لازم
پودر پسته یا پودر نارگیل ۱ قاشق غذا خوری از هر کدام
مغز گردو خرد شده یا مغز فندق خرد شده برای تزئین ۱ قاشق غذا خوری از هر کدام
شکلات چیپسی یا ترافل‌های رنگی برای تزئین به مقدار مناسب

طرز تهیه کیک ده دقیقه ای

مرحله ۱: ریختن تخم مرغ و آرد داخل شیشه

ابتدا داخل یک شیشه کوچک که از قبل تمیز شسته‌اید و خشک کرده‌اید، یک تخم مرغ را بشکنید و بریزید، سپس مقداری آرد که از قبل الک کرده‌اید و بافت آن سبک و یکدست شده است را به تخم مرغ اضافه کنید، ارد را داخل شیشه روی تخم مرغ بریزید.

مرحله ۲: اصافه کردن شکر، شیر و روغن مایع به ترکیب مواد

سپس مقداری شکر را داخل شیشه روی مواد بریزید بعدا از آن هم کمی شیر که به دمای محیط رسیده است را به ترکیب مواد داخل شیشه اضافه کنید و روی آن‌ها بریزید، سپس مقداری روغن مایع را به ترکیب مواد اضافه کنید و داخل شیشه روی مواد بریزید.

مرحله ۳: اضافه کردن وانیل، بکینگ پودر و پودر کاکائو یا نسکافه به مواد

بعد کمی وانیل به ترکیب مواد اضافه کنید تا در هنگام پخت عطر و طعم آن به خورد مواد برود، سپس مقداری بکینگ پودر را روی مواد داخل شیشه بریزید، بعد از آن با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری پودر کاکائو یا پودر نسکافه فوری روی مواد بریزید.

مرحله ۴: درست کردن کیک شکلاتی یا نسکافه‌ای یا ساده

اگر خواستید کیک شکلاتی درست کنید پودر کاکائو به مواد اضافه کنید و در صورتی که خواستید کیک طعم نسکافه بدهد پودر نسکافه را به ترکیب مواد داخل شیشه اضافه کنید و روی آنها بریزید، می‌توانید پودر کاکائو یا پودر نسکافه اضافه نکنید و کیک را به شکل ساده درست کنید.

مرحله ۵: بستن در شیشه و مخلوط کردن همه مواد با هم

بعد از آن در شیشه را محکم ببندید، با دست شیشه را تکان دهید تا همه مواد خوب با هم مخلوط شوند، و بافت صاف و یکدستی تشکیل شود، شیشه را به قدری تکان دهید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود، همه مواد خوب با هم مخلوط شوند و آرد به شکل گلوله داخل شیشه باقی نماند.

مرحله ۶: باز کردن در شیشه و قرار دادن آن در قابلمه

مخلوط مواد داخل شیشه باید تقریباً نصف یا دو سوم از حجم آن را پر کند و نباید مقدار مواد به اندازه‌ای باشد که شیشه به طور کامل پر شود، چون بعد از پخت کیک پف می‌کند، بالا می‌آید و حجم آن زیاد می‌شود، بعد از آن در شیشه را باز کنید و شیشه را داخل یک قابلمه قرار دهید.

مرحله ۷: ریختن آب در قابلمه و قرار دادن آن روی حرارت

بعد یک تکه کاغذ روغنی را خیس کنید و روی شیشه قرار دهید، با کاغذ روغنی روی آن را بپوشانید سپس داخل قابلمه مقداری آب بریزید به طوری که تا نصف شیشه را آب بگیرد، بعد در قابلمه را ببندید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله ۸: پختن کیک و برداشتن قابلمه از روی حرارت

وقتی آب شروع به جوشیدن کرد به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا کیک داخل شیشه بپزد، حجم آن زیاد شود، پف کند و کیک آماده شود، بعد از این زمان قابلمه را از روی حرارت بردارید اجازه دهید تا به مدت ۵ دقیقه داخل آن بماند تا کمی از حرارت آن کم شود.

مرحله ۹: ذوب کردن شکلات به روش بن ماری و ریختن روی کیک

بعد از آن مقداری شکلات را داخل یک ظرف کوچک بریزید، ظرف را به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگهدارید تا شکلات ذوب شود، بعد آن را از داخل قابلمه بیرون بیاورید، کاغذ روغنی را از روی آن جدا کنید، سپس شکلات ذوب شده را روی کیک بریزید.

مرحله ۱۰: تزئین کردن کیک با مغزیجات

به جای شکلات ذوب شده می‌توانید از کارامل استفاده کنید، شکلات ذوب شده یا کارامل را روی کیک داخل شیشه بریزید، آن را به دلخواه و با سلیقه خودتان می‌توانید با مقداری پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، شکلات چیپسی یا ترافل‌های رنگی تزئین کنید. در آخر این کیک ده دقیقه‌ای را به عنوان یک میان وعده خوش طعم و پرطرفدار یا یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با چای داغ سرو کنید.

 

منبع : نکته چی
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه