ارسال به دیگران پرینت

طلا | قیمت طلا

افت شدید قیمت طلا|بر سر حباب سکه چه آمد؟

افت ۹۰ هزار تومانی قیمت طلا و حباب سکه ۳۰۰ هزار تومان کم شد

افت شدید قیمت طلا|بر سر حباب سکه چه آمد؟

افت ۹۰ هزار تومانی قیمت طلا حباب سکه ۳۰۰ هزار تومان کم شد

یک فعال بازار طلا با اشاره به کاهش ۹۰ هزار تومانی قیمت هر مثقال طلا در بازار از تخلیه ۳۰۰ هزار تومانی حباب سکه خبر داد.

قیمت طلا کاهش یافت؟ | آخرین قیمت ها از بازار طلا

 

اسفند آغاز شد؛ ماه پر تب و تاب بازارها. البته امسال مانند سال‌های گذشته نیست و به دلیل شرایط اقتصادی رونق بازار عید کمی کاهش یافته است. در نخستین روز اسفند قیمت طلا و سکه کاهش یافت؛ روند نزولی که از روز گذشته آغاز شده بود امروز هم ادامه داشت.

محمد کشتی آرای، عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران و فعال بازار طلا در گفت‌گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار طلا گفت: امروز قیمت انس جهانی با ۶ افزایش به ۲۰۲۴ دلار رسیده است برخلاف افزایش انس جهانی در بازار داخلی قیمت طلا و سکه با توجه به کاهش قیمت ارز سیر نزولی پیدا کرد.

وی افزود: با توجه به اعلام بانک مرکزی مبنی بر عرضه سکه در ۱۳ اسفند قیمت انواع سکه کاهش یافت همچنین حباب سکه تخلیه شد

کشتی‌آرای درباره آخرین نرخ‌ها در بازار سکه و طلا نیز گفت: قیمت سکه طرح قدیم با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید، قیمت سکه طرح جدید با ۲۵۰ هزار تومان کاهش امروز ۳۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بود، نیم سکه ۱۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی با ۱۰۰ هزار تومان کاهش ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شد.

این عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: این در حالی بود که قیمت جهانی طلا افزایش یافت، قیمت طلای آب شده نیز تحت تاثیر کاهش قیمت ارز با ۹۰ هزار تومان کاهش همراه بود و هر مثقال طلا به ۱۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۴ هزار تومان کاهش ۲ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان شد.

به گفته کشتی‌آرای حباب سکه با توجه به اطلاعیه بانک مرکزی با ۳۰۰ هزار تومان کاهش ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد.

وی همچنین گفت: در مجموع بازار نوسانات معقول دارد امروز نرخ ارز کاهش یافته و قیمت انس جهانی افزایش پیدا کرده است، بازار شب عید است و ایام اعیاد شعبانیه باعث شده داد و ستدها روال خوبی داشته باشد قیمت‌ها هم با دو شاخص ارز و انس جهانی در حال تغییر است.

این فعال بازار طلا در پیش‌بینی از قیمت‌ها نیز اظهار داشت: اگر اتفاق خاص بین‌المللی و داخلی پیش نیاید به نظر می‌رسد قیمت‌ها در همین سطح باقی بماند.

منبع : اقتصادآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه