ارسال به دیگران پرینت

دستگیری | دستگیری شکارچیان

دستگیری بیش از ۱۱ هزار شکارچی غیرمجاز |‌ کشف سلاح‌های غیرمجاز توسط محیط‌بانان

سردار رضا بنی‌اسدی‌فر، فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا، از کشف بیش از ۴۰۰۰ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز توسط محیط‌بانان یگان حفاظت سازمان محیط زیست خبر داد.

 دستگیری بیش از ۱۱ هزار شکارچی غیرمجاز |‌ کشف سلاح‌های غیرمجاز توسط محیط‌بانان

کشف سلاح‌های غیرمجاز توسط محیط‌بانان

حفاظت از محیط زیست، تلاشی برای نسل‌های آینده

سردار رضا بنی‌اسدی‌فر، فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا، از کشف بیش از ۴۰۰۰ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز توسط محیط‌بانان یگان حفاظت سازمان محیط زیست خبر داد. 

اهمیت حفظ محیط زیست

سکونتگاه های ۲۷گانه کدام اند | دروازه های ورودی سواحل سکونتگاه ها هستند؟

وی با تأکید بر اهمیت حفظ محیط زیست و بقای آن برای نسل‌های آینده، آن را یکی از معیارهای سنجش توسعه پایدار در کشور دانست. به گفته سردار بنی‌اسدی‌فر، بی‌توجهی به محیط زیست، مشکلات زیست‌محیطی متعددی را برای موجودات زنده به همراه خواهد داشت.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با اشاره به تعامل خوب پلیس و مجموعه محیط زیست، از موفقیت‌های روزافزون در مقابله با جرایم زیست‌محیطی خبر داد.

سردار بنی‌اسدی‌فر، محیط‌بانی را شغلی سخت و خطیر دانست که نیازمند عشق و علاقه و انگیزه است. وی با اشاره به جانفشانی محیط‌بانان در حفظ حیات وحش و حیات بشر، از تقدیم ۱۵۰ شهید توسط یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد.

وی همچنین از گشت‌زنی مداوم و شبانه‌روزی محیط‌بانان در مناطق صعب‌العبور به صورت خودرویی، موتوری و پیاده خبر داد و این اقدام را مهر تأییدی بر تعهد و تلاش آنها در حفظ محیط زیست دانست.

سردار بنی‌اسدی‌فر در تشریح عملکرد ۱۱ ماهه یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست، از افزایش ۱۳ درصدی مقابله با صید غیرمجاز آبزیان، ۸ درصدی مقابله با شکار غیرمجاز پستانداران، ۱۷ درصدی برخورد با زنده‌گیری پرندگان و ۳ درصدی برخورد با زنده‌گیری پستانداران نسبت به سال گذشته خبر داد.

دستگیری بیش از ۱۱ هزار شکارچی غیرمجاز

وی همچنین از دستگیری بیش از ۱۱ هزار شکارچی غیرمجاز و کشف ۴ هزار و ۶۸۹ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز در ۱۱ ماهه گذشته خبر داد که نشان‌دهنده افزایش ۱۸ درصدی دستگیری و کشف در این حوزه است.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با تأکید بر اهمیت شغل محیط‌بانی و جانفشانی‌های محیط‌بانان، از تلاش‌های آنها برای حفظ محیط زیست تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به تقدیم ۱۵۰ شهید و ۳۰۰ جانباز توسط جامعه محیط‌بانی کشور، خواستار توجه بیشتر به این شغل و بازتاب گسترده‌تر زحمات و تلاش‌های محیط‌بانان شد.

خبر کشف سلاح‌های غیرمجاز توسط محیط‌بانان، نشان‌دهنده تلاش‌های شبانه‌روزی این عزیزان در حفظ محیط زیست و مقابله با متخلفان است. از سوی دیگر، این خبر ضرورت توجه بیشتر به جامعه محیط‌بانی و حمایت از آنها را به وضوح نشان می‌دهد.

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه