ارسال به دیگران پرینت

حیوانات | غذا دادن به حیوانات

به حیوانات نان ندهید! | همه چیز درباره‌ی غذا دادن به حیوانات

پرندگان جیره غذایی متنوعی لازم دارن و ماهی‌ها هم باید از گل و لای بستر رودخانه یا استخر و ماهی‌های کوچکتر و مواد شناور تغذیه کنن.

به حیوانات نان ندهید! | همه چیز درباره‌ی غذا دادن به حیوانات

از بچگی غذا دادن به ماهی‌ها و پرندگان (از جمله اردک‌های پارک و کبوترها) برای همه‌ی ما یه تفریح دلچسب بوده.

اینکه حیوونا نون رو با اشتها میخورن برای ما این تصور رو ایجاد میکنه که نون رو دوست دارن.

در صورتی که نون یکی از بدترین چیزهایی هست که میشه به حیوونا داد.

‌۱. نون ارزش غذایی کمی برای این حیوونا داره و کلا براشون جیره‌ی ناسالمی هست.

پرندگان جیره غذایی متنوعی لازم دارن و ماهی‌ها هم باید از گل و لای بستر رودخانه یا استخر و ماهی‌های کوچکتر و مواد شناور تغذیه کنن.

اما با خوردن نون و احساس سیری کاذب دیگه دنبال پیدا کردن مواد مغذی‌ نمیرن.

معده ای که باید با مواد مورد نیاز یه حیوون پر بشه و به نقش آفرینی طبیعیش کمک کنه اینجوری با یه ماده ناشناخته که هیچ‌کجای طبیعت یافت نمیشه و ساخته‌ی دست ما انسانهاست، پر میشه... و این یکی از عوامل مهم سوء‌تغذیه تو این حیووناست.

‌۲.اونا خودشون نمیدونن ولی اتکای بیش از حد به تغذیه‌ی انسانی می‌تونه از طبیعتشون دورشون کنه و حتی «علوفه جویی» که یه فعالیت مهمه و مهارت‌های طبیعیشون در تغذیه از جیره‌ایه که طبیعت براشون در نظر گرفته هست رو از بین ببره.

خود علوفه جویی به تنهایی کلید بسیاری از فعالیتهای اکوسیستمیه.

اگرچه حیوانات معمولا میتونن نون رو دفع کنن، ولی برای بعضی تغذیه از نان میتونه کشنده باشه و باعث مسدود شدن مجراهای گوارشی باشه،چون نون همیشه یه غذای ناشناخته باقی خواهد موند.حتی بعد از دفع هم فضله‌ی اونا بخاطر نون از فرم طبیعی خارج میشه و بخاطر غلظت زیاد یه فضله طبیعی نخواهد بود.

‌۴. غذا دهی با نون به پرندگان آبی مثل اردکها و مرغابی‌ها باعث شناور شدن نون رو سطح آب، افزایش جلبک و محلی برای رشد قارچ و باکتری‌های بیماری‌زا فراهم میکنه.

غذادهی به حیوانات بیرون از آب هم میتونه با بجا گذاشتن خرده نان باعث هجوم حیوانات موزی به محل بشه و باعث آلودگی محیط میشه.

‌چی به حیوونا بدیم؟

برای پرندگان بطور کلی، دانهای مخلوط- ذرت خرد شده- برنج پخته شده (ترجیحا بدون نمک) و برای پرندگان آبی بجز موارد گفته شده، میشه کاهو، سبزیجات و صیفی‌جات داد.لازم به ذکره پرنده‌ها غذا نمیجون بلکه درسته میبلعن، پس بهتره به اندازه های کوچکتر تقسیم کنین.

تنها در آخر بمقداری که میشه مطمئن بود سیر نمیشن و بعنوان خداحافظی میشه بهشون نون داد.

 

 

 

منبع : توییتر هیرکان
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه