ارسال به دیگران پرینت

تیم‌های آسیایی | پیشرفت تیم‌های آسیایی

تیم‌های متوسط در آسیا قدرت گرفته‌اند | کلید پیشرفت تیم‌های آسیایی، حضور بازیکنان‌شان در لیگ‌های بزرگ اروپایی است

تیم‌های آسیایی در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موفقیت‌های چشمگیری کسب کردند. مثلا ژاپن توانست آلمان و اسپانیا را شکست دهد و عربستان نیز آرژانتین را شگفت‌زده کرد.

تیم‌های متوسط در آسیا قدرت گرفته‌اند | کلید پیشرفت تیم‌های آسیایی، حضور بازیکنان‌شان در لیگ‌های بزرگ اروپایی است

کلید پیشرفت تیم‌های آسیایی، حضور بازیکنان‌شان در لیگ‌های بزرگ اروپایی است

تیم‌های آسیایی در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موفقیت‌های چشمگیری کسب کردند. مثلا ژاپن توانست آلمان و اسپانیا را شکست دهد و عربستان نیز آرژانتین را شگفت‌زده کرد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به نزدیک‌تر شدن تیم‌های متوسط در آسیا به قدرت‌های سنتی این قاره اشاره کرده است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، تیم‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا برای جام جهانی بعدی در ایالات متحده، کانادا و مکزیک، ۸ سهمیه مستقیم دارند. جام ملت‌های آسیا در قطر  نشان داد که قدرت‌های سنتی در آسیا اکنون رقیبان جدی دارند. یورگن کلینزمن، سرمربی تیم ملی کره جنوبی در دوحه گفت: فوتبال آسیا پیشرفت زیادی کرده است. کیفیت تیم‌ها در ۱۰، ۱۵ سال گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

کره توسط اردن در نیمه نهایی شکست خورد و ژاپن  در مرحله یک چهارم نهایی از ایران شکست خورد و ایران نیز سپس برابر قطر باخت. هاجیمه موریاسو، سرمربی ژاپن که تیمش در هر بازی حداقل یک گل دریافت کرد گفت: همه تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا کیفیت بالایی دارند و ما بازی‌های سختی را پشت سر گذاشتیم چون آن‌ها در حال بهتر شدن هستند.

رقابت‌های نزدیک

در این دوره از رقابت‌ها، بازی‌های نزدیک و حساسی را شاهد بودیم. پرگل‌ترین بردها در این مسابقات، پیروزی ۴ بر صفر استرالیا و اردن مقابل اندونزی و مالزی بودند. اردن با سبک هجومی شگفتی آفرید و تاجیکستان در اولین حضورش در این رقابت‌ها به یک چهارم نهایی رسید.

حتی هنگ کنگ که پایین‌ترین رتبه را در رده‌بندی فیفا داشت در دیدار برابر ایران عملکرد خوبی ارائه داد و مالزی، کره جنوبی را با تساوی ۳ بر ۳ متوقف کرد. سون هیونگ مین، کاپیتان کره جنوبی نیز گفت: ما دیدیم مالزی برابر ما چقدر تلاش کرد. از دیدن این موضوع برای فوتبال آسیا بسیار خوشحال شدم.

با وجود تمام پیشرفت‌ها، به نظر می‌رسد که چند تیم پسرفت داشتند و بد ظاهر شدند. هند و چین هر دو بدون گل زده در هر سه بازی حذف شدند.

سرمایه‌گذاری بیش‌تر

اسکات مک اینتایر، خبرنگار فوتبال آسیا معتقد است که گسترش جام جهانی و ۴۸ تیمی شدن این رقابت‌ها از دوره بعدی، فرصت خوبی برای کشورهای کوچک‌تر آسیا فراهم کرده است تا سرمایه‌گذاری بیش‌تری در این ورزش کنند و به موفقیت بیش‌تری برسند و سطح‌شان را با تیم‌های بزرگ کم‌تر کنند.

تیم‌های آسیایی در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موفقیت‌های چشمگیری کسب کردند. مثلا ژاپن توانست آلمان و اسپانیا را شکست دهد و عربستان نیز آرژانتین را شگفت‌زده کرد. در این بین عربستان سرمایه‌گذاری زیادی کرده است و قرار است میزبان جام جهانی ۲۰۳۴ نیز باشد.

حسین عموتا، سرمربی مراکشی اردن، معتقد است که کلید پیشرفت تیم‌های آسیایی، حضور بازیکنان‌شان در لیگ‌های بزرگ اروپایی است. او درباره این موضوع گفت: فوتبال آسیا خیلی پیشرفت کرده و بازیکنان باکیفیتی دارد که مورد توجه تیم‌های بزرگ اروپایی هستند و برای بهتر شدن باید حضور بیش‌تری در فوتبال اروپا داشته باشند.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه