ارسال به دیگران پرینت

صبحانه املت | املت قارچ و اسفناج

برای صبحانه املت قارچ و اسفناج درست کن، محشر میشه | طرز تهیه املت قارچ و اسفناج به روش رستورانی

املت قارچ و اسفناج یکی از انواع املت‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت به روش‌های مختلف با مواد متنوع درست می‌شود، از این املت خوش طعم که طرفداران زیادی دارد، می‌توانید در وعده صبحانه یا به عنوان یک میان وعده سریع و ساده استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه املت قارچ و اسفناج در ادامه با سایت 55 آنلاین همراه باشید.

برای صبحانه املت قارچ و اسفناج درست کن، محشر میشه | طرز تهیه املت قارچ و اسفناج به روش رستورانی

طرز تهیه املت قارچ و اسفناج به روش رستورانی 

املت قارچ و اسفناج یکی از انواع املت‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت به روش‌های مختلف با مواد متنوع درست می‌شود، از این املت خوش طعم که طرفداران زیادی دارد، می‌توانید در وعده صبحانه یا به عنوان یک میان وعده سریع و ساده استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه املت قارچ و اسفناج در ادامه با سایت 55 آنلاین  همراه باشید.

برای صبحانه املت پیازچه درست کن | طرز تهیه املت پیازچه یه صبحانه مقوی و خوشمزه

مواد لازم مقدار مواد
پیاز ۱ عدد
روغن به مقدار لازم
قارچ ۲۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
پودر سیر و آویشن به مقدار لازم
اسفناج ۱۰۰ گرم
پنیر خامه‌ای ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۳ عدد
زعفران ۲ قاشق غذا خوری
کره ۲۰ گرم
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
پنیر ورقه‌ای ۲ عدد
نعنا و ریحان و شوید برای تزئین به مقدار لازم
سس کچاپ یا گوجه فرنگی برای تزئین به مقدار لازم
آویشن برای تزئین به مقدار لازم
فلفل سبز شیرین برای دورچین ۶ تا ۷ عدد
لیمو ترش حلقه‌ای برش داده شده برای دورچین ۱ عدد

طرز تهیه املت قارچ و اسفناج

مرحله ۱: خرد کردن و تفت دادن پیازها

ابتدا پیاز را پوست بگیرید، بشورید، به شکل خلالی و باریک خرد کنید، در یک تابه مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود سپس پیازها را در روغن داغ تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شوند، بافت پیازها باید کاملا نرم شود.

مرحله ۲: برش دادن قارچ‌ها و تفت دادن آن‌ها با پیاز‌ها

بعد قارچ‌ها را که از قبل تمیز شسته‌اید و خرابی‌های آن‌ها را جدا کرده‌اید، به شکل حلقه‌ای برش بزنید، سپس در تابه بریزید و با پیازها تفت دهید، حرارت را کمی زیاد کنید که قارچ‌ها آب نیندازند، بعد قارچ‌ها و پیازها را کاملاً با هم مخلوط کنید.

مرحله ۳: اضافه کردن ادویه‌ها به مواد و تفت دادن آن‌ها

سپس ادویه‌ها که شامل نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و آویشن است را به مقدار دلخواه با توجه به ذائقه خودتان به مواد اضافه کنید، کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها پخش شود، مقدار ادویه‌ها را می‌توانید با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان تغییر دهید یا از ادویه دیگری استفاده کنید.

مرحله ۴: اضافه کردن اسفناج و تفت دادن و پختن آن‌ها

بعد مقداری برگ اسفناج را که از قبل تمیز شسته‌اید و خشک شده‌اند، در تابه بریزید، آن‌ها را کمی تفت دهید سپس در تابه را ببندید و اجازه دهید تا اسفناج‌ها با بقیه مواد خوب بپزند، تا بافت آن‌ها نرم شود، اسفناج‌ها بعد از تقریباً ۵ دقیقه خوب نرم می‌شوند.

مرحله ۵: اضافه کردن پنیر خامه‌ای به مواد

بعد از آن در تابه را باز کنید، مقداری پنیر خامه‌ای به مواد اضافه کنید، با لیسک یا قاشق هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند، پنیر خامه‌ای باید کاملاً به خورد مواد برود وقتی که همه مواد با هم مخلوط شدند، تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله ۶: مخلوط کردن تخم مرغ‌ها با ادویه‌ها

بعد تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید، با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و بافت آن را کاملاً یکدست شود، سپس ادویه‌ها را که شامل نمک و فلفل سیاه است به تخم مرغ‌ها اضافه کنید، هم بزنید تا عطر ادویه‌ها پخش شود و به خورد تخم مرغ‌ها برود.

مرحله ۷: دم کردن زعفران و مخلوط کردن با مواد

بعد مقداری زعفران را داخل یک ظرف کوچک بریزید کمی آب جوش به آن اضافه کنید، روی آن را بپوشانید، اجازه دهید تا زعفران دم بکشد و غلیظ شود، سپس زعفران دم کرده را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید، خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله ۸: ذوب کردن کره در تابه و ریختن تخم مرغ‌ها در آن

وقتی که رنگ، عطر و طعم زعفران کاملاً به خورد تخم مرغ‌ها رفت، سپس در یک تابه مقداری کره بریزید، بعد تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود، سپس تخم مرغ‌ها را در تابه بریزید ، تابه را کمی تکان دهید تا تخم مرغ‌ها کاملاً کف تابه را بپوشانند.

مرحله ۹: پختن تخم مرغ‌ها و ریختن پنیر پیتزا روی آن

بعد در تابه را ببندید، اجازه دهید تا تخم مرغ‌ها روی حرارت ملایم خوب بپزند و آماده شوند، بعد از این که تخم مرغ‌ها پختند در تابه را بردارید مقداری پنیر پیتزا روی نیمه پایینی تخم مرغ‌ها بریزید و پخش کنید، به طوری که نصف تخم مرغ با پنیر پوشانده شود.

مرحله ۱۰: ریختن مواد روی پنیر پیتزا و قرار دادن پنیر ورقه‌ای رو مواد

بعد از آن مقداری از مخلوط مواد را روی پنیر پیتزا بریزید به طوری که کاملاً سطح مواد را بپوشاند، بعد از آن تعدادی پنیر ورقه‌ای روی مواد قرار دهید مقدار پنیر پیتزا و پنیر ورقه‌ای بستگی ذائقه و دلخواه خودتان دارد و می‌توانید مقدار آن را کم و زیاد کنید.

مرحله ۱۱: تا زدن املت و برداشتن از روی حرارت

هرچه مقدار پنیر پیتزا یا پنیر ورقه‌ای بیشتر باشد در نهایت املت کشدارتر و خوش طعم‌تر می‌شود بعد از آن نیمه دیگر تخم مرغ را روی نیمه پر آن تا بزنید تا به شکل یک نیم دایره شود، کمی روی دو طرف املت فشار دهید تا پنیر ذوب شود، سپس تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله ۱۲: ریختن پنیر پارمزان روی املت قارچ و اسفناج

سپس مقداری پنیر پارمزان را روی املت فرم گرفته بریزید، پخش کنید تا با گرمای آن پنیر ذوب شود و به خورد تخم مرغ‌ها برود بعد از آن املت قارچ و اسفناج را در اندازه‌های دلخواه برش بزنید، سپس چند برش از آن را داخل یک ظرف مناسب قرار دهید.

مرحله ۱۳: تزئین کردن املت قارچ و اسفناج

سپس املت را با چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه تزئین کنید، همینطور می‌توانید به دلخواه و با سلیقه خودتان روی املت مقداری سس کچاب یا گوجه فرنگی بریزید، کمی پودر آویشن روی املت بریزید، بعد چند فلفل سبز شیرین و چند برش لیمو ترش کنار املت قرار دهید. در آخر املت قارچ و اسفناج را به عنوان یک صبحانه خوش طعم و مقوی یا یک میان وعده ساده و سریع همراه با نان تازه، زیتون پرورده، انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

 

منبع : نکته چی
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه