ارسال به دیگران پرینت

تنقلات مقوی | تنقلات مقوی و سالم

به جای قند این تنقلات رو کنار چای بخور! | تنقلات مقوی و سالم کنار چای

تنقلات مقوی خوراکی‌های سالم و مغذی هستند که می‌توانند بین وعده‌های غذایی به شما انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را بدهند. انتخاب تنقلات مناسب به شما کمک می‌کند تا از گرسنگی بیش از حد جلوگیری کنید، تمرکز و سطح انرژی خود را حفظ کنید و در نهایت به سلامتی خودتان کمک کنید.

به جای قند این تنقلات رو کنار چای بخور! | تنقلات مقوی و سالم کنار چای

تنقلات مقوی و سالم کنار چای

تنقلات مقوی خوراکی‌های سالم و مغذی هستند که می‌توانند بین وعده‌های غذایی به شما انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را بدهند. انتخاب تنقلات مناسب به شما کمک می‌کند تا از گرسنگی بیش از حد جلوگیری کنید، تمرکز و سطح انرژی خود را حفظ کنید و در نهایت به سلامتی خودتان کمک کنید.

خوردن چای یکی از ملزومات زندگی است! آیا شما چای را دوست نمی‌دارید؟! آیا به آن عشق نمی‌ورزید؟ آیا خستگی‌تان را با خوردن یک فنجان یا لیوان چای بعد از ساعتی کار درنمی‌آورید؟! آیا سماور شما همیشه در حال جوشیدن نیست!؟ اگر جواب شما مثبت است که مرحبا، اگر نیست باید بگویم چطور بدون چای سر می‌کنید؟! از چای گذشته، با دمنوش میانه‌تان چطور است؟! آیا دمنوش را در برنامه هر روزتان دارید؟ دمنوش‌های آرامش و شادی و نشاط را دم نمی‌کنید؟! آیا بدنتان را با آنها پر از انرژی نمی‌سازید؟! به هر حال به یک نوشیدنی داغ علاقه مندید دیگر!

خیلی از افراد با چای و دمنوش مشت مشت قند می‌خورند! خیلی از افراد هم هستند که چای را تلخ می‌پسندد و طعم دمنوش را اصیل و بدون دستکاری دوست دارند! شما از کدام دسته هستید؟

اگر تا به امروز فقط در کنار چای و دمنوش نبات یا چای می‌خوردید بهتر است این عادت را کنار بگذارید! علاوه بر قند بالایی که این دو بزرگوار دارند استفاده از خوراکی‌های دیگر جذابیت بیشتر هم دارد و فایده و خاصیت زیادتری هم به بدنتان خواهند رساند.

راهنماتو چند پیشنهاد برای شما دارد. آنها را مرور کنید و ببینید با کدام یک از این خوراکی‌های حالتان بهتر است!

  • توت خشک

تصور اینکه توت خشک تمیز و سالم را در دهان بگذارید و جرعه‌ای چای یا دمنوش بنوشید خیلی دلنشین است. توت واقعا جایگزین بسیار مناسبی برای قند است. حتی اگر دیابت هم دارید توت برای شما انتخاب خوبی است. سرشار از کلسیم، فسفر، پتاسیم و آهن است و خوب است بدانید توت عزیز، بعد از خشک شدن میزان قندش هم کاهش پیدا خواهد کرد. پس به دنبال چه چیزی بهتر از آن می‌گردید؟! البته این نکته را هم درنظر بگیرید که افراط در هر چیزی ضرر دارد، پس روزانه بیشتر از 10-15 عدد توت هم مصرف نکنید! احسنت بر شما!

  • کشمش یا مویز

قطعا خودتان این را می‌دانید. کشمش یا مویز بدون هسته برای کنار چای و دمنوش انتخاب فوق‌العاده‌ای است. شیرینی مناسب و به اندازه‌ی آن حتی برای افرادی که به دیابت مبتلا هستند مفید است. این عزیزان هم تا روزی 10 عدد کشمش یا مویز بخورند آب از آب تکان نخواهد خورد. پس به کشمش یا مویز سلام کنید!

6

  • خرما

چه کسی می‌تواند خواص عالی خرما را نادیده بگیرد؟! این خوشمزه‌ی دوست داشتنی که انرژی زیادی هم به بدن شما می‌بخشد و وقت‌هایی که احساس گرسنگی دارید میان وعده‌ی خیلی خوبی به حساب می‌آید. خرما سرشار از کلسیم، فسفر، پتاسیم، آهن و انواع ویتامین‌هاست. از آن غافل نشوید و همیشه در منزل داشته باشید.

  • انجیر خشک

میوه‌های خیلی خوبی به ما هدیه شده است که وقتی به حالت خشک درمی‌آیند هم برای مفید هستند. انجیر هم نقش یک میان وعده‌ی مفید را به خوبی بازی می‌کند و بهتر است هیچ وقت از آن رویگردان نباشید! همیشه در منزل یا حتی در کیف خود داشته باشید که اگر گرسنه شدید به جای خوردن هله هوله به آن پناه ببرید. قدر انجیر را بدانید!

  • عسل

از این نعمت الهی که سرشار از آنتی اکسیدان است کسی می‌تواند غافل باشد؟! حتی اگر رژیم لاغری و ورزشی هم دارید عسل می‌تواند به کار شما بیاید. حتما با چای یا دمنوشتان به صورت میان وعده از یک قاشق عسل که حاوی 64 کالری است استفاده کنید. یک نکته خیلی مهم را هم فراموش نکنید: وقتی چای یا دمنوش داغ است عسل را به آن اضافه نکنید، اجازه بدهید کمی از حالت جوش بیفتد و بعد عسل عزیز و گرامی را داخل آن بریزید.

8

  • بادام سوخته

اگر اهل کافه رفتن باشید حتما دیده‌اید که بعضی از کافه‌ها در کنار چای و دمنوش بادام سوخته سرو می‌کنند! از آنجا که این نوع بادام با شیرین‌کننده‌ها آغشته می‌شود بهتر است به صورت روزمره و همیشگی استفاده نکنید اما از خوشمزگی و خواص آن هرچه بگوییم کم است. بادام سوخته در نقش یک میان وعده هم به خوبی می‌توان انجام وظیفه کند. در منزل هم می‌توانید به سادگی آن را درست کنید.

  • باسلوق

به به! این خوراکی خوشمزه سنتی را همه دوست دارند. ترکیب شیرین آن در کنار گردو هم می‌تواند شما را تا حدودی سیر نگه دارد و هم جذابیت زیادی به دمنوش یا چای شما می‌بخشد. باسلوق را هم می‌توانید به راحتی جایگزین قند کنید. برای مهمانی‌هایتان هم توصیه‌ی خیلی خوبی است تا میزبانی باسلیقه به نظر برسید!

منبع : راهنماتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه