ارسال به دیگران پرینت

املت پیازچه

برای صبحانه املت پیازچه درست کن | طرز تهیه املت پیازچه یه صبحانه مقوی و خوشمزه

املت پیازچه یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود، این غذای ساده در زمان‌هایی که فرصت کافی برای درست کردن غذاهای وقت گیر را ندارید گزینه مناسبی است، املت پیازچه را می‌توانید به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست کنید.

برای صبحانه  املت پیازچه درست کن | طرز تهیه املت پیازچه یه صبحانه مقوی و خوشمزه

طرز تهیه املت پیازچه یه صبحانه مقوی و خوشمزه 

املت پیازچه یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود، این غذای ساده در زمان‌هایی که فرصت کافی برای درست کردن غذاهای وقت گیر را ندارید گزینه مناسبی است، املت پیازچه را می‌توانید به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه املت پیازچه در ادامه با سایت 55آنلاین همراه باشید.

املت گوجه فرنگی رو اینطوری درست کن، عالی میشه | طرز تهیه املت گوجه فرنگی به روش قهوه خانه ای + فوت و فن های مخصوص

مواد لازم مقدار مواد
پیازچه ۵ عدد
فلفل سبز شیرین ۳ عدد
قارچ ۳ عدد
فلفل سیاه به مقدار لازم
تخم مرغ ۲ عدد
نمک به مقدار لازم
نعنا و ریحان و شوید تازه برای تزئین به مقدار لازم
سس کچاپ یا گوجه فرنگی برای تزئین ۱ قاشق غذا خوری
زیتون حلقه شده برای تزئین ۵ عدد

طرز تهیه املت پیازچه

مرحله ۱: شستن پیازچه، فلفل سبز شیرین و قارچ‌ها و برش دادن آن‌ها

ابتدا پیازچه‌ها، فلفل‌های سبز شیرین و قارچ‌ها را تمیز بشورید و کنار بگذارید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود، سپس زدگی‌های قارچ‌ها را جدا کنید، قارچ‌ها را به شکل حلقه‌ای و نازک برش بزنید، برای برش زدن قارچ‌ها می‌توانید از دستگاه استفاده کنید.

مرحله ۲: برش زدن فلفل سبز شیرین و پیازچه‌ها و تفت دادن قارچ‌ها

سپس فلفل‌های سبز و پیازچه‌ها را هم به شکل حلقه‌ای و نازک برش بزنید، و کنار بگذارید بعد در یک تابه مقداری کره بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود سپس قارچ‌ها را در تابه بریزید و تفت دهید تا عطر و طعم کره به خورد قارچ‌ها برود.

مرحله ۳: تفت دادن پیازچه‌ها و فلفل‌های شیرین و اضافه کردن فلفل سیاه به مواد

بعد از آن پیازچه‌ها و فلفل‌های شیرین حلقه‌ای را هم در تابه بریزید، با قارچ‌ها تفت دهید تا عطر و طعم پیازچه و فلفل‌ها در مواد پخش شود، سپس کمی فلفل سیاه به مواد اضافه کنید، کمی تفت دهید و با بقیه مواد مخلوط کنید تا ترکیب یک دستی تشکیل شود.

مرحله ۴: هم زدن تخم مرغ‌ها و مخلوط کردن نمک با آن‌ها

سپس تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید بعد در یک ظرف دیگر تخم مرغ‌ها را بریزید، با چنگال خوب هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند، طوری که بافت یک دستی تشکیل شود، سپس مقداری نمک به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله ۵: اضافه کردن فلفل سیاه به تخم مرغ‌ها و ذوب کردن کره در تابه

بعد از آن با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری فلفل سیاه به تخم مرغ‌ها اضافه کنید، هم بزنید تا عطر و طعم آن به خورد تخم مرغ‌ها برود، سپس در یک تابه مقداری کره بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب و داغ شود.

مرحله ۶: ریختن تخم مرغ‌ها در تابه و اضافه کردن مخلوط مواد روی یک قسمت آن

سپس تخم مرغ‌ها را در تابه بریزید، بعد در تابه را ببندید، اجازه دهید تا تخم مرغ‌ها کمی بپزند و خودشان را بگیرند، تخم مرغ‌ها باید به حالت نیم پز در آیند، سپس در تابه را بردارید مخلوط قارچ پیازچه و فلفل شیرین را روی یک نیمه از تخم مرغ‌های نیم پز داخل تابه بریزید.

مرحله ۷: قرار دادن نیمه دیگر تخم مرغ روی مخلوط مواد

بعد از آن با یک کفگیر قسمت دیگر تخم مرغ را روی قسمتی که مخلوط مواد را روی آن ریخته‌اید قرار دهید با پشت قاشق یا کفگیر کمی فشار دهید، بعد از این که یک سمت تخم مرغ‌ها خوب پخت و طلایی رنگ شد به آرامی آن را برگردانید تا طرف دیگر هم بپزد.

مرحله ۸: برداشتن تابه از روی حرارت و قرار دادن املت در ظرف دیگر

بعد از این که املت خوب پخت و آماده شد، تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی از حرارت اولیه املت کم شود سپس املت پیازچه را داخل ظرف دیگری قرار دهید، بعد با یک چاقوی تیز آن را به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید.

مرحله ۹: تزئین و سرو املت پیازچه

سپس املت پیازچه را با چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه تزئین کنید، علاوه بر آن برای تزئین املت می‌توانید از سس کچاپ یا گوجه فرنگی و مقداری زیتون حلقه شده هم استفاده کنید در آخر املت پیازچه را به عنوان یک غذای ساده و سریع همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

 

منبع : نکته چی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه