ارسال به دیگران پرینت

هندزفری

خطر استفاده مداوم از هندزفری | اثر هندزفری بر گوش و مغز و عوارض آن

این روزها افراد زیادی هستند که به دلیل استفاده نادرست از هندزفری و نیز عدم استفاده از هندزفری مناسب در معرض آسیب به گوش یا از دست دادن شنوایی خود هستند. در این مقاله پیرامون اثرات هندزفری بر گوش و آسیب‌های ناشی از هندزفری و دیگر خطرات و عوارض آن برای گوش بحث خواهد شد.

خطر استفاده مداوم از هندزفری | اثر هندزفری بر گوش و مغز و عوارض آن

هندزفری یا هدفون یک جفت بلندگوی کوچک هستند، که در ابتدای مجرای گوش خارجی قرار داده می‌شوند و از طریق آنها به موسیقی پخش شده از دستگاه‌های مختلف از جمله آیپاد، پخش کننده  MP3 و یا تلفن‌های همراه هوشمند گوش داده می‌شود، بدون آنکه افراد نزدیک اذیت شوند.
در طول دهه گذشته، اثرات مخرب هندزفری بر گوش به علت صدای بلند موسیقی پخش شده توسط هندزفری، مورد توجه قرار گرفته است. همچنین نگرانی فزاینده‌ای نیز همراه با استفاده معمول و گسترده از هندزفری برای گوش دادن به موسیقی با درجه‌ی صدای خطرناک برای مدت‌های طولانی توسط بزرگسالان، نوجوانان و کودکان به‌وجود آمده‌است.
طبق تخمین سازمان بهداشت جهانی حدود یک میلیارد نفر از افراد جوان در سراسر جهان، ممکن است در خطر از دست دادن شنوایی به دلیل عادات خطرناک شنیداری باشند.
به طور کلی، در معرض موسیقی بلند قرار گرفتن برای مدت طولانی که ممکن است به کم شنوایی ناشی از صدای بلند  (NIHL) یا دیگر اختلالات شنوایی(hearing loss) منجر شود، مسئله‌ای اثبات شده است. اکثر نوجوانان و بزرگسالانی که در معرض حداکثر شدت صدا هستند، از خطرات موسیقی بلند آگاهی ندارند.
پژوهش‌ها نشان می‌دهند که کم شنوایی در جوانان به دلیل در معرض صداهای بلند قرار گرفتن مفرط در نتیجه استفاده از هندزفری، در حال افزایش است.

برخی خطرات : 

-عفونت گوش

-کاهش شنوایی

-ایجاد سرگیجه

-سردردهای مزمن

-مشکلات حرکتی

-کاهش تمرکز روی کار

سعی کنید کمتر استفاده کنید و هرگز مشترک استفاده نکنید.

 

منبع : چند ثانیه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه