ارسال به دیگران پرینت

جمشید جم | جمشید جم خواننده

خواننده ماندگار «یار دبستانی من» درگذشت | بیوگرافی جمشید جم؛ خواننده

جمشید جم، خواننده ترانه ماندگار «یار دبستانی من»، شامگاه چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

خواننده ماندگار «یار دبستانی من»  درگذشت | بیوگرافی جمشید جم؛ خواننده

جمشید جم، خواننده ماندگار «یار دبستانی من»  درگذشت

جمشید جم، خواننده ترانه ماندگار «یار دبستانی من»، شامگاه چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

جمشید جم در سال ۱۳۳۵ در تهران متولد شد. او از کودکی علاقه زیادی به موسیقی داشت و از همان دوران به فراگیری آن پرداخت. در سال ۱۳۵۷، با پیروزی انقلاب اسلامی، جمشید جم به فعالیت‌های انقلابی روی آورد و در جریان تسخیر رادیو و تلویزیون نقش فعالی داشت.

جمشید جم پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت‌های هنری خود را ادامه داد و در زمینه‌های مختلف موسیقی، از جمله آواز، آهنگسازی و نوازندگی، فعالیت کرد. او آثار ماندگاری را در موسیقی ایران به یادگار گذاشت که از جمله آنها می‌توان به ترانه «یار دبستانی من» اشاره کرد.

جمشید جم در مصاحبه‌ای با اشاره به ترانه «یار دبستانی من» گفته بود: «این ترانه یکی از خاطره‌انگیزترین ترانه‌های من است. من این ترانه را در سال ۱۳۵۹ خواندم و از همان زمان مورد استقبال مردم قرار گرفت.»

او همچنین در مورد علاقه خود به موسیقی گفته بود: «من از کودکی علاقه زیادی به موسیقی داشتم و همیشه دوست داشتم در این زمینه فعالیت کنم. من تمام موسیقی‌های ایرانی، موسیقی ملل، سمفونی و ... را مطالعه کردم و به دنبال کسب دانش در زمینه موسیقی بودم.»

جمشید جم در طول فعالیت‌های هنری خود، جوایز متعددی را از جشنواره‌های مختلف دریافت کرد. او همچنین در سال ۱۳۸۹ به عنوان چهره ماندگار موسیقی کشورمان انتخاب شد.

درگذشت این هنرمند فقید، جامعه موسیقی ایران را در غم فرو برد. روحش شاد و یادش گرامی باد.

در ادامه، به برخی از نکات مهم زندگی و فعالیت‌های جمشید جم اشاره می‌شود:

جمشید جم در سال ۱۳۳۵ در تهران متولد شد.

از کودکی علاقه زیادی به موسیقی داشت و از همان دوران به فراگیری آن پرداخت.

در سال ۱۳۵۷، با پیروزی انقلاب اسلامی، جمشید جم به فعالیت‌های انقلابی روی آورد و در جریان تسخیر رادیو و تلویزیون نقش فعالی داشت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت‌های هنری خود را ادامه داد و در زمینه‌های مختلف موسیقی، از جمله آواز، آهنگسازی و نوازندگی، فعالیت کرد.

آثار ماندگاری را در موسیقی ایران به یادگار گذاشت که از جمله آنها می‌توان به ترانه «یار دبستانی من» اشاره کرد.

در سال ۱۳۸۹ به عنوان چهره ماندگار موسیقی کشورمان انتخاب شد.

جمشید جم، هنرمندی ماندگار در تاریخ موسیقی ایران

جمشید جم، هنرمندی ماندگار در تاریخ موسیقی ایران است. او با صدای دلنشین و ترانه‌های ماندگار خود، در قلب مردم ایران جایگاه ویژه‌ای دارد. ترانه «یار دبستانی من» یکی از آثار ماندگار جمشید جم است که سال‌هاست مورد استقبال مردم قرار گرفته است. این ترانه، یاد و خاطره جمشید جم را در دل مردم ایران زنده نگه خواهد داشت.

 

منبع : اقتصادآنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه