ارسال به دیگران پرینت

گیاه زمستانی | کاشت گیاه زمستانی

اگه اهل گل و گیاهی بیا تا بهت بگم بهمن ماه چه گیاهی بکاری! | کاشت گیاه زمستانی

گل رز یکی از محبوب ترین گل های جهان است که با طراوت و زیبایی خاصش در مراسم مختلفی استفاده قرار می گیرد. این گل زیبا با 150 گونه و بیش از 20 هزار رقم که هر ساله صدها گونه به آن اضافه می‌شود، قدمتی 70 میلیون ساله دارد. بهترین زمان قلمه زدن گل رز فصل بهار و بهترین زمان کاشت این گل پاییز است.

اگه اهل گل و گیاهی بیا تا بهت بگم بهمن ماه چه گیاهی بکاری! | کاشت گیاه زمستانی

کاشت گیاه زمستانی

گل رز یکی از محبوب ترین گل های جهان است که با طراوت و زیبایی خاصش در مراسم مختلفی استفاده قرار می گیرد. این گل زیبا با 150 گونه و بیش از 20 هزار رقم که هر ساله صدها گونه به آن اضافه می‌شود، قدمتی 70 میلیون ساله دارد. بهترین زمان قلمه زدن گل رز فصل بهار و بهترین زمان کاشت این گل پاییز است. 

زمانی که صحبت از کاشت گل و گیاه جدید می شود، بسیاری از افراد این کار را به فصل بهار موکول می کنند و فصل زمستان را به دلیل یخبندان زمان مناسبی برای این کار نمی دانند. در حالی که با فراهم کردن شرایط مطلوب و محافظت و کنترل بیشتر شرایط می توان در این فصل نیز اقدام به باغبانی نمود. با توجه به شرایط آب و هوایی مناطق مختلف شما می توانید در بهمن ماه  نیز درون منزل یا گلخانه اقدام به کاشت چندین گل و گیاه نمایید. اگر شما هم در این ماه سرد هوس باغبانی به سرتان زده است، پیشنهاد می کنیم این گیاهان را بکارید:

1- بنفشه پنسی

 بنفشه پنسی یکی از زیباترین انواع گل بنفشه با گلبرگ هایی متراکم و قلبی شکل و رشد سریع است که 24 رنگ مختلف دارد. این گل در برابر خشکی مقاوم است، نیاز به آبیاری چندانی ندارد و سرما را بخوبی تحمل می کند. در مناطق خنک، معمولا بنفشه پانسی را در بهار می کارند. اما در صورتی که در یک منطقه بدون یخبندان زندگی می کنید، می توانید در پاییز و زمستان نیز اقدام به کاشت این گیاه نمایید.

 بنفشه پنسی

2- گل نخودی

گل نخودی گیاهی اعجاب انگیز با رایحه خوش و رنگ های تماشایی است که در نزد عطرسازان نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. این گل زیبا رنگ های متنوعی دارد و توانسته چندین بار جایزه انجمن سلطنتی باغبانی را نیز از آن خود کند. گل نخود در دسته گیاهان مقاوم به سرما قرار می گیرد و می توان حتی در فصول سرد سال نیز در فضای بیرون از آن نگهداری کرد. هچنین اگر این گیاه را در هنگام کاشت در اطراف داربست قرار دهید، سریعا رشد می کند و از داربست بالا می رود. بهترین زمان کاشت این گیاه از اوایل بهار تا اوایل پاییز است. اما می توان در بهمن ماه نیز در خانه و مقابل آفتاب اقدام به کاشت آن نمود.

 گل نخودی

3- یاس زرد

یاس زرد درختچه ای زیبا با گل‌های خوشبو به رنگ زرد لیمویی و درخشان است که معمولا در  روز‌های پایانی زمستان و اوایل بهار گل می دهد. این گیاه در بسیاری از مناطق ایران قابل رویش است و معمولا بین یک تا سه متر و حتی تا شش متر هم رشد می کند. اغلب گیاهان گلدار در روز‌‌های پایانی زمستان شروع به جوانه زدن می‌کنند. اما یاس زرد از معدود درختچه‌هایی است که قبل از رویش برگ‌ها، گلدهی آن آغاز می‌شود.  

 یاس زرد

4- رز

گل رز یکی از محبوب ترین گل های جهان است که با طراوت و زیبایی خاصش در مراسم مختلفی مانند روز عشق، جشن عروسی، تولد و ... مورد استفاده قرار می گیرد. این گل زیبا با 150 گونه و بیش از 20 هزار رقم که هر ساله صدها گونه به آن اضافه می‌شود، قدمتی 70 میلیون ساله دارد. بهترین زمان قلمه زدن گل رز فصل بهار و بهترین زمان کاشت این گل پاییز است. شما می توانید با کاشت زود هنگام این گیاه در بهمن ماه شاهد شکوفه های زیبای آن در بهار باشید.

 رز

5- پامچال

گل پامچال یا گل مغربی یک گل زینتی با خواص دارویی فراوان است که مواد مغذی فراوانی از جمله دو اسیدچرب امگا 6 را در دانه و ریشه خود جای داده است. این گیاه عطر دل انگیزی دارد و معمولا پس از غروب آفتاب شکوفا می شود. همین موضوع باعث شده تا این گیاه به نام گل مغربی نیز معروف شود. بهترین زمان کاشت این گیاه بهار و تابستان است. اما اگر می خواهید در اوایل بهار شاهد رویش شکوفه های گل پامچال باشید، می توانید در بهمن ماه نیز اقدام به کاشت این گل نمایید.

پامچال

6- کوکب

کوکب نام گیاهی گل دار از خانواده کاسنیان است که آرایش خاص گلبرگ ها و رنگ های متنوعش این گل را به گلی محبوب و دوست داشتنی در میان علاقمندان به گل و گیاه تبدیل کرده است. این گل حدود 36 گونه مختلف دارد و اغلب در گل آرایی مورد استفاده قرار می گیرد. بهترین زمان کاشت این گل چند ساله اواسط خرداد و اواخر تابستان است. اگر در منطقه معتدل زندگی می کنید، می توانید در بهمن ماه نیز اقدام به کاشت این گیاه نمایید.

کوکب

7- گل برفی

گل برفی نوعی گیاه پیازدار با دو برگ قاعده‌ای و ساقه هایی همراه با یک گل منفرد واژگون است که حدود 21 گونه در اروپا و نواحی مدیترانه‌ای داشته و در ایران نیز یک گونه از آن یافت می شود. این گل در دسته گیاهان مقاوم به سرما قرار می گیرد و معمولا تا 10 سانتی متر رشد می کند. اگر در شرایط آب و هوایی معتدل زندگی می کنید، می تواند در بهمن ماه اقدام به کاشت گل برفی نمایید.

گل برفی

منبع : راهنماتو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه