ارسال به دیگران پرینت

کتلت | انواع کوکو و کتلت

برای ناهار کتلت نخود درست کن، محشر میشه | طرز تهیه کتلت نخود

کتلت نخود یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ است که بافتی نرم و لطیف دارد. کتلت نخود را به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی درست می‌کنند. این غذای مقوی و خوش طعم طرفداران زیادی دارد و خیلی راحت و سریع آماده می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت نخود در ادامه با سایت 55 آنلاین همراه باشید.

برای ناهار کتلت نخود درست کن، محشر میشه | طرز تهیه کتلت نخود

طرز تهیه کتلت نخود

کتلت نخود یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ است که بافتی نرم و لطیف دارد. کتلت نخود را به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی درست می‌کنند. این غذای مقوی و خوش طعم طرفداران زیادی دارد و خیلی راحت و سریع آماده می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت نخود در ادامه با سایت 55 آنلاین همراه باشید.

برای صبحانه املت خرما یا خرما و تخم مرغ درست کن | طرز تهیه املت خرما یا خرما و تخم مرغ، یک صبحانه انرژی‌بخش

مواد لازم برای ۴ نفر مقدار مواد
نخود ۴۰۰ گرم
سیب زمینی متوسط ۱ عدد
پیاز متوسط ۱ عدد
سیر ۴ تا ۵ حبه
جعفری خرد شده ۲ قاشق غذا خوری
پودر سوخاری یا آرد نخود چی ۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زردچوبه و پودر کاری به مقدار لازم
پودر سیر و پودر پیاز به مقدار لازم
زیره و تخم گشنیز به مقدار لازم
پودر انبه به مقدار لازم
تخم مرغ ۱ یا ۲ عدد

طرز تهیه کتلت نخود

مرحله ۱: آماده‌سازی نخود

ابتدا از شب قبل در یک ظرف مقداری آب بریزید و بعد نخودها را در آن بریزید تا خوب خیس بخورند و نفخ آن‌ها گرفته شود و همنیطور در زمان پخت زودتر بپزند و بعد در زمان پخت، نخودها را آب‌کش کنید و سپس آن‌ها را در یک قابلمه بریزید.

مرحله ۲: پخت نخود و میکس کردن آن

بعد مقداری آب به نخودها اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا نخودها به مدت تقریبا ۲ ساعت خوب بپزند و نرم شوند و سپس نخودها را با گوشتکوب برقی یا میکسر و یا گوشتکوب دستی کاملا میکس و یا له کنید.

مرحله ۳: آماده‌سازی پیاز و سیب زمینی

سپس پیاز را پوست بگیرید و بشورید و با رنده ریز در یک ظرف دیگر رنده کنید و آب آن را بگیرید و کنار بگذارید و بعد سیب زمینی را در قابلمه قرار دهید و مقداری آب روی آن بگیرید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب پز شود.

مرحله ۴: پخت و رنده کردن سیب زمینی

بعد از تقریبا ۴۵ دقیقه که سیب زمینی کامل پخت و نرم شد آن را از روی حرارت بردارید و پوست بگیرید و با رنده ریز رنده کنید، سپس نخودها، پیاز و سیب زمینی را در یک ظرف بریزید و با هم خوب مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی تشکیل شود.

مرحله ۵: افزودن ادویه‌ها و تخم مرغ

سپس کمی نمک، زردچوبه، پودر سیر، پودر پیاز، تخم گشنیز، زیره پودر انبه، پودر کاری و فلفل سیاه را روی مواد بریزید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و عطر ادویه‌ها در مواد پخش شود و بعد تخم مرغ را به مخلوط مواد اضافه و ترکیب کنید.

مرحله ۶: افزودن آرد نخودچی و ترکیب مواد

بعد از آن آرد نخودچی و یا پودر سوخاری را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و سپس با دست ورز دهید تا یکدست شود، مخلوط مواد باید چسبندگی خوبی داشته باشد پس اگر چسبندگی آن کم بود یک تخم مرغ دیگر اضافه کنید.

مرحله ۷: استراحت دادن به مواد

سپس همه مواد را با هم خوب هم بزنید تا مخلوط یکدست شود و بعد روی مواد را با سلفون بپوشانید و به مدت نیم ساعت اجازه دهید تا مخلوط مواد خوب استراحت کند و عطر و طعم همه مواد کاملا با هم ترکیب شود و سپس دوباره کمی ورز دهید.

مرحله ۸: سرخ کردن کتلت‌ها در روغن

بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود و سپس مقداری از مخلوط مواد را بردارید و با دست فرم دهید و در روغن داغ سرخ کنید، وقتی که لبه‌های کتلت طلایی شد آن را برگردانید تا طرف دیگر سرخ شود.

مرحله ۹: گرفتن روغن اضافی و تزیین کتلت‌ها

بعد از این که کتلت‌ها خوب سرخ شدند آن‌ها را از روی حرارت بردارید و روی توری یا یک پارچه نخی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها کشیده شود و سپس تعدادی کتلت نخود را در یک ظرف مناسب بچینید و کمی گوجه فرنگی و خیار شور خرد کنید.

مرحله ۱۰: سرو کردن کتلت نخود

سپس گوجه فرنگی‌ها را که حلقه‌ای خرد کرده‌اید در کنار ظرف کتلت‌ها بچینید و خیارشورها را هم در ظرف بچینید و بعد کتلت نخود را همراه با نان تازه، سس گوجه فرنگی، ترشی و زیتون پرورده و انواع دورچین برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.

 

منبع : پانامگ
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۵۹ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه