ارسال به دیگران پرینت

انواع قهوه | معرفی انواع قهوه

هنوز نژاد های قهوه و تفاوتشون رو نمی‌دونی؟ | معرفی انواع قهوه و خواص آنها +ویدئو

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های گرم در جهان است که از دانه های برشته و آسیاب شده گیاه قهوه به دست می آید.

هنوز نژاد های قهوه و تفاوتشون رو نمی‌دونی؟ | معرفی انواع قهوه و خواص آنها +ویدئو

معرفی انواع قهوه و خواص آنها

 

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های گرم در جهان است که از دانه های برشته و آسیاب شده گیاه قهوه به دست می آید. قهوه دارای انواع مختلفی است که بر اساس عوامل مختلفی مانند نژاد، روش دم کردن و افزودنی ها طبقه بندی می شوند.

انواع قهوه بر اساس نژاد

قهوه ها را بر اساس نژاد به دو دسته اصلی عربیکا و روبوستا تقسیم می کنند.

عربیکا (Arabica): این نژاد قهوه بیشتر از سایر نژادها کشت می شود و حدود 60 درصد از تولید جهانی قهوه را تشکیل می دهد. عربیکا دارای طعمی ملایم و عطر و بویی دلپذیر است. همچنین کافئین کمتری نسبت به روبوستا دارد.

نژاد قهوه نسبت به عربیکا مقاوم تر است و در شرایط آب و هوایی سخت تر رشد می کند. روبوستا دارای طعمی تلخ و کافئین بیشتری نسبت به عربیکا دارد.

انواع قهوه بر اساس روش دم کردن

قهوه ها را بر اساس روش دم کردن نیز می توان به انواع مختلفی تقسیم کرد. برخی از محبوب ترین روش های دم کردن قهوه عبارتند از:

اسپرسو (Espresso): این روش دم کردن قهوه با فشار آب داغ روی قهوه آسیاب شده انجام می شود. اسپرسو دارای طعمی غلیظ و کرمی است.

فرانسوی پرس (French press): این روش دم کردن قهوه با خیساندن قهوه آسیاب شده در آب داغ به مدت چند دقیقه انجام می شود. قهوه فرانسه دارای طعمی غلیظ و روغنی است.

قهوه ترک (Turkish coffee): این روش دم کردن قهوه با جوشاندن قهوه آسیاب شده در آب انجام می شود. قهوه ترک دارای طعمی غلیظ و تلخ است.

قهوه آمریکایی (American coffee): این روش دم کردن قهوه با ریختن آب داغ روی قهوه آسیاب شده انجام می شود. قهوه آمریکایی دارای طعمی رقیق تر از سایر روش های دم کردن است.

خواص قهوه

قهوه دارای خواص مختلفی است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش انرژی: قهوه به دلیل کافئین موجود در آن، باعث افزایش انرژی و هوشیاری می شود.

بهبود عملکرد مغز: قهوه می تواند به بهبود عملکرد مغز، از جمله حافظه و تمرکز کمک کند.

کاهش خطر ابتلا به بیماری ها: قهوه ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مختلفی از جمله بیماری های قلبی، دیابت نوع 2 و پارکینسون کمک کند.

البته قهوه نیز مانند سایر نوشیدنی ها دارای عوارض جانبی نیز هست. مصرف بیش از حد قهوه می تواند باعث بی خوابی، اضطراب و افزایش ضربان قلب شود. همچنین زنان باردار و شیرده باید در مصرف قهوه احتیاط کنند.

منبع : ide_food
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه