ارسال به دیگران پرینت

نشخوار فکری | راهکار نجات از نشخوار فکری

اگه نشخوار فکری اذیتت میکنه بخون راهکار یاد بگیر! | کتاب هایی که شما را از نشخوار فکری نجات می دهد

نشخوار فکری به فرآیند تفکر تکراری و غیرمولد اشاره دارد. در نشخوار فکری، فرد به طور مداوم و اجباری بر یک موضوع یا رویداد منفی تمرکز می کند و به دنبال راه حلی برای آن نیست. این افکار معمولاً منفی و ناامیدکننده هستند و می توانند منجر به احساسات اضطراب، افسردگی، خشم و ناامیدی شوند.

اگه نشخوار فکری اذیتت میکنه بخون راهکار یاد بگیر! | کتاب هایی که شما را از نشخوار فکری نجات می دهد

کتاب هایی که شما را از نشخوار فکری نجات می دهد

نشخوار فکری به فرآیند تفکر تکراری و غیرمولد اشاره دارد. در نشخوار فکری، فرد به طور مداوم و اجباری بر یک موضوع یا رویداد منفی تمرکز می کند و به دنبال راه حلی برای آن نیست. این افکار معمولاً منفی و ناامیدکننده هستند و می توانند منجر به احساسات اضطراب، افسردگی، خشم و ناامیدی شوند.

نشخوار فکری را می‌شناسید؟ قبلا در موردش صحبت کرده بودیم. به فکرهایی که مدام توی سر شما رژه می‌روند و آشفته‌تان می‌کنند، خواب و خوراک را از شما می‌گیرند و آرامش برای شما نگذاشته‌اند نشخوار فکری می‌گویند! البته نه فقط همین، بلکه این فکرها با حضور دائمیشان شما را آزار بدهند اما مساله مهم‌تر این است که اصلا قرار نیست جنبه واقعی پیدا کنند! ممکن است فقط در تخیل و تصورات شما باشد. ممکن است در گذشته صورت گرفته باشند اما همینطور با شما تا امروز آمده باشند! ممکن است چیزهای نامعلومی باشند که حتی رخ دادن آنها محال هم تلقی بشود!

 نشخوار فکری و ذهنی اصلا به سمت موارد مثبت متمایل نیست و فقط به فکرهای منفی می‌پردازد. کم کم به جایی می‌رسید که سلطه‌ی آنها را کاملا برخود حس می‌کنید و توان مقابله‌تان کم و کمتر خواهد شد.

حتی ممکن است یک نفر چندسال پیش کاری کرده باشد، حرفی زده باشد و شما هنوز با گذشت زمان آن را رها نکرده باشید و مرتب به آن فکر کنید یا در ذهنتان جواب او را بدهید! جواب چیزی که دیگر قرار نیست صورت واقعی پیدا کند! می‌بینید چقدر تلخ است؟ این اتفاقات با روان شما بازی‌های خطرناکی خواهد کرد.

برای اینکه بتوانید از شر این افکار رها شوید باید آگاهیتان را بالا ببرید. هرچه در مورد این مسائل علم بیشتری پیدا کنید کمتر اسیر آنها خواهید شد و مثل موم در دست افکار منفی نرم و منعطف خواهید ماند! با خواندن کتاب‌های مناسب، قدرتتان را افزایش بدهید و شک نکنید به روزی خواهید رسید که به نشخوارهای فکری قبلیتان با تعجب نگاه می‌کنید و باورتان نمی‌شود یک زمانی چه مسائلی برایتان مهم بوده است!

این سه کتاب را حتما تهیه کنید و بخوانید تا بیشتر مراقب خودتان باشید!

گندزدایی از مغز

گندزدایی از مغز

این کتاب خیلی راحت و استادانه به شما یاد می‌دهد تا از شر افکار منفی و سیاه خلاص شوید و به آرامش برسید. اول از همه با عملکرد سیستم عصبی مغز آشنا می‌شوید و بعد با یکسری راهکار می‌توانید به تمیز کردن ذهن و فکرتان بپردازید و دیگر مانند گذشته اسیر نشخوارهایتان نشوید!

این کتاب نسخه الکترونیکی هم دارد. حتی اگر فرصت خواندن کتاب ندارید گندزدایی از مغز را به شیوه‌ی صوتی گوش بدهید تا در ذهن و جانتان ریشه کند و خودتان را به آرامش برسانید.

نام کتاب: گندزدایی از مغز

نویسنده: فیث چی هارپر

مترجم: علی دیمنه

نشر: نشر کتاب پارسه

تعداد صفحات: 204 صفحه

زیاد بهش فکر نکن

زیاد بهش فکر نکن

کسی که نشخوار فکری دارد یعنی شبانه‌روز در حال فکر و خیال کردن است و لحظه‌ای ذهن و مغز و روانش را آسوده نمی‌گذارد. این اتفاق کم کم به صورت ناخودآگاه درآمده و قدرتی در مقابلش نمی‌بیند! با خواندن این کتاب از زندان ذهن و فکرتان رها خواهید شد و به سمت شادی و آرامش حرکت می‌کنید.

شما یاد خواهید گرفت که در لحظه و اکنون زندگی کنید و بر فکر و ذهنتان تسلط پیدا کنید. راهکارهای خوب این کتاب کمک حال شما خواهد بود. اینکه نگرانی‌هایتان را به زمان دیگری موکول کنید به شما آموزش داده می‌شود. مطمئن باشید بعد از خواندن این کتاب دیگر مثل قبل فکر نخواهید کرد!

نام کتاب: زیاد بهش فکر نکن

نویسنده: نیک ترنتون

مترجم: زیبا قمصریان و الهام همت‌آبادی

نشر: شمعدونی

تعداد صفحات: 127 صفحه

نشخوار فکری

نشخوار فکری

این کتاب که دیگر از اسمش هم واضح است در مورد مشکل شما قرار است صحبت کند! بیش از حد فکر کردن مشکل روزگار جدید است! مشکلی که در ادامه به استرس و اضطراب در سطح بالا خواهد رسید و بدن شما را هم با اشکالاتی روبه رو خواهد کرد!

در این کتاب خواهید فهمید که چرا افرادی مثل بیل گیتس و رونالدو به آنچه می‌خواهند و موفقیت قلمداد می‌کنند می‌رسند و در مقابل عده‌ای هم هستند که در رسیدن به کوچکترین خواسته‌هایشان عاجز و درمانده می‌شوند؟

اگر واقعا به دنبال رهایی از افکار منفی خود هستید و می‌خواهید به آرامش و موفقیت برسید این کتاب برای شما نوشته شده است!

نام کتاب: نشخوار فکری

نویسنده: الیور کالینز

مترجم: آرزو مهران

نشر: اندیشه احسان

تعداد صفحات: 188 صفحه

منبع : راهنماتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه