ارسال به دیگران پرینت

دوش آب گرم

طولانی مدت دوش آب گرم نگیرید! | چرا هرگز نباید دوش آب گرم طولانی گرفت؟

آب گرم به‌رغم آنکه برخی از میکروب‌ها را از بین می‌برد، باعث از بین ‌رفتن لایه خارجی پوست می‌شود که نقش محافظتی برای ‏بدن دارد.

طولانی مدت دوش آب گرم نگیرید! | چرا هرگز نباید دوش آب گرم طولانی گرفت؟

آب گرم به‌رغم آنکه برخی از میکروب‌ها را از بین می‌برد، باعث از بین ‌رفتن لایه خارجی پوست می‌شود که نقش محافظتی برای ‌بدن دارد.
دوش گرفتن علاوه بر اینکه بدن را پاکیزه می‌کند، نقش مهمی در ایجاد آرامش و رفع خستگی دارد. برخی نیز به دوش آب گرم طولانی‌مدت علاقه‌مندند. اما از دید کارشناسان، ماندن زیر دوش آب گرم به‌مدت طولانی خالی از ضرر نیست.

چرا شستشوی ناف اهمیت دارد و مهم است؟ | خطرات تمیز نکردن ناف

تراویس کارینچی، مدیر خدمات مشتریان در خطوط هوایی کانتاس، می‌گوید پس از پروازهای طولانی نباید دوش آب گرم گرفت.

بسیاری از مردم پس از یک روز سفر و مواجه شدن با میکروب‌های مزاحم در فرودگاه، وقتی به مقصد می‌رسند، بلافاصله سراغ دوش آب گرم می‌روند.

 دوش آب گرم به‌رغم آنکه برخی از میکروب‌ها را از بین می‌برد، باعث از بین‌ رفتن لایه بیرونی و خارجی پوست می‌شود که نقش محافظتی برای بدن دارد.

کارینچی می‌گوید: «به‌رغم وسوسه‌انگیز بودن دوش داغ بعد از سفر، من از این کار صرف‌نظر می‌کنم، چون پوست را خشک می‌کند.»

کارینچی، که به‌دلیل نوع کارش هر ماه نزدیک به صد هزار کیلومتر سفر می‌کند، معمولا با آب نه‌چندان گرم دوش می‌گیرد.دوش آب گرم باعث ایجاد بیماری‌های پوستی مانند اگزما و آکنه‌های پوستی می‌شود، زیرا چربی‌های طبیعی و باکتری‌های سالم را از پوست می‌زداید.

دکتر جولی راساک، متخصص پوست در منهتن نیویورک، پیش‌تر گفته بود: «ترکیب کف صابون و دوش آب داغ باعث زایل شدن میکروبیوم پوست می‌شود که وظیفه محافظت از پوست و سلامت بدن را بر عهده دارد.»

کارشناسان سلامت توصیه می‌کنند که با آب خنک در دمای کمتر از ۱۵.۵ درجه سیلسیوس دوش بگیرند.

دوش آب سرد به افزایش اندورفین، افزایش سوخت‌وساز بدن، تقویت سلامت ایمنی، کاهش وزن سالم، بهبود گردش خون، کاهش التهاب و تورم، و کاهش افسردگی و درد کمک می‌کند.

متخصصان می‌گویند: «دوش آب سرد را شوکی کوچک به سیستم بدنتان در نظر بگیرید.»

به نظر کارشناسان، زمانی که زیر دوش آب سرد هستید مدام به از بین رفتن این حس ناخوشایند فکر می‌کنید و دیگر جایی برای احساس اضطراب یا استرس باقی نمی‌ماند.

 
منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه