ارسال به دیگران پرینت

زندگی شاد | راهکار زندگی شاد

اگه با هیچی خوشحال نمیشی بخون! | زندگی شاد با این راهکارها

زندگی شاد، زندگی‌ای است که در آن احساس رضایت، خوشبختی، و لذت می‌کنید. زندگی شاد به این معنا نیست که هیچ مشکلی در زندگی وجود نداشته باشد، بلکه به این معنا است که شما توانایی مقابله با مشکلات را دارید و در عین حال از زندگی خود لذت می‌برید.

اگه با هیچی خوشحال نمیشی بخون! | زندگی شاد با این راهکارها

زندگی شاد با این راهکارها

زندگی شاد، زندگی‌ای است که در آن احساس رضایت، خوشبختی، و لذت می‌کنید. زندگی شاد به این معنا نیست که هیچ مشکلی در زندگی وجود نداشته باشد، بلکه به این معنا است که شما توانایی مقابله با مشکلات را دارید و در عین حال از زندگی خود لذت می‌برید.

شادی در ابتدا یک انتخاب است، اما برای حفظ آن پشتکار نیز لازم است. این ممکن است به دلیل رفتارهای خاصی باشد که شما ناآگاهانه اتخاذ کرده اید. این رفتارها می توانند شادی زندگی شما را از بین ببرد و منجر به ایجاد احساس پوچی و عدم اطمینان در شما شود. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نمی دانید آخرین باری که واقعا احساس شادی کردید، چه زمانی بوده است، توصیه می کنیم با این 7 رفتار خداخافظی کنید!

1- منفی گرایی

به گزارش راهنماتو،  منفی‌نگری، منفی‌گرایی یا سوگیری منفی به تمرکز فراگیر بر روی جنبه های منفی زندگی گفته می شود. منفی گرایی قاتل شادی است و افتادن در دام آن ساده است. افراد منفی گرا روی اشتباهاتشان فکر می کنند، از خود انتقاد می کنند و بدترین ها را پیش بینی می کنند. این جریان دائمی افکار منفی ما را مستعد ابتلا به استرس و افسردگی می کند و حتی ممکن است بر سلامت جسمانی مان نیز تاثیر بگذارد. شما مسئول افکارتان هستید. برای شاد بودن، مثبت بودن را انتخاب کنید.

2- کمال گرایی

کمال گرایی نوعی ویژگی شخصیتی است که با معیارهای سختگیرانه، انتظارات بالا و‌ روش‌هایی دقیق برای چگونگی دستیابی به نتیجه‌ دلخواه بروز داده می شود. یک فرد کمال گرا معمولا جنبه های مثبت زندگی را نا‌دیده می‌گیرد. کمال گرایی کاری طاقت فرساست؛ مانند دویدن روی تردمیلی که هرگز متوقف نمی شود. در واقع شما همیشه برای چیزی که دور از دسترستان است، تلاش می کنید. کمال گرایی شادی شما را می دزدد و به جای اینکه بخاطر دستاوردهایتان احساس شادی کنید، موجب می شود دائما بر روی چیزهای بهتر متمرکز شوید. پس برای شاد بودن سعی کنید کمال گرایی را کنار بگذارید.

3- مقایسه خود با دیگران

مقایسه خود با دیگران مانند تلاش برای اندازه گیری اقیانوس با یک قاشق چای خوری است. این کار نه تنها بی معنی است، بلکه شما را از ارزشمندترین چیزهای زندگیتان و رسیدن به اهدافتان دور می کند. مقایسه کردن خود با دیگران موجب غم و اندوه می شود. ما نه تنها در این اتفاق شادی مان را از دست می دهیم، بلکه منجر به ایجاد حس افسردگی، انزوا و ناامنی در ما خواهد شد.

شادی

4- فکر کردن بیش از حد

افرادی که بیش از حد فکر می کنند، اغلب به همه کارهایی که می‌توانستند انجام بدهند و انجام نداده اند و بدترین سناریوهای ممکن زندگیشان فکر می کنند. این کار واقعا خسته کننده و آزاردهنده است و زمان و انرژی زیادی را از شما می گیرد. تفکر بیش از حد بر تمام ابعاد زندگی تاثیر منفی می گذارد و زمانی را که باید صرف  تفکر سازنده و آگاهانه کنید، به خیالات بی سرانجام و غم و اندوه می گذراند.

5- عدم مراقبت از خود

سلامت جسمانی شما تاثیر مستقیمی بر سلامت عاطفی و روح و روانتان دارد. در صورتی که ورزش منظم، یک رژیم غذایی متعادل و خواب کافی را نادیده بگیرید، قطعا به مشکلات روحی و روانی دچار خواهید شد. در صورتی که در مراقبت از خود کوتاهی کرده اید، اکنون زمان آن رسیده که عادت های خود را دوباره ارزیابی کنید. مراقبت از سلامت جسمانی، علاوه بر سلامت روح و جسم، به شادی شما نیز منجر خواهد شد.

6- یادآوری گذشته

اگر مرور خاطرات گذشته بیش از حد معمول شده است و زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده است، احتمالا دچار افراط شده اید و اکنون خود را از دست خواهید داد. افرادی که مدام به گذشته فکر می کنند، از حال خود احساس سرخوردگی دارند و حسرت فرصت های گذشته را می خورند. این افراد قدرت حل مساله و مقابله با برخی مشکلات را از دست می دهند و در نهایت به فردی آزرده خاطر، افسرده و غمگین تبدیل می شوند. 

7- نادیده گرفتن علایق

اگر کاری را که دوست دارید انجام ندهید، قطعا به شادی دست نخواهید یافت. دنبال کردن کارهای موردعلاقه به شادی دامن می زند و زندگی ما را روشن تر و هدفمندتر می کند. زمانی که ما احساسات خود را نادیده می گیریم، شادی را در زندگیمان از بین برده ایم. از خود بپرسید: «من عاشق چه کاری هستم؟ چه چیزی به من احساس زنده بودن می دهد؟» دنبال کردن علایق قطعا شما را به یک فرد شاد و راضی در زندگی تبدیل خواهد کرد.

منبع : راهنماتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه