ارسال به دیگران پرینت

کباب تابه ای اناری

ناهار کباب تابه ای اناری درست کن، مزه اش محشره !| طرز تهیه کباب تابه ای اناری

کباب تابه ای اناری یکی از انواع غذاهای خوشمزه شمال کشورمان است که می توانیم آنرا با ترکیبات متنوعی درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب تابه ای اناری در ادامه با سایت 55 آنلاین همراه باشید.

ناهار  کباب تابه ای اناری درست کن، مزه اش محشره !| طرز تهیه کباب تابه ای اناری

طرز تهیه کباب تابه ای اناری

کباب تابه ای اناری یکی از انواع غذاهای خوشمزه شمال کشورمان است که می توانیم آنرا با ترکیبات متنوعی درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب تابه ای اناری در ادامه با سایت 55 آنلاین همراه باشید.

کباب تابه ای رو با مزه جدید امتحان کن! | طرز تهیه کباب تابه ای ترش +ویدئو

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده ۳۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد بزرگ
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
پولبیبر، سماق و فلفل سیاه به مقدار کافی
نمک و روغن مایع به مقدار کافی
مواد لازم سس
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
کره ۲۵ گرم
رب انار ۱ قاشق غذاخوری
آب انار ⅓ لیوان
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
دانه انار ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه کباب تابه ای اناری

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ای اناری خوشمزه در ابتدای کار پیاز را پوست می گیریم و با رنده متوسط رنده می کنیم، سپس آب اضافی آنرا می گیریم. در ادامه پیاز را به همراه گوشت چرخ کرده درون یک ظرف مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله زعفران دم کرده را به همراه مقداری نمک، پولبیبر، سماق و فلفل سیاه به ظرف اضافه می کنیم و با دست مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا منسجم شوند، سپس ۵ تا ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا مایه کباب حالت چسبندگی پیدا کند.

مرحله سوم

در این مرحله روی ظرف را می پوشانیم و به مدت یک تا چند ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت طعم دار شود. پس از گذشت این زمان ظرف را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب انتخاب کرده و کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مایه کباب را به صورت یکدست در کف تابه پهن می کنیم، سپس با استفاده از یک کارد، آنرا به صورت نوارهای باریک برش می دهیم. در ادامه تابه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم یک سمت کباب ها سرخ شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه یک سمت کباب ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. پس از اینکه سرخ کردن کباب ها به پایان رسید، برش های کباب را از تابه خارج می کنیم، سپس به سراغ آماده کردن سس می رویم.

مرحله ششم

برای تهیه سس ابتدا کره را درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم ذوب شود، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا رنگ آن باز شود. در ادامه زعفران دم کرده را به همراه رب انار و انار دان شده اضافه کرده و کمی تفت می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله آب انار را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم سس شروع به جوشیدن کند، سپس کباب ها را درون سس می چینیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم سس به خورد کباب ها برود و کمی غلیظ شود، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه کباب ها را درون ظرف مورد نظرمان می کشیم، سپس باقیمانده سس را روی آنها می ریزیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

 

منبع : پانامگ
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه