ارسال به دیگران پرینت

افزایش حقوق | افزایش حقوق مستمری‌بگیران

خبر خوش برای مستمری بگیران | افزایش حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، مصوبه مجلس شورای اسلامی در زمینه میزان افزایش حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در برنامه هفتم توسعه را تشریح کرد.

خبر خوش برای مستمری بگیران | افزایش حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی

افزایش حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی 

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، مصوبه مجلس شورای اسلامی در زمینه میزان افزایش حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در برنامه هفتم توسعه را تشریح کرد.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با اشاره به مصوبه صبح امروز مجلس شورای اسلامی پیرامون متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: مجلس روز گذشته مصوبه ای را در زمینه افزایش حقوق بازنشستگاه لشکری و کشوری داشت که مقرر شد این افزایش حقوق تا پایان سال سوم برنامه هفتم توسعه به ۹۰ درصد حقوق شاغلین همتراز برسد.

وی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در زمینه بازنشستگان صندوق سازمان تامین اجتماعی گفت: به جهت اینکه شیوه پرداخت حقوق در صندوق تامین اجتماعی با صندوق کشوری و لشکری متفاوت است با توافقی که با دولت انجام شد مقرر شد که ما براساس نسبت های تعیین شده این حکم را تدوین کنیم.

خوش خبری برای بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان پرداخت میشود

زنگنه بیان کرد: از این رو براساس مصوبه مجلس مقرر شد؛ سازمان تأمین اجتماعی مکلف است با تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طول سه سال اول برنامه نسبت به متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان و شاغلین اقدام نماید. به نحوی که در پایان سال سوم برنامه نسبت مستمری بازنشسته به حداقل دستمزد همان سال با ۹۰ درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری متناسب گردد.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال اگر بازنشسته ما در سالی که قصد بازنشستگی دارد حقوقش ۱۰ برابر حداقل حقوق است. امسال و از سال سوم به بعد باید این نسبت همچنان ۱۰ برابر حداقل حقوق همان سال باشد، یعنی اگر در سال ۱۴۰۵ حداقل حقوق ۱۰ میلیون تومان شد و در سالی که مستمری بگیر بازنشسته شده و ۱۰ برابر حداقل حقوق، حقوق می گرفته، باید از سال سوم برنامه به بعد هم ۱۰ برابر حداقل حقوق، حقوقش باشد.
منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      راست می گوید آقای زنگنه خدا کند حقوقه ما مستمر بگیرها خیلی کم است ننمی توانیم کرایه خانهاب برق گاز تلفن بدهیم باز حقوقه کشوری کشکری زیاد است ما حقوقمان پایین است تتور خدا زیاد کنید با این گرانی پوپولهای کلان را مجلس با دستهای تمیز کار نکرده می گیرد پولهای زیاد مال انااست گرانی هم باشد قصه ندارند ما بد بختیم کمک کنید تور خدا

    • ناشناس ارسالی در

      منکه متوجه نشدم، این میدونم که همیشه مستمری مادوسال ازتورم عقب است این یعنی حق خوری امسال ده میلیون میدهندبایدحداقل شانزده میلیون رامیدانندبنابراین مابازنشتگان تامین اجتماعی سایرسطوح همیشه این مشکل را داریم

    • علی ارسالی در

      واقعاتصور این است با این حقوق بازنشسته تامین اجتماعی تا سه سال دیگه زنده است؟

    • علی ارسالی در

      ماکه نفهمیدیم شم چطور؟

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه