ارسال به دیگران پرینت

توران مهرزاد | مراسم تشییع توران مهرزاد

مراسم تشییع پیکر توران مهرزاد با تعدادی از هنرمندان برگزار شد +تصویر

توران مهرزاد، هنرمند پیشکسوت رادیو، تئاتر، سینما و تلویزیون و دوبلور و گوینده باسابقه رادیو بود. او در ۲۸ آذر ۱۴۰۲ در سن ۹۳ سالگی درگذشت.

مراسم تشییع پیکر توران مهرزاد با تعدادی از هنرمندان برگزار شد +تصویر

مراسم تشییع پیکر توران مهرزاد با تعدادی از هنرمندان برگزار شد 

توران مهرزاد، هنرمند پیشکسوت رادیو، تئاتر، سینما و تلویزیون و دوبلور و گوینده باسابقه رادیو بود. او در ۲۸ آذر ۱۴۰۲ در سن ۹۳ سالگی درگذشت.

مراسم تشییع پیکر زنده یاد توران مهرزاد هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما، رادیو و تلویزیون در محل رادیو نمایش برگزار شد.

محسن سوهانی مدیر اداره کل هنر‌های نمایشی رادیو و رادیو نمایش در سخنانی عنوان کرد: من در رسانه‌های مختلفی فعالیت داشته ام، اما آنچه رادیو را متمایز می‌کند خانواده بودن اهالی رادیو است و محبتی که در میان اهالی آن موج می‌زند. من جلوه‌ای از این رفتار را در خانم شهین دخت نجف زاده دیدم که مثل دختر خانم مهرزاد تمام قد رفتار کرد.

حمید یزدانی هنرمند رادیو نمایش در ابتدای این مراسم با خواندن متنی عنوان کرد: ارگ دوباره عزادار و سوگوار است. کهکشان فرهنگ و هنر ایرانی مالامال ستاره‌هایی است که نشان راه نسل‌های آینده هستند.

وی از توران مهرزاد یاد کرد و گفت: بانویی از نسل اول تئاتر رادیویی ایران که زاده مهر و مهربانی است.

یزدانی خطاب به حضار بیان کرد: ممنونم از همه همکاران و مردم عزیز که برای خداحافظی با بانو توران مهرزاد آمدند. چندی پیش توران مهرزاد برای خواهرش ایران مهرزاد هنرمند دوبلور متنی را خواند که خواست برای خودش هم این چنین باشد.

در بخشی از این متن آمده بود که همه آنچه که برای مراسم سوگواری و ترحیم می‌بایست انجام شود به مصرف امور خیریه برسد. باشد که همه هنرمندان با دعای شما به آرامش اخروی برسند.

یزدانی همچنین بخشی از پیام تسلیت علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی را قرایت کرد که در آن آمده بود: ضایعه درگذشت بانوی هنرمند و پیشکسوت رادیو، تلویزیون و سینما موجب اندوه و تاثر اهالی هنر و رسانه شد، آنچه او را در خاطر همگان برجسته کرد، وقار، مهربانی و … بود. او با رعایت اخلاق حرفه‌ای و نقش‌های موثر میراثی جاودان از خود به یادگار گذاشت.

وی در ادامه بیان کرد که کامران خاشع فرزند توران مهرزاد که در خارج از ایران به سر می‌برد به دلیل کسالت اجازه پرواز نداشته است، اما پیام صوتی او پخش شد.

وی در این پیام یادآور شد: همه روح و روانم در مراسم شماست همه شما را که به آیین وداع با مادرم آمده‌اند در آغوش می‌گیرم و بر شانه شما زار می‌زنم.

خاشع عنوان کرد: رادیو خانه اول مادرم بود و از شما که باعث شدید مادرم به خانه ابدی اش رهسپار شود سپاسگزار خواهم بود. قدر حضور همه شما مهمانان را که در این سرما به دل ما گرما بخشیدید، می‌دانم.

قدر هنرمندان را در زمان حیاتشان بدانیم

سپس محسن سوهانی مدیر اداره کل هنر‌های نمایشی رادیو و رادیو نمایش در سخنانی عنوان کرد: من در رسانه‌های مختلفی فعالیت داشته ام، اما آنچه رادیو را متمایز می‌کند خانواده بودن اهالی رادیو است و محبتی که در میان اهالی آن موج می‌زند. من جلوه‌ای از این رفتار را در خانم شهین دخت نجف زاده دیدم که مثل دختر خانم مهرزاد تمام قد رفتار کرد.

وی اضفه کرد: اگر کشوری بخواهد پیشرفت کند و اگر سازمان رسانه ملی بخواهد تحولی داشته باشد حتما به واسطه قدر دیدن هنرمندان در زمان حیات شان است. این را در مرحله اول به خودم و همه آن‌ها که تصمیم گیرنده هستند، می‌گویم، ما قدردان لطف و مرحمت شما هستم.

مدیر رادیو نمایش تصریح کرد: ارگ تاریخی رادیو یکی از زمینه‌های فرهنگ ساز در همه شئون فرهنگی کشور است و خوشحالم خادم این مکان هستم.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه