ارسال به دیگران پرینت

سس مایونز | سس مایونز رژیمی

بیا سه نوع سس که فقط تو رستوران‌ها پیدا می‌شود رو یادت بدم

سس‌های رستورانی معمولا بسیار خوشمزه هستند و طعم خاصی دارند که با سس‌های بازاری متفاوت هستند. در این مطلب می‌خواهم آموزش سه مدل سس رستوارنی را با شما به اشتراک بگذاریم.

بیا سه نوع سس که فقط تو رستوران‌ها پیدا می‌شود رو یادت بدم

سس‌ها یکی از هیجان‌انگیزترین چاشنی‌ها در دنیای آشپزی هستند که بسیار محبوب و پر طرفداران‌اند. سس‌ها در انواع و طعم‌های گوناگون موجودند که برای سرو غذاهای اصلی، پیش غذا و سالادها استفاده می‌شوند.

تو خونه خودت سس کچاپ درست کن! | جایگزینی سالم برای سس‌های کارخانه‌ای +ویدئو

سس‌ها در دنیای فست فود نیز بسیار پر کاربرد و محبوب هستند، طوری که می‌توان گفت هرکدام از این فست فودها با نوع خاصی از سس‌ها سرو می‌شوند. امروزه می‌توانید انواع سس را در طعم‌ها و رنگ‌های گوناگون داخل سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی تهیه کنید. گاهی در رستوران‌ها همراه با غذا سس‌هایی سرو میشود که طعمش با همه سس‌هایی که داخل سوپر مارکت‌ها است، فرق دارد. اگر دوست دارید این سس‌های خوشمزه رستورانی را در منزل تهیه کنید، در این مطلب با ما همراه باشید تا این سه مدل سس خوشمزه رستورانی را با هم درست کنیم.

۱ ـ سس زیتون

مواد لازم

زیتون سبز بدون هسته: ۱ لیوان
سیر: ۲ حبه
پیاز: ۱ عدد
شوید و جعفری: از هرکدام سه شاخه
ماست چکیده: ۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز: ۱ قاشق غذاخوری سرپر

طرز تهیه

برای درست کردن این سس خوشمزه کافی است زیتون، پیاز پوست شده، سیر پوست شده، شوید، جعفری، سس مایونز و ماست چکیده را داخل پارچ مخلوط کن یا دستگاه غذاساز بریزید و یک دقیقه بزنید تا همه مواد کاملا با هم میکس شوند. حالا سس زیتون خوشمزه شما آماده سرو است که میتوانید آن را در کنار انواع سوخاری و ساندویچ میل کنید.

۲ ـ سس تارتار

مواد لازم

خیارشور: ۷ عدد
سیر: ۳ حبه
شوید: سه شاخه
سس مایونز: ۳ قاشق غذاخوری
آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای درست کردن سس تارتار کافی است خیارشور، سیر پوست گرفته، شوید، سس مایونز و آبلیمو را داخل پارچ مخلوط کن یا دستگاه غذاساز بریزید و یک دقیقه بزنید تا همه مواد کاملا با هم میکس شود. حالا سس تارتار شما آماده سرو است. سس تارتار را هم میتوانید در کنار انواع سوخاری، ساندویچ و سالاد استفاده کنید.

۳ ـ سس سیر

مواد لازم

سس مایونز: ۳ قاشق غذاخوری
آبلیمو: ۱ قاشق چای‌خوری
سیر رنده شده: ۱ حبه درشت
پیازچه: ۱ عدد
جعفری خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری
نمک: به میزان دلخواه

طرز تهیه

ابتدا سس مایونز را همراه با آبلیمو داخل یک کاسه بریزید و هم بزنید تا سس رقیق شود؛ سپس سیر رنده شده، جعفری و پیازچه خرد شده و کمی نمک را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا سس شما یک‌دست شود. سس سیر یک سس لذیذ و بسیار پر طرفدار است که برای سرو در کنار انواع ساندویچ، قارچ سوخاری و یا فیله استرپیس از آن استفاده می‌شود.

 

منبع : همشهری
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه