ارسال به دیگران پرینت

ورقه بادمجان | غذای فوری و خوشمزه به روش گیلانی

برای ناهار ورقه بادمجان درست کن | غذای فوری و خوشمزه به روش گیلانی!

ورقه بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه، ساده و اصیل گیلانی است که با توجه به این که برای درست کردن آن نیازی به داشتن مواد زیادی نیست ولی طعم آن فوق العاده است و از آن می‌توان به عنوان پیش غذای خوش طعم محلی هم استفاده کرد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه ورقه بادمجان در ادامه با سایت 55 آنلاین همراه باشید.

برای ناهار ورقه بادمجان درست کن | غذای فوری و خوشمزه به روش گیلانی!

ورقه بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه، ساده و اصیل گیلانی است که با توجه به این که برای درست کردن آن نیازی به داشتن مواد زیادی نیست ولی طعم آن فوق العاده است و از آن می‌توان به عنوان پیش غذای خوش طعم محلی هم استفاده کرد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه ورقه بادمجان در ادامه با سایت 55 آنلاین همراه باشید.

خورش آلو شمالی رو به روش ننه جون درست کن! | طرز تهیه خورش آلو شمالی خوشمزه و خوش عطر +ویدئو

مواد لازم برای طرز تهیه ورقه بادمجان

مواد لازم مقدار مواد
بادمجان محلی رشتی ۵ عدد
تخم مرغ ۳ تا ۴ عدد
سیب زمینی ۲ عدد ( اختیاری)
رنگ و زرد چوبه به مقدار لازم
فلفل سیاه و دارچین به مقدار لازم
نعناع و ریحان و شوید تازه برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه ورقه بادمجان

مرحله ۱: ورقه کردن بادمجان‌ها

ابتدا بادمجان‌های محلی و قلمی را پوست بگیرید، بعد بادمجان‌ها را به شکل ورقه‌ای خرد کنید، ضخامت ورقه‌ها نه خیلی نازک باشد و نه خیلی درشت بعد داخل یک ظرف بریزید، سپس مقداری نمک روی آن‌ها بپاشید تا تلخی آن‌ها گرفته شود.

مرحله ۲: قرار دادن بادمجان‌ها در آب نمک

می‌توانید مقداری نمک داخل آب بریزید، هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند سپس بادمجان‌های حلقه شده را داخل آب نمک بریزید، اجازه دهید به مدت ۱ ساعت بمانند و تلخی آن‌ها کشیده شود، سپس بادمجان‌ها را آب بکشید، داخل سبد بریزید تا خشک شوند.

مرحله ۳: حلقه کردن و شستن سیب زمینی‌ها

در این فاصله سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید، به شکل حلقه‌ای خرد کنید، سپس آن‌ها را بشورید و داخل سبد بریزید، بگذارید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود، بعد از این که بادمجان‌ها و سیب زمینی‌ها خشک شدند در یک تابه مقداری روغن بریزید.

مرحله ۴: سرخ کردن سیب زمینی و بادمجان‌ها

سپس تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود، بعد ورقه‌های بادمجان و سیب زمینی را در روغن داغ سرخ کنید، می‌توانید بادمجان‌ها را در یک طرف تابه قرار دهید و سیب زمینی‌ها را در طرف دیگر آن بچینید تا با هم سرخ شوند.

مرحله ۵: اضافه کردن ادویه‌ها به بادمجان و سیب زمینی

وقتی که یک طرف بادمجان‌ها و سیب زمینی‌ها سرخ و طلایی شد، آن‌ها برگردانید تا طرف دیگر آن‌ها هم خوب سرخ و طلایی شود، بعد روی آن‌ها کمی نمک، فلفل سیاه و پودر داچین بپاشید تا عطر ادویه‌ها پخش شود و کامل به خورد آن‌ها برود.

مرحله۶: هم زدن تخم مرغ‌ها و اضافه کردن ادویه به آن

بعد تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بشکنید، با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و کاملا یکدست شوند سپس مقداری نمک، فلفل سیاه به تخم مرغ‌ها اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و عطر ادویه‌ها به خورد آن‌ها برود.

مرحله ۷: پختن تخم مرغ‌ها با مواد

سپس تخم مرغ‌ها را روی بادمجان‌ها و سیب زمینی‌های حلقه‌ای داخل تابه بریزید، اجازه دهید تا تخم مرغ‌ها بپزند و بافت مخلوط تشکیل شده مانند املت شود، بعد تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا بافت تخم مرغ‌ها خیلی سفت نشود.

مرحله ۸: تزئین ورقه بادمجان و سرو آن

بعد ورقه بادمجان را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و چند برش از آن را داخل ظرف مناسب بچینید سپس روی آن را با چند برگ نعناع، شوید و ریحان تازه تزئین کنید، بعد آن را همراه با نان تازه، ترشی، زیتون پرورده و انواع دورچین سرو کنید.

 

منبع : نکته چی
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه